Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ALEPPO KEMBALI AMAN SETELAH HANCUR

Penduduk Syria mula pulang ke Aleppo
Penduduk Syria mula pulang ke Aleppo
Seorang lelaki Syria berjalan di daerah Salaheddin yang dikuasai pemberontak di bandar Syria utara Aleppo

ALEPPO - SYRIA. Beratus-ratus rakyat Syria kembali ke bandar tersebut Jumaat lalu untuk memeriksa rumah mereka selepas pemberontak meninggalkan kawasan itu pada hari sebelumnya, lapor voanews.com.

Para penduduk kelihatan menyeberangi kawasan perumahan yang sebelum ini sangat berbahaya semasa pertempuran Aleppo berlangsung dengan kot tebal mereka dan mencari barang peribadi mereka di sebalik runtuhan bangunan di situ malah ada di antara mereka tidak pernah pulang ke rumah sejak lima tahun lalu.

Walau kebanyakan dari bandar tersebut telah bebas dari pertempuran namun begitu, masih terdapat keganasan yang berterusan di beberapa bahagian.

Televisyen tempatan turut melaporkan bahawa pemberontak di luar Aleppo telah mengebom satu kejiranan di dalam bandar tersebut dan membunuh 3 orang pada Jumaat lalu.

Balai Cerap Syria berpangkalan di Britain untuk Hak Asasi Manusia yang memantau keganasan mendakwa serangan bermula di kawasan yang dikuasai oleh pemberontak desa, luar dari Aleppo buat pertama kali sejak operasi memindahkan penduduk berakhir.

Selain itu, Presiden Rusia, Vladimir Putin mendakwa bahawa pemindahan penduduk Aleppo ini adalah ‘operasi kemanusiaan antarabangsa yang terbesar di dunia moden ini’ serta tidak mungkin dapat dicapai tanpa penglibatan aktif Rusia, Turki dan Iran.

“Iran, Turki dan Syria telah bersetuju mengadakan perbincangan damai di ibu negara Kazakhstan, Astana untuk menyelesaikan konflik di Syria.

“Rundingan Damai ini dijangka akan diadakan pada bulan Januari,” katanya sewaktu sidang media akhir tahunnya.

Putin juga turut memuji kerja bagus yang dibuat oleh Presiden Syria, Bashar al-Assad mengenai konflik yang melanda negara itu dan menambah bahawa langkah seterusnya buat Syria ialah mengadakan gencatan senjata.

Khamis lalu, Kerajaan Assad mengumumkan mereka mempunyai kawalan penuh terhadap bandar besar Aleppo buat kali pertama sejak 2012.

Sementara itu, pasukan pemberontak bersetuju untuk keluar dari bandar tersebut selepas serangan yang berlaku sejak sebulan lalu.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Mohong la

Unknown said...

ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-9177-2208
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.