Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Yang buat kecuh itu orang yang berfahaman sekular

Kecoh Hadi ke Iran: Ini jawapannya...
Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang
 
SHAH ALAM - Pemergian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ke konferensi Persidangan di Iran adalah antara permintaan wakil Ittihad Ulama Muslimin dari Iran, Dr Abdurrahman Bayraan (orang sunni dan dilantik oleh Syeikh Dr Yusof Qardhawi).

Demikian ulasan Setiausaha Politik Hadi, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berhubung kekecohan yang timbul mengenai dakwaan sesetengah pihak Abdul Hadi 'salah tempat' dan tidak wajar menghadiri persidangan tersebut.

Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata, kehadiran Abdul Hadi juga adalah satu alternatif untuk beliau membawa suara kelompok Sunni yang berada di Iran bagi mengurangkan sedikit tekanan terhadap mereka.

"Selain itu, Tuan Guru juga menjelaskan isu-isu keganasan dan puncanya di waktu ini," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Katanya lagi, pemergian itu juga telah dimaklumkan oleh Abdul Hadi kepada Setiausaha Agung Ittihad Alami iaitu Prof Dr Ali Qaradaghi yang datang ke Kuala Lumpur bulan lepas.

"Jadi tak timbul ianya bercanggah dengan pandangan Syeikh Dr Yusof Qardhawi. Selain daripada Tuan Guru, antara tokoh Sunni lain yang hadir ialah Sheikh Dr Mustafa Ceric (Mufti Bosnia Herzegovina), Mufti Iraq, Wakil Hamas, Mursyid Am Saadat Party Turki, Sheikh Dr Taj El- Din Hilaly (mantan Mufti Umat Islam Australia), wakil dari Jamaat Islami Pakistan dan sebagainya lagi," katanya lagi.

Oleh itu, katanya isu yang dibangkitkan mengenai apa yang berlaku di Syria dalam minggu ini memerlukan kupasan yang lebih mendalam.

"Insya-ALLAH Tuan Guru sendiri akan mengupasnya secara bebas tanpa dipengaruhi oleh mana mana media antarabangsa atau mana mana pihak, berdasarkan gambaran yang lebih luas. Lajnah Hubungan Luar dan Antarabangsa Pas Pusat akan memaklumkan tarikh dan waktunya yang sesuai untuk program berkenaan," katanya.

Persidangan ini dianjurkan oleh Institut Antarabangsa Bagi Penyatuan Mazhab Islam berakhir pada petang semalam dengan ucapan penutup telah disampaikan oleh pemimpin tertinggi Iran, Ayatullah Ali Khameini.

6 orang berkata:

Anonymous said...

Sekular x boleh.
Syiah Iran boleh.
Boleh gi mampoooosss la

Anonymous said...

Alfattah ilmuan dan ulamak kelahiran Palestine mengutuk sekerasnya lebai2 yg bersekongkol dgn Iran kerana Iran bersama Russia pembunuh rakyat syria, menyembelih kanak2, merogol wanita syria. Bukan nak tolong Bantu rakyat syria, bersekongkol pulak dgn syiah Iran tu..

Fukimak betul la

Anonymous said...

Tolong bgtau geng2 ko tu jgn tibai balak. Kang rakyat sumpah geng ko tu mati kena langgarlori balak.

Anonymous said...

Hoi!!! Anak haram luar nikah ko tak do bondo lain ko nk sobut... Balak... Lps tu balak.. Lps tu YIK... Lps balak... Lps tu YIK. ..lps tu.. Ulamak pukimak.... Lps tu butoh... Lps tu lancaw...
rugi botol bokawan dengan sial haram nih

chenmeinv0 said...

oakley sunglasses outlet
coach outlet store online
polo ralph lauren uk
cheap ray ban sunglasses
toms sale
coach outlet online
ugg outlet store
gucci outlet
christian louboutin shoes
louis vuitton outlet
20171.11chenjinyan

raybanoutlet001 said...

gucci shoes
armani exchange
nike roshe
ugg outlet
hugo boss sale
polo ralph lauren
nike huarache
ed hardy uk
coach outlet online
michael kors outlet

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.