Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERNYATA PAS SUDAH TIDAK SESUAI DENGAN PKR

Pemuda Pas Kedah desak kaji hubungan dengan PKR
Nurul Amin Hamid
Nurul Amin Hamid

YAN - Muktamar Pemuda Pas Kedah kali ke-51 yang bersidang hari ini sebulat suara mendesak agar parti Islam itu mengkaji semula tahaluf siyasi dengan PKR.

Perkara itu disahkan Timbalan Ketua Pemuda Pas Kedah yang baharu, Nurul Amin Hamid kepada Sinar Harian.

Difahamkan, keputusan itu dibuat setelah melihat sikap tiada setiakawan PKR yang kebelakangan ini kerap memperlekehkan Pas.

Pemuda Pas Kedah juga kini berada dalam 'gear' siap siaga di semua Dun Kedah termasuk yang kini dipegang PKR.

Muktamar Dewan Pemuda Pas Kedah yang berlangsung di Markas Pas Kawasan Jerai juga menampilkan beberapa pimpinan baru.

Antaranya Salim Mahmood dilantik sebagai Ketua Pemuda Pas Kedah yang baharu; Nurul Amin Hamid sebagai Timbalan Ketua Pemuda Pas Kedah dan Nasrun Othman sebagai Naib Ketua Pemuda Pas Kedah.

19 orang berkata:

Anonymous said...

bodo punya lebai. hubungan pas dgn pkr dah lama dah putus laa.
meroyan kaa??

harun din tahun lepas cakap pas nak keluar dari negeri selangor, bila nak keluar? sayangkan duit elaun ka?

sohaislam said...

شركة نظافة بالرياض
شركة نظافة
شركة تنظيف
افضل شركة نظافة بالرياض
شركة تنظيف بالرياض
افضل شركة تنظيف بالرياض
ارقام شركات النظافة بالرياض
اسعار شركات النظافة بالرياض
شركات نظافة بالرياض
شركات تنظيف بالرياض
ارقام شركة تنظيف بالرياض
اسعار شركة تنظيف بالرياض
ارخص شركة تنظيف بالرياض
شركة نظافة شمال الرياض
شركة نظافة شرق الرياض

Anonymous said...

Putus sahabat jangan sekali...kencing rakan takpe...

Anonymous said...

Pak walaun oii..bg tau dgn lebai2 jual agama tu..cepat2lah berambus dari Selangor. Buat semak je. Rakyat Selangor dah menyampah dgn korang.

Anonymous said...

Baguih la.
Selamat maju jaya naaaa.
Jangan mai manja2 pulak naaa

Anonymous said...

Tak rugi pun.
Bersatu dan Amanah lebih setiakawan.
Mana yg rajin utk rakyat, dia akan menang.
Mana yg rajin maki hamun rakyat, kita tolak ke laut.
Pergilah. Tak perlu nak pung pang.
Kami dah reda dah.
Dah boleh terima kenyataan.

Anonymous said...

Keluarnya pas dari gabungan utama pembangkang adalah satu rahmat Allah. Allah memudahkan PH dalam pembahagian kerusi calon Amanah dan Bersatu. Banyak kerusi kosong boleh diisi oleh Amanah dan Bersatu tanpa mengganggu kerusi Dap dan Pkr. Ini akan mengelakkan perebutan kerusi dlm PH dan menguatkan PH dlm jangka masa panjang. Dengan bantuan Syafie Afdal di Sabah, tidak mustahil PH mampu menggantikan BN.

IN SHAA ALLAH.

Anonymous said...

Tak payah la hang nak paksa. Bila tempoh terima gaji dan elaun dah luput nanti, depa akan keluar la. La ni mana bole keluar. Elaun puluh2 ribu tuu, mana bole tinggai oiii, parah sedara mara punya projek oiii. Kerat jari hang pun depa tak berganjak punya la.

Duit bang duit!
Org hidup kejar duit...

Anonymous said...

Sabaq la bang. Bagi peluang kumpui duit dulu. Manalah tahu lepaih ni tak boleh menang. Boleh buat modai niaga kismis jampi. Juai kismis jampi tok guru pun bule kaya beli audi.

Anonymous said...

Aamiin.

Anonymous said...

Berharap ja la... nama pun Parti Harapan...

Anonymous said...

Harapan, usaha dan doa.
In Shaa Allah.
Aminn

Anonymous said...

Amin ya Rab.

Anonymous said...

Pas bukan nak menang.
Pas cuma nak terjun ke laut.

Anonymous said...

Sayang sekali peluang utk menjatuhkan regim kleptokrasi terhebat di dunia telah disia2kan oleh orang yg mengaku ulamak. Begitulah pengakhirannya jika pemimpin parti tidak menghayati konsep good government yg dituntut oleh Islam.

Perlu diingatkan bahawa dlm keadaan regim kleptokrasi sedang berleluasa ini, sudah ada mahkamah syariah yg mengawal biarpun jika ruu 355 ditangguhkan. Tapi akibat tiada sikap nawaitu mensejahterakan hidup rakyat, Dan kelemahan org Islam menghurai good government, maka Kita akan lemah sampai bila2, kucar kacir dan duduk di tahap terbawah dalam kalangan umah ciptaan-Nya.

Kesombongan, bongkak, angkuh dan tradisi menganggap puak sendiri adalah terbaik, sedangkan usaha ke arah it tidak kelihatan, akan menjurus kegagalan yg diakhiri dgn kata2 berbaur nista, menyalahkan pihak lain dan akhirnya melenyapkan keagungan sebuah parti.

Parti seperti in jika dipilih pun, tidak akan mampu membawa kemajuan sebaliknya mengarah ke arah kegelapan. Dan selepas itu, alasan yg diberi ialah "kerajaan kita bukan mengejar kemajuan dunia tetapi kemajuan agama" demi menipu rakyat yg hidup dlm kemiskinan akibat dasar kerajaan yg tempang akibat membelakangkan tuntutan Islam sebenar iaitu kemajuan di dunia dan di akhirat. Natijahnya sudah Kita lihat bilamana "kemajuan until akhirat" yg disalahgunakan itu menjadi penyebab gagalnya pembinaan lebuh raya, pembalakan melampau, penguasaan lombong manganam, pencemaran sungai, pembinaan di tanah orang lain dan pemilikan rumah serta kenderaan mewah pemimpin. Apakah yg rakyat dapat untuk sokongan itu? Itukah maksud 'pembangunan untuk akhirat di jalan Allah". It's bullshit

Anonymous said...

Alhamdulillah. Pilihan yg "paling bijak di dunia". Teruskan ruu355 dan "politik matang' tg Nik abduh.

Anonymous said...

Tangkap sontong

Anonymous said...

Jala ikang semilang

Lan said...

PAS memang x sesuai dah dgn PKR . PAS paling sesuai dengan UMNO/BN . Kenapa x nak istihar ?

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.