Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUHYIDEEN MEMBAYANGKAN PENJARA

Muhyiddin sedia hadapi segala kemungkinan
Muhyiddin Yassin
Muhyiddin tiba di pekarangan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman beri keterangan berhubung ucapannya mengenai 1MDB. – Foto Sinar Harian SHARIFUDDIN ABD RAHIM

KUALA LUMPUR - Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersedia menghadapi segala kemungkinan yang dikenakan terhadapnya termasuklah tindakan perundangan.

Bagaimanapun, menurutnya, beliau harap tidak menerima nasib sama seperti Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang dihukum penjara 18 bulan selepas didapati bersalah memiliki dan mendedahkan laporan pengauditan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada Mac lepas.

"Saya harap tidak akan menjadi seperti Rafizi kerana saya mempunyai hak untuk bercakap di Parlimen," katanya.

Menurutnya, Parlimen merupakan tempat terbaik untuknya sebagai ahli parlimen untuk menyentuh mengenai hal ehwal negara.

"Saya mempunyai imuniti. Apa yang disebutkan dalam berbahasan Bajet 2017 itu adalah bagi memastikan urusan hal ehwal negara berjalan dengan betul," katanya.

Ahli Parlimen Pagoh itu berkata, beliau hanya mempunyai niat baik agar perkara yang ditimbulkan sebelum ini diberi perhatian oleh kerajaan.

"Kita tidak mahu negara berdepan dengan pelbagai masalah," katanya selepas meluangkan masa dua jam memberi keterangan di Bukit Aman sebentar tadi.

Muhyiddin merupakan antara tiga bekas menteri kabinet yang dipanggil memberi keterangan kepada polis berhubung dakwaan mendedahkan maklumat sulit kerajaan mengenai 1MDB pada sidang Dewan Rakyat.

Sebelum ini, bekas menteri kewangan kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah dan bekas menteri pembangunan wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal turut hadir memberi keterangan di Bukit Aman namun sesi keterangan Ahmad Husni ditangguhkan pada tarikh yang belum ditentukan.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Klu tak mau masuk dlm, tumbangkan boss dia.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.