Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUARA-SUARA SUMBANG BERSIH 5, KEPUTUSANNYA TIADA HALANGAN

Umno tak halang ahli sertai himpunan Sabtu ini
ANNUAR MUSA
ANNUAR MUSA

KUALA LUMPUR - Umno tidak akan menghalang sekiranya ada ahli parti itu mahu menyertai perhimpunan baju merah yang dianjurkan serentak dengan Bersih 5, Sabtu ini.

Ketua Penerangannya, Tan Sri Annuar Musa berkata, bagaimanapun ahli yang terlibat perlu menanggung risiko dan bertanggungjawab jika berdepan tindakan undang-undang.

"Akar umbi Umno ada yang tak gembira dengan Bersih dan mungkin nak sertai baju merah. Itu pilihan peribadi mereka.

"Apa yang saya tahu kedua-dua perhimpunan haram dan tak dibenarkan oleh polis. Jadi sesiapa nak pergi mereka kena bertanggungjawab sendiri," katanya kepada media di bangunan Parlimen, di sini, hari ini.

Menurut Annuar, Umno juga tidak akan mengambil tindakan atau menetapkan peraturan berhubung penyertaan ahlinya dalam perhimpunan tersebut.

"Kalau pembangkang pun tak kenakan tindakan terhadap ahlinya yang sertai Bersih, kenapa Umno nak ambil tindakan jika ada ahli sertai baju merah? Kita tak boleh halang orang untuk buat apa yang mereka mahu.

"Ikut peringkat individu mereka boleh sertai himpunan tetapi di peringkat organisasi kita tak bincang. Jika polis pun tak boleh halang, takkan saya sebagai Ketua Penerangan Umno boleh halang," katanya.

Mengulas mengenai surat mesyuarat penyelarasan ahli Umno Melaka ke perhimpunan baju merah yang diviralkan, Annuar berkata, beliau tidak pasti kesahihan surat itu.

"Saya dah lihat dan baca surat itu tetapi tak boleh sahkan ia betul atau tidak. Saya juga tak tahu apa hasil perbincangan atau keputusan mesyuarat tersebut, " katanya.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Kan baju merah jamal pak tongkol pun ketua amnoo. Jadi tarak hal


Pas je tak de kawan.

Anonymous said...

Jual agama boleh la

Anonymous said...

Apa punya pemimpin mcm ni. Ahli nak pergi buat benda bangang pun tiada halangan.

Cetek akal...

Anonymous said...

Tang mana yang ko kata jual agama tu...

Anonymous said...

Sekurang2 nya dia pemimpin umno... ko ado???

Anonymous said...

Parti Pas jual agama peralatkan Islam.

Anonymous said...

Pemimpin parti penyamun Umno.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.