Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN HANYA NAFI, SAMAN SAHAJA BARUA TU

'Siapa Rafizi? soal setiausaha Hadi'
Dr Ahmad Samsuri Mokhtar
Dr Ahmad Samsuri Mokhtar
 
SHAH ALAM - "Siapa Rafizi? Melayan kerenah orang yang ada masalah yang kronik dalam mengatur strategi yang sentiasa gagal, adalah satu perbuatan yang amat membuang masa dan anti-logik,".

Demikian ulasan Setiausaha Politik Presiden Pas, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berhubung kenyataan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang mendakwa mempunyai bukti dan maklumat mengenai individu rapat dengan Pas yang menerima dana daripada 1MDB (1Malaysia Development Berhad).

Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata, urusan sebegini haruslah diserah kepada pihak berkuasa sahaja.

"Cukup sudah kita mendengar pendustaan yang dicipta untuk tujuan politik Machievelli," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Sinar Harian sebelum ini melaporkan, Rafizi berkata, pihaknya ingin menyelitkan mengenai perkara itu ketika perbahasan mengenai usul Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355, namun sesi berkenaan ditangguhkan oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Aman Mulia.

“Jika tidak, saya ingin bangkitkan perkara ini dalam sesi perbahasan tersebut sekiranya ia tidak ditangguhkan.

“Dan saya inginkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjawab mengenai perkara ini,” katanya.

Pada persidangan Parlimen semalam, Pandikar Amin membuat keputusan penangguhan perbahasan 4 petang dan mendapat bantahan ahli parlimen pembangkang kerana tidak diberi peluang membahaskan usul itu.

Sementara itu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan  menafikan dakwaan Rafizi terdapat individu yang rapat dengan parti Islam itu menerima dana tersebut.

Dipetik sebuah portal berita, Takiyuddin berkata, Pas tidak ada menerima apa-apa dana daripada mana-mana pihak.

“Saya tak ada maklumat dan tak ada apa-apa pengetahuan langsung (mengenai dana 1MDB),” katanya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

hahaha tiba2 setiausaha hadi pulak yg respon. dah goyang ke?
pak karam, yg barua di sini ialah lebai hadi, yg bodoh pulak adalah puak walaunta mcm pak karam. dari tahun lepas lagi kata nak saman SR, thn ni kata nak saman husam, awat tak saman? takut ke?

Anonymous said...

Sapa terima dedak, jantung rasa mcm nak gugur dah. Sabar la...nasib baik tak masuk dlm ruu 355

Anonymous said...

Bukang tak nak samang. Tapi sbb samang bukang ajarang islang. Samang tu perbuatang kafir harbi amerika

Anonymous said...

Oittt...
Sabor la bhaii.
Kenapa ada yg dah bersuara ni?
Tunggulah seminggu dua lagi bhaii.
Jgn la gelojoh sangat.
Belum tentu nama naik la.
Sabor dulu la.

Anonymous said...

Dah mula kelam kabut dah...
Gi la eropah sejukkan badan.



Rafizi senyummmm jer

Anonymous said...

Sebab tu kesalahan menyamun..mencuri..rasuah x termasuk dlm ruu355..pasal lebai2 bangsat ni lah ketuanya..

Anonymous said...

Knapa rafizi tak brani nak sebut tuduhan kat luar parlimen...takut kena ke...alih2 nak buka dalaman parlimen sbb blh bebas ckp....tektik basi

Anonymous said...

Pak walaun ni tak sedar ke diri dia barua lebai rasuah jual agama 90juta.

Anonymous said...

Ketua lebai hancing PAS kalu bab memfitnah, menghasut walaun, memaki hamun, melabel org dia lah juara. Bila ditanya psl makan duit songlap 90juta terus menikus. Belum lg PH ajak berdialog two way communication. Parti lebai pondan.

Anonymous said...

Walaun2 bodoh ni bila nak celik mata hati agaknya. Husam, SR terang2 suruh geng lebai pondan jual saman mereka di luar parlimen.

Kalu kecut nak saman, Hadi munafik buatlah penafian di sidang akhbar. Org melayu nak dgr dari mulut ketua lebai hancing ni.

Anonymous said...

Alahai sibangang ni. Tak boleh ke tunggu seminggu dua lagi. Janganlah gelojoh sangat. Dua minggu lagi je pun. Klu ruu 355 3 kali tangguh pun boleh tunggu, tak kan ler pasal dedak tak boleh tunggu seminggu dua.

In Sha Allah permintaan ko akan diperkenankan. Ko akan dpt tengok no akaun beserta dgn pemunya akaun dan jumlah ditransfer.

Sabor yer...seminggu dua jer lagi. Jgn gelojoh sangat. Kang terkencing2 pulak.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.