Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS DAN RUU355 TERLALU 'AIB OLEH AKHBAR CINA

 WALAUPUN SUDAH MOHON MA'AF TAPI ISLAM DAH TERCALAH, AKHBAR TU WAJIB DISAMAN
 
KEBELAKANGAN INI ISLAM SUDAH MENJADI HINA OLEH BANGSA TU, TAPI UMAT ISLAM MASIH BISU
 
SAMPAI BILA AGAKNYA ISLAM PERLU BANGUN UNTUK MENGAJAR PUAK-PUAK NI ?
 
 
-Pak Karamu-
 
 
 
Karikatur hina Hadi: Pas Pusat lantik peguam
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin

SHAH ALAM - Pas Pusat mengesahkan telah melantik peguam dan mengarahkan agar tindakan undang-undang diambil terhadap sebuah akhbar berbahasa Cina yang didakwa menghina Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pihaknya tidak boleh berkompromi dalam isu karikatur oleh syarikat akhbar itu dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang bertanggungjawab.

"Kami memandang serius langkah akhbar itu yang sengaja menyiarkan karikatur menghina Abdul Hadi dan Yang DiPertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia di muka B2 akhbar itu pada 8 April 2017 lalu.

"Pas menganggap penyiaran tersebut dalam semua keadaan bertujuan menghina bukan sahaja Abdul Hadi dan Pandikar, malah semua umat Islam dan juga undang-undang Islam," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sebuah akhbar Cina semalam bertindak luar batasan apabila menerbitkan karikatur yang memaparkan Abdul Hadi dan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia sebagai monyet.

Dengan  tajuk “Akta Monyet”, kartun yang disiarkan memaparkan seekor monyet bersongkok dan dilabelkan sebagai “speaker” manakala seekor lagi memakai serban dan dinamakan sebagai “Hadi Awang” yang bertenggek di pokok “Akta 355”.

5 orang berkata:

Anonymous said...

ini nafsu politik ko sendiri tapi ko kata islam yg tercalar.. ko manipulasi perkara ni untuk nafsu ko sendiri, ini la kerja manusia2 durjana..hari2 kerja ko menyusahkan sedara mara ko sesama muslim untuk agenda nafsu politik ko.. ko dulu tolak ruu masa kat kedah tu mana pergi fikiran dan kata2 ko yg sebegini? ko x calarkan islam ke masa tu? masa ko tendang hasan ali sebab nak hapuskan arak kat selangor ko x calarkan islam masa tu? masyaAllah.. ko dah jadi 3suku sebab politik.. semoga Allah buat otak ko dapat berfikir dgn waras dan x buat anak cucu ko malu dengan perangai ko..

Anonymous said...

Yg tercalar parti lebai2 beruk gadai agama 90juta. Semua org hina Hadi penipu bkn hina Islam. Mcm org hina penyamun Najib bkn hina melayu.

Anonymous said...

tanpa pas, islam ahlusunnah tu pun memang dah 1 perkara yg dah jelas sanad akidahnya feqahnya tesaufnya yg dipanggil ahlusunnah tu..x perlu pas nak sandarkan dirinya kepada islam lalu memanipulasi muslim lain atas nafsu politik dia.. lagi 1 aku nak share perkara berguna ngan korang insyaAllah.. kalo korang jumpa gang2 dalam rupa agama tapi kafir2kan org,hukum2 orang, tunjuk lawa, itu bidaah ini bidaah, semua x betul dia sorang betul,nyusahkan muslim2(manipulasi) lain atas nafsu dan pemikiran dia ni selalunya mereka ngaji akidah tauhid 3 serangkai(kalo dia x ngaji pun dia menerima dan mengiktiraf akidah tauhid 3 serangkai ni) yg sanadnya putus datang dr rumusan baru pada tahun 6ratus lebih..
hati2 la ketika nak ikut seseorang yg datang dalam rupa bentuk agama walaupun cakap berdesup2.. agama itu kepalanya ialah akidah.. akidah kita ahlusunnah waljamaah ialah asyairah dan maturidiah, bukan ukur dari cakap yg berdesup2..tanpa pas yg suka kafir2kan orang pun islam ahlusunnah itu dah jelas akidah feqah tesaufnya bersanad turun temurun waris ke waris bermata rantai.. x perlu pas atau mana2 parti politik tunjuk lawa..
semoga bermanafaat insyaAllah..

Anonymous said...

Macam skrip Umno jer, bola cakap Umno nanti dikatakan hina melayu, sekarang bila kata kat PAS keluar kenyataan hina Islam.....serabut betul dah

Anonymous said...

Tu ruu355 utk cina kapiaq punya kapla hotak kasi fening2

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.