Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MEREKA TIDAK PUNYA MORAL, MACAM KAKI EMPAT


APABILA ADA GOLONGAN YANG AKAN HILANG KERUSI, APABILA ADA GOLONGAN YANG AKAN KALAH TERUK PADA PRU 14, MAKA MEREKA MULA MERASA CEMAS, TAPI MEREKA TIDAK PULA PANDAI MERAYU SEOLAH-OLAH MEREKA TU KUAT ? TAPI YANG SEBENARNYA MEREKA  CUKUP LEMAH NAMUN MULUT MEREKA CUKUP BISA, HATI MEREKA PULA BUSUK BAK BANGKAI, MEREKA TIDAK TAHU BAHAWA MEREKA SEDANG MENGUMPUL DOSA PERCUMA, TULAH  KALAU MEMANG LEMAH AGAMA TAPI MACAMLAH  ORANG BIJAK. KESIAN GOLONGAN TUUUUU - Pak Karamu


 


 

 
‘Kami tak maksum, tapi jangan fitnah kami’
Idris Ahmad
Idris Ahmad
 
SHAH ALAM - Naib Presiden Pas, Idris Ahmad mengakui pimpinan parti itu tidak maksum dan sedia untuk dikritik.

Bagaimanapun, beliau memohon agar mereka yang membenci Pas agar tidak membuat fitnah terhadap parti itu.

“Kalau kita ragu atau tidak pasti maklumat, tidak perlu viral kepada orang lain. Kalau pun benci dengan Pas jangan pula fitnah Pas.

“Kritiklah Pas dan pimpinan kalau kami salah, kerana kami bukan maksum,” katanya dalam kenyataan.

Mengambil contoh dakwaan Pas hendak bergabung dengan Umno serta Pas menerima dana RM90 juta, Idris berkata, kebanyakan maklumat itu diperoleh daripada sumber tidak sahih.

“Daripada mana awak dapat maklumat mengatakan Pas hendak bergabung dengan Umno? Daripada mana awak dapat maklumat Pas dapat RM90 juta?

“Daripada mana awak dapat maklumat Pas tidak bersuara mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB),  RM2.6 bilion, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ)? Jawapannya daripada Facebook, WhatsApp, ceramah orang yang benci kepada Pas, portal dan laman web,” katanya.

Oleh itu, beliau menasihatkan semua pihak merujuk kesahihan maklumat kepada pemimpin Pas atau saluran yang tepat.

“Bukankah pepatah mengatakan hendak tahu kebaikan seorang tanyalah sahabatnya. Hendak tahu keburukan seorang tanyalah musuhnya.

“Nasihat saya tanyalah kepada ahlinya, bukan maklumat yang tidak tahu siapa membawa dan menulisnya. Mungkin ditulis oleh orang Muslim, kafir, munafik, penulis upahan, pendendam, batu api atau saraf musuh,” katanya.

35 orang berkata:

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd pemimpin dan ahli pas.

Saya tak fitnah. Saya cuma tanya. Tolong bezakan fitnah dgn tanya. Fitnah dosa, tanya tak dosa. Saya tanya ni ikut saluran yg betul supaya semua orang tahu dan faham.

Soalan saya (bukan fitnah):

1. Siapakah nama ulamak yang mengarahkan untuk guna duit cikgu yik tanpa kebenaran cikgu2 tu hingga RM14 juta? Siapa nama?

2. Siapakah ulamak2 yg menyokong duit cikgu yik itu digunakan tanpa kebenaran cikgu2 tersebut? Sila sebut nama2nya.

3. Apakah tujuan penggunaan duit cikgu yik yang diambil itu? Kepada siapa ia dibayar? Sila bagi nama.

4. Sudahkah duit cikgu yik RM14 juta yang diambil guna itu dipulangkan kepada pemiliknya yang hak? Bila pulangkan? Ada minta maaf??

5. Adakah pembayaran tambahan dibuat kpd cikgu yik tersebut? Harus diingat, jika duit cikgu dipotong tapi bayaran hutang cikgu tak masuk maka cikgu kena bayar faedah. Jika duit kwsp dah potong tapi bayaran tak masuk maka cikgu rugi dividen. Adakah perkara ini sudah dibayar? Berapa juta?

6. Apakah hukum dalan Islan menggunapakai duit/ harta orang lain tanpa kebenaran dan curi2??

Sila jawab sbb saya ikut saluran yg saya mampu. Saya tegaskan bahawa saya bertanya dan bukan memfitnah. Saya bertanya dan perlu jawapan kerana tidak mahu org kafir menyangka islam membenarkan perkara yang tidak betul.

Terima kasih.

Anonymous said...

Mohon jawab

Anonymous said...

Maki bukan jawapan.
Ejekan syaitan manusia ker, kaki 4 ker, itu juga bukan jawapan.

Sila jawap dgn berhemah, betul dan tidak nenipu lagi.

Tq

Anonymous said...

Kaki empat tu mcm lebai hadi ke..

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd pemimpin dan ahli parti pas.

Saya nak tanya soalan kedua. Ini bukan fitnah. Saya mahukan jawapan. Saya mahu jawapan supaya saya dan semua orang faham duduk perkara yg sebenar. Saya rasa ini saluran paling tepat untuk saya bertanya. Mohon jangan maki saya dgn panggilan kaki empat untuk org yg bertanya spt saya.

Soalan saya:

1. Siapakah ulamak yang mencadangkan supaya hutan simpan di gua musang di balak? Siapa pula ulamak yg sokong? Sila beri nama mereka.

2. Siapakah exco yg nenjaga hal2 hutan dan pembalakan? Adakah dia beri kebenaran?

3. Siapa yang arah buat permohonan kpd jabatan hutan negeri? Minta nama?

4. Apakah syarat2 yg diberi oleh jabatan hutan itu? Ada bincang tentang alam sekitar tak?

5. Berapa luas hutan simpan yg sudah dan akan ditebang? Mohon tulis dlm hektar persegi.

6. Berapa hasil jualan balak sehektar? Berapa jumlah semua yg sudah dapat dan akan dapat?

7. Wang jualan balak itu, selain bayar gaji adun, exco, mb dll (jika ada), apa lagi kegunaan wang tersebut digunakan?

8.kpd siapa balak itu dijual? Adakah guna sistem tender atau tertutup? Siapa bos syarikat itu?

9. Kenapa perlu jual balak hutan simpan? Adakah negeri sudah kekurangan wang yg sgt serius?

10. Adakah usaha lain utk cari sumber wang diusahakan sblm menjual balak dipilih? Apakah usaha2 itu?

11. Benarkah spt diviralkan, ada org bagi hadiah pacuan 4 roda dan ada org terima hadiah itu utk tujuan pelincir? Jika bukan utk peluncir, hadiah itu utk apa? Berapa jumlah penerimanya dan di mana? Siapakah pemberi dan siapa penerimanya?

12.Adakah mb atau tmb jumpa org asli utk runding? Berapa kali runding? Apa cadangan dan tindakan? Sila nyatakan?

13. Jika bukan pembalakan serius, apakah punca air sungai jadi spt teh tarik dan bah thn sudah jadi bah kuning? Sila nyatakan.

Diharap soalan saya dijawab secara berhemah, penuh tanggungjawab. Minta jawab dgn ayat yg mudah saya faham.

Tq.
Wassalam.

Anonymous said...

Sapa mau jawab sila jawab.
Cai sila jawab.

Anonymous said...

Macamana mau jawabbbbb?

Anonymous said...

Kaki empat tengok hutan masuk hutan jual balak bertasbih yaa balak yaa balak yaa balak dah puloh puloh puloh sabtu tak jugak saman dedak 90j sbb seminggu 6 hari saja hari sabtu dah tak ada kata dah upah peguam usa tapi gambar tak kan tak ada

Anonymous said...

Saya mao tanya kpd ahlinya.

Siapa nama olamak yg cakap prempuan kristian yg nati kat sabah hari tu ialah pomuan islam mortad?

Lagi saya mao tanya siapa nama serbans yg cakap tak sokong ruu 355 sudah jatuh iman?

Last skali sapa nama ular dlm semak2 yg cakap mao tanam wan zizah dlm jirat cina?

Semua tu betol ke fitnah??

Anonymous said...

Hoi anak haram luar nikah Anonymous 8.01!!! udah2 lah jadi anjing belaan husam musa yg bela 20 anak jin luar nikah tu... Entah2 ko ni husam musa sendiri yg nyamar blkg kain nyonya pelacur sedara sepuak ko.. Geli aku. baca posting ko

Anonymous said...

Anon 6.10. Kenapa ko tak pergi tanya sendiri. Ko tanya di sini buat apa.. gunabla otak...

Anonymous said...

Ni ke jawapan kpd soalan tu?
Klu jwpn cam ni, kita dah biasa dengar drp ramai ahli pas...

Anonymous said...

Bgmn akhlak pemimpin pas, begitulah akhlak ahlinya.

Anonymous said...

Jawapan drp ahli parti yg mengaku ada no keahlian masuk syurga....

"MEMBANGUN BERSAMA DUIT CIKGU"

Anonymous said...

Soklan seterusnya:

Apa nama ulamak yg kata ahli parti dia ada no keahlian boleh terus masuk syorga? Heeeee....

Anonymous said...

X dpt jawab, dpt maki pun cukuplah. Keh3

Anonymous said...

Mcm mana mau jawabbbbbbb....kata sudin bujang lapok.

Anonymous said...

Klu x betul mesti saman sw tu.
Nama baik islam mesti dijaga.
Jgn tunggu sampai 6 tahun.

Anonymous said...

Mamat pas pis pus ni baru nak hilang kelantan sudah mabuk meroyan. Sudah hilang kelantan besok terus gila babi.

Anonymous said...

Biasanya walaun akan guna tuan guru mrk sbg contoh..maklumlah ketaksuban melampau..

Anonymous said...

Nnt walaun2 biol akan jawap ini semua salah Amanah dan DAP.

Anonymous said...

NUNGKIN PAKKARAM BOLEH JAWAB SOALAN2 DI ATAS DGN MEYAKINKAN.

Anonymous said...

Uihhhh...jwpn dia sama dgn jwpn boss lebai serban besar dia la! Ni mesti anak didik lebai serban besar ni.

Anonymous said...

Bnyknye lembu2 berkeliaran dekat sini

Anonymous said...

Bila tanya soalan, jwpn dia mesti ada perkataan barua atau anjing atau anak haram atau kafir atau tokong......

Memang elok pun parti angkut sampah ni bungkus terus

Anonymous said...

Lembu peliharaan hadi

Anonymous said...

Lembu ratah balak

Anonymous said...

Org tanya pun dia marah. Macam mna nk jd punahsihat?

Anonymous said...

Lembu sapa suka makan duit cikgu tu??

Anonymous said...

Lembu pak karam kot?

Anonymous said...

Ini lembu..lebai hadi yg punya..ha ha

Anonymous said...

Ini aje lah tahap jawapan walaunta2 pas skrg..org tanya dgn elok..makian jawapanya..dasar ulamak bangsat mkn dedak 90juta..

Anonymous said...

cách chọn ghế tập tạ

Anonymous said...

Tanya bkn nye dlm blog....p la tanya depan2....apa la....

Anonymous said...

Tanya hadi? Kena barua la ko.
Tanya mb? Pekak badak

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.