Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KERJA SYAITAN MEMANG MENGGANGGU

 
 NAK JADI PENERANGAN PAS BIAR CERDIK
CAKAP JANGAN BERBELIT

-Pak Karamu-


 
Bila tangguh, maknanya Pas kerja lebih keras!
Nasrudin Hassan
Nasrudin Hassan. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM

SHAH ALAM - Jika 'tangguh' itu suatu yang sangat merugikan Pas, maka sudah tentu musuh Pas akan beraya sakan meraikan penangguhan ini, itu persoalan dibangkitkan Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan.

Beliau berkata demikian bagi mengulas penangguhan perbahasan usul Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355 kelmarin.

"Logiknya, Pas adalah pihak yang paling terkesan apabila Pindaan Akta 355 ini sentiasa tertangguh.


"Hikmahnya bila tangguh, Pas terus bekerja gigih mengangkat isu RUU 355 ini dan memahamkan masyarakat mengenainya. Ia baik untuk kefahaman Islam," katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurutnya, ahli parlimen pembangkang marah dengan penangguhan bahas itu kerana hasrat mereka untuk menggagalkan Pindaan Akta 355 melalui undi menolak dalam belah bahagian sebagaimana yang dirancang oleh mereka  tertangguh lagi.

"Mereka marah RUU 355 ditangguh. Kononnya kerana mereka mahu berbahas. Saya sendiri tidak tahu bahawa mereka mahu bahas Pindaan Akta 355. Saya jangka mereka tidak mahu berbahas mengenai isu RUU 355 ini. Sebab semua orang saksikan bagaimana mereka berkali-kali bangun menghalang usul dibentang oleh Abdul Hadi.

"Jelas sikap mereka mahu melengahkan masa, mengganggu perjalanan mesyuarat dengan menggunakan pelbagai helah dan terang-terangan mempersoalkan kenapa RUU 355 ini diberi laluan, pula kepada Abdul Hadi," katanya lagi.

Khamis lalu, sidang Dewan Rakyat kecoh seketika apabila Abdul Hadi bangun membentangkan usul untuk meminda RUU 355.

"(Sidang) Parlimen kali ni dah macam mahkamah lah pula," tegur Speaker DewanRakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia ketika pelbagai hujah dilemparkan ahli parlimen ketika Abdul Hadi membentangkan usulnya itu.

Sebaik sahaja Abdul Hadi bangun untuk membentang usul RUU 355, beberapa ahli parlimen lain termasuk Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo, Ahli Parlimen Alor Setar, Gooi Hsiao-Leung dan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang, bangun membantah usul yang bakal dibentang.

Kekecohan yang berlaku juga turut memperlihatkan beberapa ahli parlimen lain turut bangun bertingkah sesama sendiri.

Keadaan ini memaksa Abdul Hadi yang sudah bersedia untuk membentang usul tersebut bangun dan duduk beberapa kali tatkala ahli parlimen lain bangun membantah bidang RUU tersebut.

Pandikar pada sesi sebelah petang kemudiannya memutuskan untuk membuat penangguhan perbahasan RUU 355.

Bagaimanapun, sidang dewan yang ditangguhkan lebih awal, kira-kira jam 4 petang menyebabkan rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin pembangkang.

18 orang berkata:

Anonymous said...

Melayu dgn kerja bertangguh memang tak boleh pisah. Tak hairanlah kalau ada pihak yg suka sangat bertangguh. Tak sedar kot, kerja bertangguh semua tak jadi. Apatah lagi kalau yg ditangguh tu kena tunggu lepas pru14 (lepas tak ada sorang pun mp pas)


Sebab tu unta dan keldai terus jadi tunggangan dari kecil sampai tua sebelum kena sembelih.

Anonymous said...

Aku rasa penangguhan yg dibanggakan oleh walaun2 ni adalah satu proses penerusan mengencing.

Apa buktinya?
Sbb s subramanian dan joseph kuruk dah tau yg benda tu memang dah plan stakat bentang jer.... Tapi biasalah, kena kencing tu kan satu nikmat. Sbb tu ada org yg bersyukur kena kencing hitrick.

Kesian sampai menangis2 tgk

Anonymous said...

Setuju hukum itu diluluskan. Harap2 hukum itu dapat mengurangkan gejala sosial yg banyak berlaku terutamanya di negeri2 pentadbiran unta iaitu zimbabwe timur dan uganda

Anonymous said...

Masalah sosial berkaitan memuki dan memantat ni ada kaitan dgn keluarga juga. Keluarga miskin, keluarga sibuk kerja cari duit siang malam menyebabkan anak terbiar. Kesannya anak mula belajar memantat. Bini jual pantat utk dpt duit.

Selain hukuman, usaha mengatasi kemiskinan oleh pemerintah wajib dibuat. Kalau nak hukum je, tak lepas tugas dan tanggungjawab pemimpin kat akhirat nanti.

Anonymous said...

Baru bentang, belum bahas belum undi dah menangis2. Melayu.....

Anonymous said...

Nasib baik kena tangguh.
Klu tak, no akaun naik kat dewan.

Syukur Alhamdulillah.

Anonymous said...

Setuju. Kemiskinan menjadi antara penyumbang masalah sosial remaja. Hukuman sahaja tidak boleh mengatasi masalah. Org yg fikir hukuman shj boleh mengatasi masalah, dia org yg bodoh.

Anonymous said...

Jual dadah kena hukum mati.

Tapi masalah dadah bukan makin kurang tapi makin berleluasa.

Yg ptg ialah cari punca masalah dan atasi punca masalah itu. Hukuman adalah cara paling akhir setelah usaha lain dibuat. APA USAHA YG PAS DAH BUAT? ADA?

Anonymous said...

Parti yg mempermainkan hukum Allah dan peralatkan Islam utk politik kotor mmg kerja syaitan. Syaitan yg bertopengkan jubah dan serban.

Anonymous said...

PAS..Pelakon Agamawang Sinetron.

Anonymous said...

Sejak TGNA meninggal dunia, boleh tak tolong senaraikan kejayaan pas membangunkan kelantan? Ada ke?

Anonymous said...

Adakah dengan kejayaan membentang ruu 355 yg diusahakan 24 jam sehari oleh semua mp pas ini akan dapat menjayakan pembinaan lebuh raya dan mengatasi pencemaran sungai di kelantan?

Anonymous said...

Sudah lah anon diatas. Lihat macamna setan2 menganggu tghh semasa pembentangan ruu355. Ada yang menyalak ada yg diam macsm tunggul. Utulah idola kamu.

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Anonymous said...

Ya Allah yang memiliki hati-hati kami, kami bermohon kepadaMu kebaikan dunia dan akhirat. Ya Allah, kami bermohon kepadaMu jika hati-hati kami ini dalam kegelapan Engkau terangkanlah. Jika jalan kami ini jalan salah Engkau perbetulkanlah. Jika kami membuat keputusan yang silap Engkau perbaikilah. Ya Allah berilah kami pertunjuk dan hidayahMu, jika kami termasuk dalam golongan yang sesat Engkau luruskanlah sesungguhnya segalanya dari kelemahan kami. Ya Allah kami ingin mengadu hanya kepadaMu, persimpangan dalam RUU355 begitu jelas, Islam digunakan sebagai perisai dan dipermainkan. Ya Allah padaMu jua kami bermohon jika kami adalah benar tunjukkanlah, jika kami dijalan yang salah Engkau tunjukkanlah. Ya Allah kepadaMu jua kami mengadu,jika RUU355 ini hanya polimik politik dan merosak umat Islam di Malaysia maka Engkau tunjukkanlah tetapi jika sebaliknya Engkau muliakanlah. Ya Allah sesungguhnya kami hambaMu yang lemah hanya mampu memohon keredhaanMu. Ya Allah, Engkau tempat kami megharap dan memohon. Ya Allah, kepadaMu kami memohon Engkau selamatkanlah kami dari penghinaan, caci maki dan fitnah yang melampau-lampau dari golongan yang terlalu taksub. Ya Allah, kami jua memohon bukakanlah hati-hati mereka dengan keinsafan dan kurniakanlah hidayah pertunjukMu. Sesungguhnya hambaMu ini Ya Allah amat lemah dan hanya mampu mengharapkan ehsanMu. Amin

Anonymous said...

Ya Allah..laknatlah parti politik beserta org2 yg bersubahat dengannya..yg memperalatkan Islam. Memecahbelahkan ummah dan perpaduan kaum berbilang bangsa..Golongan yg menggadai agama utk menipu Allah, Rasul serta org Melayu dulu, kini dan selamanya semata2 kerana menagih undi pru. Aamiin.

Lan said...

Berjuang utk RUU yg bukan hudud ini dengan membelakangkan nasib rakyat yg di tindas dengan permasalahan ekonomi , membiarkan perasuah terys berkuasa , membiarkan duit rakyat terus di salahgunakan , ini kerja orang yg faham agama ke ??? Atau ini kerja syaitan ???

Tư Vấn BĐS said...

roman plaza hai phat - thanh xuân
roman plaza hai phat - thanh xuân
roman plaza hai phat - hà đông
roman plaza hai phat - đại mỗ
roman plaza hai phat - hà đông
can ho hateco xuan phuong - Nam từ liêm

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.