Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MALA'UN NI LOW STANDARD

Sabtu, 15 April 2017

Rafizi: Tersirat Dan Tersurat Antara Realiti Dengan Fantasi


Bila menganggap dirinya lebih bijak dari sesiapa malah di nobatkan sebagai pakar strategi terulung yang pernah wujud di negara ini. Kemudian di sokong 1000 peratus oleh kelompok dari kem yang sama, cuma yang membezakannya ialah yang kem yang menyokongnya adalah barua kepada musuh Islam. Realitinya sepandai atau setinggi mana pun ilmu yang ada, ada masanya otaknya gagal berfungsi dengan betul. Ketika itulah beliau mula merapu-rapu macam orang hilang akal.

Politik Malaysia banyak mencipta sejarah dunia kerana wujudnya makhluk yang bernama Rafizi, Pudin, Wan Ji dari PKR, Din Ayub, Din Loyar, Mat Labu dari PAN parti barua Dap dan tambahan terbaru Mahapenipu Che Det dari PPBM. Dengan duduk sebumbung dalam pakatan yang di namakan Pakatan Harapan tetapi ia mula menjadi cacamarba sejak kemasukan mahapenipu yang menjadi penasihat PPBM. 

Mahapenipu mahu menukar Pakatan Harapan kepada Barisan Rakyat dan mesti diketuai oleh beliau agar beliau boleh menipu Bani Melayu. Mengikut idea mahapenipu dengan mempergunakan Bani Melayu, ia memudahkan pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya. Beliau berjanji akan membebaskan Nuar dari penjara jika BN dapat di kalahkan. Hebat betul ler mahapenipu dengan janjinya yang secara jelas menabalkan dirinya yang memimpin. 

'Saya akan membebaskan Nuar dari penjara' kenapa beliau tidak berkata 'kita akan membebaskan Nuar dari penjara'. Adakah dari kalangan Dap, PKR dan barua Dap (PAN) hanya berdiam diri dengan kenyataan dari Mahapenipu yang secara tersirat telah menabalkan dirinya sebagai ketua yang agung. Gua tidak mendengar sepatah pun kenyataan dari PKR tentang janji Mahapenipu nih. Ahli PKR patut tanya pemimpin-pemimpin hebat mereka, pernahkah pemimpin mereka menyoal mahapenipu adakah beliau terlibat memenjarakan Nuar dalam kes 'Liwat II'. 

Ketika itu beliau masih berpengaruh di belakang Pok Jib yang beliau naikkan setelah berjaya menjatuhkan Pak Lah. Gua tak percaya beliau tidak terlibat kerana pengaruh Nuar boleh menggugat pemerintahan Pok Jib dan masa depan anaknya untuk jawatan PM akan berkecai. Maka operasi 'Liwat II' mesti diteruskan untuk mematikan terus karier politik Nuar. Mahapenipu memperbodohkan para pemimpin PH yang di anggap terulung dan ular mamak luar biasa kononnya perjuangannya untuk rakyat tetapi rakyat tahu perjuangan Mahapenipu adalah untuk melindungi anak-anaknya yang menjadi maha kaya selama 22 tahun rejim pemerintahannya.

Sekarang dalam pakatan pembangkang hebat ini sudah mula 'gua kencing lu, lu kencing gua' dan ada yang kena kencing malah di paksa minum air kencing kerana mereka bertaraf barua. Parti Pekerja-Pekerja Negara (PPPN) adalah hadiah dari Abang Besar setelah gagal menguasai PAS untuk dihuni golongan terulung dunia dengan di bantu oleh ular mamak luar biasa dan menukar kepada Parti Islam Amanah. Kerana terlalu terulung sekarang mereka mereka mengeluarkan fatwa-fatwa yang cukup hebat. 

Baiáh talak tiga boleh di batalkan hanya dengan menyembelih seekor kambing dan di beri makan fakir miskin, bunuh diri terjun jambatan kerana di saman menjual rokok haram hukumnya mati syahid. Sekarang lu all boleh lihat bala sudah mula dirasai sedikit demi sedikit ke atas mereka yang melanggar sumpah, jika lu seorang yang prihatin.

Demi mengejar dunia, SU Agung PKR sudah hilang suara sejak diberi habuan besar setiap bulan dengan pejabat besar oleh LGE, KM P.Pinang. Kononnya dilantik sebagai nasihat kepada KM tetapi apa yang tersirat ialah Dap berjaya mengawal PKR secara halus. Dap adalah pembangkang yang memiliki sumber kewangan yang tiada had kerana Dap adalah anak PAP, parti yang memerintah Singapura. Dap diwujudkan setelah Devan Nair gagal pendaftaran PAP sebagai parti politik ditolak oleh kerajaan setelah Singapura di keluarkan dari Malaysia oleh Umno. Dap memang mendapat latihan langsung dari Singapura di bawah seliaan Israel.

Fizi yang berkelulusan akauntan cukup hebat dengan pendedahan-pendedahan salah guna kuasa oleh Umno/BN sehingga di lantik sebagai Pengarah Strategi PKR semakin mabuk dengan angka. Beliaulah perancang utama 'Langkah Kajang' untuk menyingkirkan TSKI sebagai MB Selangor dengan lebih 91 muka surat tentang salah guna kuasa TSKI yang akhirnya mengaku memfitnah TSKI. 


Pakar strategi yang semakin menggila dan memalukan golongan profesional dengan teknik paling celaka iaitu menuduh tanpa memberi nama tetapi menyuruh orang lain membela diri dari tuduhan beliau. 'Gua tahu orang yang rapat dengan abang Fizi menerima 90 juta dari Dap dan gua harap abang Fizi mempertahankan tuduhan gua', gua bagi pembayang kat pandir-pandir yang masih mabuk mendengar usrah dari Wan Ji ditepi longkang.

Siapa tak kenal dengan Hanipa Maidin bekas loyar yang mengetuai JUHAM Lujnah Undang-Undang PAS. Loyar yang banyak kali kena kencing dek Fizi atau mungkin Fizi adalah idola agungnya sehinggakan apa yang keluar dari mulut Fizi adalah benar sebenar-benarnya. Bagaimana beliau di kencing oleh Fizi di atas pentas dalam satu ceramah, Fizi membisikkan sesuatu kat telingga Nipa. Fizi kata PAS pergi berjumpa dengan Ku Li  untuk ditawarkan jawatan PM jika PR menang dan Nipa yang bodoh nih beria-ia terkejut. 

Gua hairan macam mana seorang loyar hebat boleh terima bulat-bulat tanpa menggunakan pengetahuannya sebagai pakar undang-undang. Sebagai AJK PAS Pusat, beliau patut bertanya apa sebenarnya yang berlaku. Akhirnya bangkai gajah berbau juga di mana cerita sebenar ialah Dap yang mula-mula memujuk Ku Li tetapi ditolak lalu di paskan ke PKR pun tak jalan. Jalan terakhir Dap dan PKR telah memujuk PAS agar berbincang dengan Ku Li memandangkan hubungan baik pimpinan tertinggi PAS. Maka dijaja oleh Fizi yang semakin gila kerana dendam masih berbuku di hati berkaitan 'Langkah Kajangnya'.

Macam Din Ayub yang menghebohkan kononnya semasa beliau berada di dalam majlis tertinggi PAS, tidak pernah berbangkit isu PAS menerima wang RM 90 juta. Punyalah bodoh benda ini di jadikan penambah perisa, kalu dalam setiap meeting tidak timbul isu RM 90 juta maka sah lah yang sumbangan itu tidak wujud. Kalu tak wujud macam mana nak bincang perkara yang tiada. Dalam isu Kayat pula beliau tanya macam mana PAS  dapat anjurkan Ijtima Antarabangsa dengan kos yang besar di Terengganu sedangkan PAS anjur sejak akhir 80án lagi. 

Macam barua dok kata PAS Johor semakin mewah kerana dalam akaun PAS bahagian ada RM12,000. Gua macam nak tergolek bila baca bab nih, mungkin ranting PKR ketawa dan jangan kata bab Umno, gua ingat RM12 juta satu bahagian. Bukankah Din Ayub kata PAS Johor sudah lumpuh di semua kawasan, mungkin para-para jin derma kut. Memang betullah yang mereka bukan sahaja kena kencing malah minum air kencing sekali, pasal itulah sejak golongan hebat nih keluar dari PAS semua cakap dah melalut./GANR

7 orang berkata:

Anonymous said...

Ganr baru je masuk pas kot.
Kat blog dia hebat.
Kat luar cam tikus pus.

Anonymous said...

KERA mu..nkau lagi barua hampas..lebai bangsat mkn dedak 90juta..

Anonymous said...

Harap pak walaun parti lebai perasuah duit curi mtk Hadi belikan cermin besar utk dia dan walaun2 biol tgk.

Anonymous said...

Org agama boleh lahap makan rasuah.
Dasar parti jual agama.
Tahniah saudara Rafizi.
Biar beruk2 kepanasan.
Marah ke beruk?

Lan said...

Kalau Rafizi ni di katakan Low Standrad ... Kini nak bagi apa standard pulak pada MP2 PAS yg dok dalam Parlimen tapi diam x berhujah . Apa lagi MP yg jugak Presideng yg makan elaun MP buta sebab selalu ponteng dari ke Parlimen .

Tempe Soya susu said...

Entahlah nasib engko semua yg kami rakyat pilih tp Malangnya jd setan bisu pd yg hak Dan bersuara serta sokong pd yg batil. Labu2!

Anonymous said...

Kpd semua lebai2 baju hijau. Mari3. Dedak byk lagi. Ambik2. Jgn malu2. Ambik buat beli keta besau. Belen bole cari bini muda.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.