Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS DIJANGKA KEKAL HUBUNGAN DENGAN PKR

Pas umum hubungan​ dengan PKR di muktamar
Nik Muhammad Zawawi
Nik Muhammad Zawawi. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
 
BUKIT MERTAJAM - Kerjasama politik antara Pas dan PKR akan ditentukan dalam Muktamar Pas Ke-63 di Kota Sarang Semut, Kedah pada 27 April hingga 1 Mei ini.

Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata isu mengenai tahaluf siyasi antara Pas-PKR itu akan menjadi topik perbincangan dan berkemungkinan besar akan mencapai keputusan sepakat.

"Ketika ini hubungan dengan PKR masih tawaqquf dan isu ini akan dibincang dalam muktamar dan keputusannya kita sama-sama lihat nanti. Saya yakin perkara ini dapat dimuktamadkan sepenuhnya di muktamar dan tidak dipanjangkan ke Majlis Syura seperti sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Pas Pulau Pinang di Yayasan An-Nahdhoh di sini, hari ini.

Menurutnya, sebelum ini Pas telah mengisytiharkan bahawa parti itu tidak mempunyai sebarang hubungan dengan DAP dan PAN, maka mereka tidak duduk dalam komponen Pas.

Beliau berkata keputusan Pas itu adalah untuk kebaikkan semua dan bagi mengukuhkan kedudukan Pas sebagai parti yang lama kepada masyarakat Melayu beragama Islam.

"Apa yang saya boleh kata,  muktamar kali ini berlainan dengan sebelumnya dan banyak perkara serta isu hangat akan dibangkitkan," kata Nik Muhammad Zawawi.

Media sebelum ini melaporkan bahawa kebanyakan Pas kawasan telah meluluskan usul menggesa Pas pusat untuk memutuskan hubungan politik dengan PKR.

Sebanyak 13 Kawasan Pas Pulau Pinang bersetuju membawa usul itu kerana PKR dilihat tidak lagi menghormati Pas sebagai rakan sekutu mereka.

Sementara itu dalam ucapannya,  Dr Nik Muhammad Zawawi menegaskan Pas tidak memerlukan dana RM90 juta yang kononnya didakwa diterimanya daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Sebaliknya beliau berkata Pas bergantung sepenuhnya kepada hasil yang diperoleh daripada sumbangan anggota  parti dan tidak pernah meminta dana daripada mana-mana pihak.

"Pas lebih kaya daripada itu. Kalau kita masuk pilihan raya, saya boleh sebut berapa kita nak, semua ahli-ahli Pas akan berkorban dan mengeluarkan duit secukupnya dalam berapa yang kita nak. Ini kelebihan yang ada pada Pas dan tiada dalam parti-parti yang lain," katanya.

Beliau berkata anggapan menyatakan Pas menerima RM90 juta daripada 1MDB itu tidak berasas dan tidak profesional.

Sebelum ini Sarawak Report mendakwa pemimpin atasan Pas menerima RM90 juta yang dimasukkan ke akaun pihak terbabit sebagai usaha untuk menarik kepimpinan parti Islam itu supaya menyokong Barisan Nasional dan Umno. - Bernama

26 orang berkata:

Anonymous said...

biase la ni xda sape heran ngan jangkaan ko tu pun hehe.. demi kuasa tido sebantal ngan abg lim boleh xkan kawan ngan pkr atau umno x boleh.. besa la tu.. kalo hasan ali boleh kene tendang sebab nak hapus arak abg lim, kalo negara islam rupa2nya xda dalam quran pasal ko nak kawin ngan abg lim..semuanya demi secebis kuasa, ape lagi yg nak di herankan dah tentang pas hehehhe..

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

Mamat ni bukan ke ahli majlis syura ker? Kih3

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

Kekal dgn pkr?
Hok aloh...
Cakap x supo bikin.
Jilat cirit sendri.
Jilat sampai licin.

Anonymous said...

ko bagi link u tube nak bgtau yg pas dulu betul dan skrg pas x betul.. faktanya ialah semua parti parti barua dari dulu.. hehehe.. itu fakta yg dapat ternafikan hihi

Anonymous said...

Pas ni memang x ada maruah. Dah ko caci maki pkr, ko masih nak terus kekal dgn pkr??

Murah betul maruah ko ni.
Bawah tapak kaki rafizi je.

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

BARU RAFIZI GERTAK SIKIT, DAH TERCIRIT2 PAS DIBUATNYA. WEI PERGI BERAMBOS LA. GI LA CIUM TAPAK KAKI UMNO SANA

Anonymous said...

DGN HARAPAN KALU TERUS BERSAMA PKR, RAFIZI AKAN TUTUP MULUT.

HAI LEBAI2

Anonymous said...

NAMPAK SGT NAK BERBAIK DGN PKR SBB ADA UDANG DLM MEE. HARAP PKR, AMANAH, DAP DAN BERSATU BERHATI2. ITU WORANG SUDA HANCINGGG

Anonymous said...

Nak pecahkan PH la turrr

Anonymous said...

Dah tak kompiden menang la turr. Dah takut, kahak sendiri pom sanggup jilat balik. Kah3

Anonymous said...

Dah rasa nak kalah dan hilang klantan, mula la nak bebaik ngan pkr semula. Apa la x tau malu. Kulit muka tebal cam kulit bewok.

Anonymous said...

Sila berambus.
Kita tak mau kaki dedak.

Anonymous said...

https://youtu.be/621fy6bv2mE

Anonymous said...

Perangkap utk memecahbelahkan PH. Diharap pemimpin PH tidak memikul biawak hidup. Cukup2lah kena tipu.

Anonymous said...

Pas ni parti x bermaruah. Kahwin cerai, mengatal lagi , kahwin cerai. Rujuk lagi, kahwin cerai. Dah banyak kali kahwin, banyak kali cerai. Sekarang menjanda balik terus mengatal. Mcm pelacur gamaknya

Anonymous said...

Kekal dgn pkr. Sayang dgn elaun di selangor ke? Harun din kata nak kekuar dari selangor lepas raya. Raya thn lepas beb! Dah meninggal dunia pun harun din tu, bila nak keluar???

Anonymous said...

Tamby...itu dulu2 punya worang...itu azizan juga nama...apa itu...ya ya...drebar juga...dia juga ada bikin itu SD juga...apa pasai saya sudah lupa juga

Anonymous said...

Pas mmg takde maruah..sanggup melutut menyembah PKR, AMANAH dan DAP di Selangor. Parti lebai2 rasuah, pelacur agama.

Anonymous said...

kenapa menyalak ni, apa yg kau salak, udah2 lah menyalak

Anonymous said...

Parti lebai rasuah alim2 kucing. Nafsu buaya. Lidah biawak. Tamak mcm PIGS. Terkinja2 mcm beruk. Menyalak2 mcm anjing. Politik NATANG ala Hadi munafik.

花无缺 said...

20170614 junda
air max 90
christian louboutin shoes
kd shoes
mac cosmetics sale
nike trainers uk
cheap ray ban sunglasses
nike shoes for women
nike air max 1
coach outlet online
michael kors outlet

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.