Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PATUT LA BERDO'A TAK PERNAH MAKBUL RUPANYA BUAT KERJA HARAM !!!!

MAJLIS PATUA PERLU PANGGIL SIDANG TERGEMPAR !
 
ATAU
 
TANGGUNG DOSA !!!!
 
 
-Pak Karamu-
 
 
Tidak wajar kenakan cukai kepada rakyat
Harussani Zakaria
Harussani Zakaria 
 
SHAH ALAM - Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berpendapat, pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tidak sewajarnya dikenakan kepada rakyat negara ini berikutan kaedah tersebut hanya membebankan.

Beliau berkata, kaedah pencukaian sebenarnya tidak wujud dalam hukum syarak dan kerajaan tidak sewajarnya mengenakan GST kepada rakyat yang terbeban dengan pelaksanaan itu bagi memberi keuntungan kepada negara.

“Walaupun ia menguntungkan kerajaan, namun ia telah membebankan rakyat dan kaedahnya adalah tidak kena,” katanya, semalam.

Harussani berkata, sekiranya kerajaan ingin melaksanakan GST, ia sewajarnya hanya dikenakan kepada peniaga tanpa melibatkan rakyat negara ini.

“Jika nak laksanakan GST, sewajarnya ia dikenakan kepada golongan peniaga dan usahawan.

“Jangan kenakan kepada pembeli kerana mereka akan semakin terbeban dengan pelaksanaan oleh kerajaan ini,” katanya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Pakarram pulak makan hasil iklan no.Togel...halal ke ?

Anonymous said...

Makan 90juta duit rakyat yg dicuri lagi haram. Patutlah doa ulamak Pas parti lobai2 rasuah tak pernah makbul. Asyik kalah je dulu, kimi dan selamanya.

Anonymous said...

Amende la khadam dapig yg mengarut nim... duk diam2 kat celah tiak dapig udah la pan nim.. huhu

Anonymous said...

Pas parti mulut longkang!
Maki Dap , tengok porno german..Dap gak kena bayarkan. Skang
Porno german sedang bermuktamar beramai-ramai kat Kedah cerita pasal Islam.

Anonymous said...

Blog ni kena serang teruk dgn cyber PH.
Cyber pas....tengah pungut derma tin milo kat Kedah....kah..kah...kah

Anonymous said...

Orang yg dpt saham dosa gst ni adalah termasuk lebai2 yg telah bersekongkol dgn UG. Mereka tengah meroyan2 kat kedah

Anonymous said...

Bila dah tau kelantan nak tumbang, jawatan exco, mp, adun nak terbang, pening nak bayar kereta mewah, bingung nak suao mulut 3-4 orang bini; mulalah lebai2 walaunta ni cari isu rakyat untuk dptkan simpati rakyat.... Dah dekat pru baru nak fikir kesusahan rakyat. Baru fikir gst haram.


Dulu mass prmbangkang undi tolak gst, korang tido...

Anonymous said...

Ooiii pondan!
Apa tukar tajuk?
Bila nak putus dgn pkr?

Anonymous said...

Pas skrg dah jd PasPigs..khadam2 Paspigs dah semakin mengarut.

Anonymous said...

Lebai sayangkan elaun di selangor, taknak lepaskan jawatan. Kalau lepas, jenuh nak usung tin milo ke hulu ke hilir cari sesuap nasik. Maklum lah, dedak 90juta tu si nasha share dgn org tertentu jer.

Anonymous said...

Parti lebai2 pondan jual agama.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.