Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAK PATUT HANGPA KATA MAHFUZ KURANG AJAR, WALAUPUN DIA MEMANG KURANG AJAR

April 10, 2017

0 Mahfuz Omar Kurang Ajar, Serbu Sidang DUN ... Hello, Sirul, Helloo ... Hellooooo


Terdesak akibat dipulau oleh partinya sendiri yang sudah tidak mengakui Ahli Parlimen Pokok Sena sebagai ahli parti, Datuk Mahfuz Omar bertindak menyerbu Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah hari ini untuk mengembalikan namanya di persada politik.

Tindakan beliau membawa sekumpulan penduduk Pokok Sena untuk menyampaikan memorandum kepada Menteri Besar dengan menyerbu masuk ke dalam dewan sebaik sahaja sidang DUN ditangguhkan amat kurang ajar dan biadap. Mahfuz Omar boleh sahaja menyerahkan memorandum berkenaan kepada pegawai Menteri Besar bagi pihaknya di luar dewan.

Mahfuz Omar seharusnya bersikap intelektual (maafkan beliau mungkin pendidikan beliau hanya sekadar Lower Certificate of Examinantion LCE atau setaraf SRP atau PMR) yang memungkinkan beliau tidak dapat membezakan adab tatacara seorang Wakil Rakyat. Salah Rakyat Pokok Sena sendiri memilih Wakil Rakyat kurang pendidikan.

Berikut adalah Kenyataan Media Menteri Besar Kedah berhubung insiden berkenaan:
1. Saya sedia maklum mengenai hasrat sekumpulan penduduk yang diketuai Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfouz Omar yang mahu menyerahkan satu memorandum kepada saya. 
2. Sebaik mengetahui perkara ini saya sudah arahkan pegawai saya supaya menerimanya bagi pihak saya seperti amalan biasa yang dilakukan oleh mana mana pemimpin kerajaan sebelum ini. 
3. Namun tindakan Mahfuz yang enggan menyerahkannya kepada wakil saya sebelum menyerbu beramai ramai masuk ke dalam Dewan sebaik Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) ditangguhkan amat mengejutkan selain bagi saya adalah kurang sopan. 
4. Mahfuz sepatutya memahami perkara itu dan beliau ada peluang untuk berjumpa dengan saya untuk bertanyakan hal itu di masa yang lain kerana saya sentiasa terbuka. 
5. Beliau juga seringakali melontarkan pelbagai kritikan dan tomahan terhadap pentadbiran saya sebelum ini namun saya menganggap  perkara itu sebagai resam dalam dunia politik dan tidak sedikit pun menyebabkan saya berkecil hati atau berdendam. 
6. Jadi persoalan saya apa niat beliau sebenarnya melakukan serbuan seperti itu di dalam Dewan. Adakah ia satu tindakan untuk mencari populariti sekaligus menutup kelemahan beliau di kawasan yang diwakilinya atau ia semata mata atas kepentingan rakyat. 
Datuk Seri Diraja Ahmad Bashah Md Hanipah,
Menteri Besar Kedah Darul Aman.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/04/mahfuz-omar-kurang-ajar-serbu-sidang.html#yd8IkmZSTjXEIKRL.99

5 orang berkata:

Anonymous said...

Nape tak pecat je....takut mp berkurangan ke.

Anonymous said...

hasan ali mengekek2 gelak kat lua tengok paeti bodoh jual agama.. dia pun dlu pecaya kat pas hehe.. padahalnya mana la ada org bawak agama tapi nyanyi2 kafir2kan muslim lain bagai.. tu bukan kerja golongan ahlussunah tu..hehe

Anonymous said...

*parti bodoh

Anonymous said...

orang bodoh tapi ada semangat berpikul2 ni dia memang xleh beza mana nafsu dan mana jihad..jadi dia akan digunakan oleh puak2 yg jual agama, sebabnya dia x ngaji usul feqah.. x caya tengok peristiwa sheikh ramadan al buti tu... org bodoh yg ada semangat berpikul2 semua termenung last sekali hehe.. barang tu nama dia nafsu tapi ko panggil jihad.. barang tu nama dia kaedah dalam usul feqah tapi ko panggil dia pengecut dan pendusta.. walhal ko yg bodoh hehe.. ni la hidup kerbau2 politik bodoh semua kene main ngan parti yg jual agama, ngaji x nak, kene tipu je keje hihi

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.