Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SELAGI MAJLIS RAJA-RAJA MEMBISU TENTANG PENGHINAA ISLAM MAKA PENGHINAAN DIBOLEHKAN ......


Kesal tindakan Nanyang Siang Pau
Kesal tindakan Nanyang Siang Pau
Pemuda Pas dan Dewan Himpunan Penyokong Pas kecewa dengan tindakan akhbar Nanyang Siang Pau.
KOTA BHARU - Pemuda Pas Negeri dan Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Negeri hari ini mengadakan bantahan aman berkenaan tindakan akhbar Nanyang Siang Pau yang menyiarkan karikatur mempersendakan agama Islam, Sabtu lalu.

Naib Ketua Pemuda Pas Negeri, Mohd Arif Abdullah berkata, pihaknya cukup kesal dengan tindakan tersebut dan berharap hubungan antara kaum dapat dijaga daripada terus dipermainkan dengan cara itu.

"Kami sangat kesal dengan tindakan mereka yang  melakarkan wajah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Gadi Awang dengan binatang. Ia sangat biadap dan tidak boleh diterima.


"Kami berharap sentimen kebencian antara kaum dan agama ini dapat dihentikan, supaya kita dapat hidup dalam  keadaan harmoni dalam masyarakat berbilang kaum," katanya kepada media di sini.

Bantahan aman di Tambatan Diraja yang bermula  jam 9.30 pagi itu turut  menyaksikan puluhan naskah akhbar Nanyang Siang Pau dibakar sebagai simbolik bantahan.

Turut hadir, Pengerui DHPP Negeri, Lim Guan Seng dan Setiausahanya, R. Hareetaran dan puluhan penyokong kedua-dua sayap Pas itu.

6 orang berkata:

Anonymous said...

ko wat fatwa la kafirkan raja2 tu untuk nafsu politik ko.. mcm x biase la buat fatwa kafirkan org hehe.. padahal org bisu mungkin dia sedang perhati dan menilai dengan kadar hati2 dan teliti ke ape ke.. ko maknakan bisu tu ikut nafsu ko, dalam kurang seminit ko dah bleh kua fatwa hehehe..ko maknakan tolak ruu tu ialah bila org lain tolak.. kalo ko sendiri yg tolak itu x dipanggil tolak hehe.. susah la kalo surga neraka ko buat ikut suka tekak atok ko sendiri hehe..

Anonymous said...

bagi aku puak ko yg jual agama utk raih sokongan ni ialah puak2 yg memalukan keturunan la.. itu je hehehe
kalo aku kenang2 peristiwa ko kompang2 abg lim ialah umar abd aziz dan negara islam rupa2nya xda dalam quran tu.. tekak ni rasa mual je nak muntah, xpernah kurang rasa mual dia kalo dikenang2 hehehhehe.. punya la bodoh ko jadi manusia, penat je mak ko didik ko dari kecik.. hehehe

Anonymous said...

Kalau ikut teori biol walaun2 Pas akan kata Agung dan raja2 melayu dah jd barua DAP.

Anonymous said...

Dah la tu Pak karamu. Makin tua makin kuat jadi batu api. Banyakkan beramal la Pak karamu.

Anonymous said...

Semua kekalutan ni berpunca dari nate beruk hadi al-marang. Ya, dia bukan ulama tapi cuma seekor nate beruk yg pakai jubah dan serban.

Anonymous said...

Tolong bezakan hadi dan islam..akhbar tu bukan hina islam..tapi mempersoalkan lakonan hadi dan pandikar amin yg mempermainkan hukum..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.