Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BUKAN DAP SAHAJA,PKR JUGA SAMA

Umno kecewa DAP masuk campur urusan Islam
Nazir Hussin Akhtar Hussin
Nazir Hussin.

KUALA LUMPUR - Pemuda Umno melahirkan rasa kecewa dengan sikap pemimpin DAP yang terus-menerus mempertikaikan setiap agenda pemimpin Islam di negara ini.

Exconya, Nazir Hussin Akhtar Hussin berkata, kebiadapan pimpinan DAP boleh dilihat dengan tindakan mencampuri urusan agama Islam seperti yang terjadi di Dewan Rakyat, semalam.

"Pelbagai usaha telah mereka lakukan bagi menggagalkan pembentangan Rang Undang Undang 355 (RUU 355) oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mengemukakan usul persendirian di bawah Peraturan 49 Peraturan-peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Akta 355).

"Kejayaan Abdul Hadi dalam mengemukakan usul persendirian tersebut semalam telah menimbulkan perasaan marah di kalangan pemimpin pembangkang terutama sekali DAP," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurunya lagi, pemimpin DAP seperti Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, misalnya, membuat pelbagai tuduhan dan cemuhan bukan sahaja kepada Abdul Hadi, malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Rakyat khususnya yang beragama Islam seharusnya menilai sendiri sikap sombong dan biadap mereka sebagai cerminan keseluruhan kepimpinan DAP yang mana bukan sahaja sanggup merendah-rendahkan pemimpin Islam malah mencampuri urusan agama Islam walaupun ianya langsung tidak melibatkan orang-orang bukan Islam negara ini.

"Percayalah bahawa pemimpin-pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Tony Pua tidak akan duduk dengan tenang selagi masih ada pemimpin-pemimpin Melayu Islam negara ini yang tidak mahu bersekongkol dengan mereka sebagaimanai pemimpin Amanah, PKR dan Bersatu," katanya lagi.

Ujarnya lagi, pemimpin Melayu yang bersama DAP menolak RUU355 seharusnya sedar yang mereka hanya diperkudakan DAP.

"Apa yang sebenarnya pemimpin-pemimpin Melayu ini ingin buktikan serta tunjukkan kepada rakyat?
"Rakyat perlu buka mata dan sedar agenda politik pembangkang yang diketuai DAP ini, seharusnya rakyat terutamanya orang Melayu bersatu hati menolak parti-parti yang bersekongkol dengan DAP dalam PRU14 akan datang," tegasnya.

68 orang berkata:

Anonymous said...

Bangang melantun2...

Dap x suruh pun tangguh.
S subra dan j kurup dah tau tangguh.
Consensus bn yg suruh.
Dap suruh bahaskan.
Pas senyap.
Mca kata dap x nak halang.


Mana satu yg betul?

Anonymous said...

Tak habis2 mengencing dan kena kencing.

Hadoiii

Anonymous said...

Nak tanya.

Untuk kesalahan2 yg dinyatakan dlm ruu 355 tu, dalam alQuran ada tak dinyatakan hukuman penjara hingga 30 tahun dan denda hingga RM100 ribu? Dalam Surah apa yer? Saya nak baca sebagai rujukan kajian saya.

Tq

Anonymous said...

Maaf.

Kalau ada sokongan hadis sahih pun ok juga.

Harap dpt membabtu saya.
Tq

Anonymous said...

Lebai2 barua umno bangsat..jual agama kerana 90juta..

Anonymous said...

Patut la tak masukkan hukum mencuri dan merompak sekali.

Mcm main sorok2 pulak

Anonymous said...

Nak cover sapa pun tak tau la

Anonymous said...

Betul tak?

Org amno mula guna ruu ni utk salahkan dap. Derang tak salahkan mca pun.

Nampak tak politik?
Utk tarik pengundi kan?

Anonymous said...

Ahhhhhh...ruu 355 tu semua hanyalah lakonan dunia.

Anonymous said...

Bentang bulan april. Bahas bulan berapa entah. Undi tahun berapa pulak?

Kalu undang2 gst tu lajuuuuu je.

Kencing betul.

Anonymous said...

Mcm kura2 panjat pokok.

Anonymous said...

Anon kalau dah jadi pencacai dan barua dap memang x faham2. Dah bebal . Ruu355 pun x faham2. Tapi nk komen.
Dasar jahanam...

Anonymous said...

Nabi suruh klu rotan 100 kali pun, rotan pelan2, jgn mencederakan. Cukup klu memalukan. Nabi hukum pun ikut wasatiyyah, besederhana.



Tapi,
Undang2 hadi tak wasatiyyah langsung. Denda 100 ribu klu org misking mana nak cari? Klu 30 tahun penjara, sapa nak bagi nafkah anak, bini, mak, bapak? Ini undang2 kejam buatan manusia. Nabi bila hukum tak kejam cam tu.

Anonymous said...

Keldai ke unta ke, kalu bodo tu buat camner pun bodo jugak. Bagi la makan kismis jampi 1 tan pun, bodo tu tak boleh hilang.

Kena kencing tu kan satu nikmat....

Anonymous said...

S subramanian dan joseph kurup kata memang ruu stop lepas bentang selari dgn konsensus bn.

Pas tau ke tak ni??

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Anonymous said...

Ruu 355 tu cuma hukum dunia ciptaan hadi dan geng dia aje. Tak dosa pun kalau tak sokong.

Aku tak boleh undi la. Camner aku nak sokong?

Anonymous said...

Hadi tangguh 2 kali dah.
Pendekar baru tangguh sekali.
2 - 1
Maknanya hadi menang.

Anonymous said...

Aku rasa bila TGHH dah jadi PM besok barulah RUU355 ni dapat diluluskan kot

Anonymous said...

Alhamdulillah. Tq kpd TGHH kerana mengusahakan RUU 355. Sejak RUU ni hangat membara, rakyat sudah dapat melupakan GST, 1MDB, MARA, FELDA dan kenaikan harga barang.

Alhamdulillah.
Takbir 3X

Anonymous said...

Kalau pasal hukum menghukum org islam, sanggup bertegang urat 24 jam sehari waima mengkafirkan.

Kalu pasal usaha nak mensejahterakan kehidupan rakyat, nak membentuk good governan, lemah lutut mcm ayam berak kapor. Mata pun susah nak buka. Selalu demam2 dan badan semua sakit2.

Anonymous said...

Peranang tuang presideng selaku penasihat nampak macang dah menjadi. Tahniah tuang presideng. Teruskang berkhidmat dgn cemerlang, gemilang, terbilang.

Anonymous said...

Klu dedak?

Anonymous said...

Kenapa tidak adil, jika DAP nampak cuba menghalang tetapi MCA, MIC, Gerakan dan Parti-parti BN di Sarawak tidak pula dianggap menghalang. Sedangkan kalau membaca kenyataan dari presiden MIC, BN sudah merancang untuk menangguhkan pembentangan RUU355 dari awal lagi. Adakah perkara ini juga telah dipersetujui oleh PAS? Adakah PAS rela menjadi tunggangan BN semata-mata? Dalam kenyataan Ketua Pemuda MCA pula mengatakan DAP tidak menghalang langsung pembentangan RUU355 di parlimen dan menunjukkan DAP gagal, adakah menunjukkan MCA sebenarnya yang menghalang tetapi parti-parti pembangkang disalahkan? Adakah bila satu RUU telah dibentangkan maka undang-undang sudah terlaksana tanpa ada pengundian dan kelulusan parlimen? Adakah selepas ini penggal ini parlimen sekali lagi akan membenarkan pembentangan RUU355 untuk dibahas terus atau dibentang semula? Jika RUU355 ini dibentang semula, sama sahaja sebelum ini dan polimik politik akan berterusan tanpa kesudahan. Apa sebenar keuntungan dari pembentangan RUU355 yang baru lepas?

Anonymous said...

Sandiwara dah masuk babak ketiga. Makin menarik. Penonton ada yg menangis2. Ada yg gelak. Ada yg bertepuk tangan.

Tapi hero mula terketar2 bila watak rafizi masuk memberi pertanyaan. Makin suspen.


Penonton2 miskin makin terhibur. Tak sia2 beli tiket murah tengok sandiwara....

Anonymous said...

Bang....
Kalau soalan abang ni abang tujukan kpd saya, saya akan faham, bang.

Tapi kalu soalan abang ni abang tujukan kpd keldai tua atau untaa2nya, mintak maaf la bang. Abang bagi makan 3 tan kismis jampi T3 pun bodohnya tak akan hilang, bang.

Anonymous said...

dap tu bekas laki pas.. dan pas masih mencintainya hehe..

Anonymous said...

Pakkaram.. jangan bagi la anon2 ni komen.. ini orang yang sama buat komen tak ada ilmu..yang ada andaian jahil dan fitnah. Semak la...

Anonymous said...

Pak karam, sapa yg tak sokong ruu 355 jangan benarkan dia undi pas.

Anonymous said...

Jual agama utk dpt undi yer bang?

Anonymous said...

Bodoh betol. Senang2 lebai kena kencing mca mic

Anonymous said...

Dedak lajuuuuuu

Anonymous said...

Pak lebai dah kena kencing

Anonymous said...

Kena kencin adalah satu nikmat

Anonymous said...

Bila hadi jadi pm, barulah ruu355 diluluskan

Anonymous said...

Sapa yang sokong ruu sahaja bole undi pas

Anonymous said...

Kuat betul bau dedak. Sapa kuat sgt makan dedak ni?

Anonymous said...

Nama siapakah yg akan naik ye?

Anonymous said...

#tolakpashadi

Anonymous said...

Said bin zubir ketika dihidangkan Wang emas, hatinya tidak berubah.

Kamu hanya dihidangkan dedak sudah bersekongkol

Anonymous said...

Anon 5.45.. kamu lagi teruk ..dihidangkan dgn jawatan balaci dan fitnah dan melutut dgn kafir ..

Anonymous said...

Kpd semua ahli pas. Ako nak pesan sikit. Tak elok jadikan islam spt barang dagangan politik.

Terima kasih dan jauhi PKR

Anonymous said...

Anon 5.56 tak elok jadikan islam spt brg dagangan politik

Anonymous said...

Pok Kera mu..nkau ni barua umno..kerja kau mcm setan..pecah belahkan umat..barua pas pun kau jugak..dasar bangsat dedak 90juta..

Anonymous said...

Melayu rosak kerana UMNO.
Islam rosak kerana PAS.

Undi PAS = Undi UMNO

Anonymous said...

Aku pelik, masing2 dah ada parti untuk disokong, dah ada ahli masing2, ada agenda masing2. Jadi pakat2 lah jaga parti masing2. Kenapa org yang takda kena mengena dgn PAS, tak sokong PAS, tak jd ahli PAS dan tak pernah undi PAS, marah, menghina dan fitnah PAS.

Anonymous said...

Aku ahli pas..sbb tu aku marah bengang..hadi bangsat

Anonymous said...

Hadi bangsat..pengkhianat agama..penjual agama 90juta..dasar setan..

Anonymous said...

Org melayu marah sebab parti PAS memperalatkan agama utk kepentingan politik. Merosakkan keindahan Islam dgn menggambarkan pd semua org, Islam itu agama yg zalim, hanya tahu menghukum, menyemai kebencian dan permusuhan sesama makhluk Allah.

Disuap dedak 90juta rasuah haram hasil songlap duit rakyat terbesar di dunia, lebai2 hancing jual agama diam menikus.

Anonymous said...

PAS perosak agama Islam yg mulia.

Anonymous said...

ko lagi pelik org marah pas, org marah pkr, org marah umno, marah dap dan lain2 bukan marah ko..yg ko beriye backup watpe.. ape la bodoh buang masa hehe.. dah la hidup susah hina swkolah x pandai bodoh menyusahkan diri sendiri lak tu haha.. aku ulang ini hanya politik je la bongok.. semua parti 2x5 macam babi sama je

Anonymous said...

Anon 8.06. Klu ko ahli Pas. Dah tak suka Pas. Berambus lah mcam amanah buat. Nape nk maki hamun Pas dsn tghh.
Parti lain banysk lagi la bro..
Buat pe buat dosa sebar fitnah dan maki hamun sana sini. Dasar pas tetap sama walaupun Tghh dah tiada.

Anonymous said...

Mana sama. Jgn nak tipu la.

Ko tengok ni. TGNA tak berbaik dgn amno. TGHH berbaik dgn amno.

TGNA bekerjasama dgn dap. TGHH tak bekerjasama dgn dap.

TGNA tak baruakan ahli pas. TGHH baruakan ahli pas.

Sama ke?
Tipoo kuat mcm BOS

Anonymous said...

Semua parti tak sama. Dap, Pkr, Amanah, bersatu join PH. Tapi pas join PIGS. Mana sama.

Ahli pas slot setaq said...

Ako ahli pas. Tapi ako tak mao hadi lawak jadi presiden pas.

Anonymous said...

Pas rosakkan kerana kelodai tua

Anonymous said...

Pas kalah pru14 kerana perangai hadi. Kelantan jatuh dlm pru 14 kerana perangai hadi.

Anonymous said...

Dasar perjuangan tetap sama. Corak kepepimpinan daja berbeza. Dulu dap lata boleh terima dasar pas. Bila dah menang beso kepala. Pastu burukkan tghh fitnah pas. Putuskan hubungan dgn tghh.
Hasud geng mat sabu. Kacau pemilihan..
Bla..bla.. x cukup aku nk listkan semua.

Pastu bila amanah x berjaya.. terhegeh2 balik .. adoiii. Letih ..

Anonymous said...

Sekarang ada tiga penjuru.. ia lebih baik utk demokrasi d msia. Siapapun x boleh mendabik dada kata dia kuat. Lebih banyak pilihan utk rakyat.
Pas + bn lawan ph atau ph + bn lawan pas atau pas + ph lawan bn.
Lebih meriah bro...
Tak yah la nak maki sana sini. Ko pilih la parti mana yg ko suka. Bila dah tak suka blah...
Apa susah..

Anonymous said...

Aku pun dulu pernah undi bn. Dap pun.. skrg Pas.. apa susah.
Aku tetap cam gini juga.. buang karan jer nsk maki hamun sana sini...

Anonymous said...

hehe buat lawak bodoh, bila dap bleh terima dasar politik bertopengkan agama pas? dari dulu pun dia x terima.. nak wat lawak pun hagak2 r hehe.. dap tu dari dulu dia memang babi dah, pas je x kenal hehe.. sebab ape boleh x kenal? sebab sama2 pun babi..sebab tu x kenal.. hihi.. 2 2 belagak maksum kat depan manusia padahal mcm haramjadah sama je 2x5 mcm umno pun hihihi..

Anonymous said...

Sebab tu la tghh x boleh terima dah dap. Perangai cam yahudi.. tapi ada barua dan pencacai boleh terima .. apa dap kata semua betoi..

Anonymous said...

Dasar tak sama lagi dah. Skrg makin teruk. Perompak penyamun dah dijadikan kawan.

Memang x sama langsung.

Anonymous said...

Tak semua dap kata tu betul. Tak semua hadi buat tu betul.

Undilah tengah2, BN.

Anonymous said...

barang yg jelas dari dulu lagi, ape yg dia x leh terima skrg lak, dia baru nampak yg dap tu babi sehari dua ni je ke?hehe.. budak baru lahir pun kenal dah dap tu babi, ko yg dah tua baru seminggu dua ni nak kenal dap tu sape ke? pastu ko nak ajar org ramai ape itu agama? dap barang yg dah jelas tu pun ko x kenal hehe.. ei pegidah ko x payah pusing2 sini la..

Anonymous said...

ko ngaku je la yg pas ngan dap tu sama2 babi politik xda beza pun ngan umno dan lain2 kan senang.. x payah ko pusing2 nak bgtau yg pas tu still maksom, hehe loya tekak la

Anonymous said...

DAP menang besar lawan MCA, MIC, Gerakan, Parti-parti di Sabah dan Sarawak tapi PAS menang hanya lawan Umno. Salahkah DAP menang melawan MCA, MIC, Gerakan dan Parti-parti di Sabah dan Sarawak? Kenapa PAS gagal menang hanya menentang Umno dan sedikit Parti-parti di Sabah dan Sarawak? Sepatutnya PAS kena buat kajian dan bermuasabah bukannya meletakkan kesalahan pada orang lain. Mungkin sekarang PAS bebas untuk bertanding di mana sekalipun. Mungkin semua kerusi parlimen PAS boleh tanding tanpa sebarang gangguan. Tunjukkan kekuatan dan idea PAS sendiri, mungkin pertandingan 3 penjuru atau lebih hanya PAS sahaja hadapi sendirian. Jika menang hak mutlak PAS.

Anonymous said...

Aku takkan undi atau bersubahat dgn parti yg peralatkan Islam jd perkakas politik menipu Allah dan org melayu utk dpt undi setiapkali pru. Aku undi parti yg menunjukkan good governance, akhlak pimpinan2 yg baik serta Amanah.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.