Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Kalau bentang minggu ini apa pakatan harapan akan kata lagi ?

Harap RUU 355 dibentang minggu ini
Nik Mohd Abduh
Nik Mohd Abduh
 
SUNGAI SIPUT (U) - Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau Akta 355 (RUU 355) diharap dapat dibentangkan sebelum sidang Parlimen tamat minggu ini.

Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, beliau berharap Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia membenarkan rang undang-undang itu dibentangkan.
 
Menurutnya, usaha membentangkan usul itu kembali kepada asal iaitu usul persendirian apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memutuskan tidak membentangkan RUU 355 dalam Dewan Rakyat.

“Isu ini balik asal (menjadi usul persendirian). Najib pun ada beri kenyataan rasmi bahawa usul ini akan kekal sebagai usul persendirian dan akan dibawa Presiden Pas nanti.

“Harap usul ini dibenarkan dibentangkan seperti mana dua kali dibenarkan sebelum ini. Minggu ini minggu akhir Parlimen, jadi kita harap akan ada satu hari untuk Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang  bentangkan dan dibahaskan usul tersebut,” katanya selepas merasmikan Muktamar Tahunan Pemuda Pas Negeri Perak kali ke-34, di sini, semalam. Turut hadir Ketua Pemuda Pas Perak, Mohd Akmal Kamaruddin.

Sementara itu, Mohd Akmal menyangkal dakwaan sesetengah pihak menyatakan Pas dipermainkan dalam isu RUU 355.

Katanya, persepsi itu ditimbulkan lawan Pas dengan tujuan mendapatkan sokongan rakyat dan  menggambarkan seolah-olah parti itu lemah.

“Pas dari dulu memang begini, bila buat satu perkara, kami konsisten," katanya.

8 orang berkata:

Lan said...

Konsisten ke ? Kalau PAS konsisten x lah keluar dari PR . Ini x , hari cakap lain , esok lain , lusa lagi lain ??? Sekejap negara kebajikan , sekajap x pulak . Konsisten kepala bana apa ? Sudah lah mengaku saja lah , RUU 355 ini di gunakan UMNO/BN utk memecah belahkan PR bagi membolehkan mereka terus berkuasa . Mengaku saja lah ? Kalau boleh di bentangkan minggu ini pun masih usul persendirian . Faham ? Utk di jadikan akta kena BN jugak yg bentangkan . BN dah bagitau x nak bentang . So lu fikirlah sendiri ? Dah kena main ke x ?

Anonymous said...

buat apa terus bersama golongan yang takde sifat jujur dan asyik nak menipu dan menikam dari belakang dah takde beza ngan orang kafir (si DAP) tu. Jadi jelas lah sekiranya RUU 355 tidak dapat dibentang confirm penentangnya bukan setakat Cina MCA dan Cina DAP tetapi juga Ahli AMANAH, PABM dan PKR confirm dan tak boleh dipertikaikan lagi. Kami orang kampung dah semakin faham dan semakin jelas mengenali golongan dan pihak-pihak yang bertopengkan parti politik yang di tubuhkan oleh orang melayu tapi sebenarnya berideologikan kafir

Anonymous said...

ruu355 ialah undang2 sekular bkn hukum Allah pun. Puak2 sesat ni tak abis2 nak menipu dan merosakkan akidah walaun biol. Jgn peralatkan agama kerana ketagihan undi org2 melayu utk pru.

Baharuddin Adam said...

Ha ha ha , kepanasan puak ph nie , pas punya pasal lah .
Mereka nie marah sangat bila pas tak mau dengan mereka . Yang pelik nya pas sampai hari ini masih didalam pakatan rakyat , tapi mereka terlalugeliga buat rumah baruanya nya ph . Pas tak nak masuk rumah tu . Sebab pas masih belum keluar dari pr , sekarang nie depa malu lah . Hancurlah harapan putrajaya tanpa pas , keh keh leh

Anonymous said...

X pe. Janji kelantan tumbang.

Anonymous said...

Nik abduh tanding jawatan timbalan hari tu kalah teruk kan?? Dpt 37 undi aje kan? Kenapa teruk sgt? Org dah tak caya kat dia ker?

Anonymous said...

PAS merosakkan Islam. Tanggungjawap umat Islam menolak dan menegur parti sesat jual agama ni. Bkn semua org melayu bodoh mcm walaun lebai2 munafik hamPAS.

happy 123 said...

ugg boots
ralph lauren outlet
coach outlet
nike outlet
ferragamo outlet
armani exchange
cleveland cavaliers jerseys
mont blanc outlet
ralph lauren outlet
ugg boots
20170806

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.