Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UMNO PERLU SELESAIKAN MASALAH DAHULU

SEMUS ORSNG BOLEH BERFIKIR, SEMUA ORANG BOLEH KELUARKAN PANDANGAN, NAMUN SEGALA PANDANGAN TERSEBUT JANGAN BERSIFAT MENEKAN PERASAAN RAKYAT. UMNO PERLU TUNJUKKAN DAHULU BAHAWA MEREKA SUDAH CENDERUNG KEPADA ISLAM DAN LAKUKAN AMAL MAKRUF DAN NAHI MUNGKAR, ANDAINYA UMNO HANYA BERCAKAP TANPA MELAKUKAN SESUATU YANG BAIK  MENGIKUT PENILAIAN AGAMA MAKA UMNO TAK PERLU SEBUT PERPADUAN                                                                                                                                     
UMNO PERLU SELESAIKAN TERLEBIH DAHULU PERKARA YAN G DIPERTIKAIKAN OLEH RAKYAT. UMNO PERLU TUNJUKKAN BAHAWA MEREKA BENAR-BENAR JUJUR MAHU BERSAMA MEMBANGUN NEGARA DAN UMMAH MENGIKUT ACUAN SYARI'AH, JANGAN CAKAP JE, JANGAN NAMPAK UNTUNG SAHAJA, SEMENTARA APABILA ADA KERUGIAN MEREKA NAK  SEMBUNYIKAN, BERTERUS TERANG LEBIH BAIK DARI SEGALA KEKABURANG - Pak Karamu                                                                                                   
Beberapa perkara Umno boleh laksana tanpa Pas
Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
SHAH ALAM – Umno sebagai pemangkin pentadbiran dan pengurusan kerajaan harus melaksanakan beberapa perkara sebagai langkah pertama memperbaiki nama Islam dan negara, kata Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. 
Menurut Tuan Ibrahim, imej Islam ini bukan perlu dibaiki pada gaya pakaian atau negara sebaliknya melibatkan penghayatan ajaran Islam dalam pelbagai bidang.

“Saya cadangkan kerajaan hapuskan GST. Cukai ini bertentangan dengan Islam kerana orang fakir miskin turut dipaksa bayar cukai. Kerajaan juga perlu mengurangkan pembaziran dan salahguna dana kerajaan dengan mengambil tindakan tegas berdasarkan laporan audit terbaru.


“Kerajaan serta kementerian perlu kurangkan perbelanjaan dan hidup berjimat seperti yang terpaksa dilakukan rakyat dalam menghadapi kemelut kejatuhan harga minyak dan juga kenaikan kos hidup yang semakin meruncing,” katanya menerusi kenyataan, semalam.

Tuan Ibrahim berkata demikian sebagai respons kepada kenyataan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang menggesa Pas berfikir lebih daripada pertimbangan politik dalam mewujudkan kerjasama dengan Umno sekiranya mahu memartabatkan Islam.

Menurut Hishammuddin, perpaduan antara dua parti berkenaan disambut baik tetapi menolak dakwaan parti Melayu itu terlalu inginkan kerjasama tersebut, sebaliknya usaha berkenaan untuk kebaikan umat Islam di negara ini.

Tuan Ibrahim bagaimanapun menggariskan beberapa perkara yang boleh dilakukan Umno secara sendirian tanpa Pas jika parti itu ada kesungguhan selain daripada isu GST.

- Meminta Presiden Umno bercuti sehingga siasatan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara dan Ketua Audit Negara melengkapkan siasatan dan laporan terhadap 1MDB.

- Mengurangkan pembaziran dan salahguna dana kerajaan dengan mengambil tindakan tegas berdasarkan laporan audit terbaru.

- Menyiasat Yapiem dengan telus dan terbuka dan memastikan mereka yang didapati menyeleweng dana Yapiem dibawa ke muka keadilan.

- Berhenti menganiaya Kelantan dan memulangkan royalti minyak dengan kadar segera.

“Semua perkara ini boleh dilakukan Umno tanpa Pas sebagai langkah Umno menunjukkan kepada rakyat, terutamanya mereka yang beragama Islam, kesungguhannya untuk mendaulatkan Islam.

“Pas pula akan meneruskan kerja dakwahnya agar rakyat dapat turut bersama memperjuangkan Islam sebagai Ad-deen dalam pentadbiran negara dan kehidupan rakyat,” katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.