Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA BERITA INI TAK BETUL MAKA IA SATU FITNAH, SILA AMBIL TINDAKAN

Pekerja Istana Negara Kelam Kabut Kerana Agong Baru 'Lari', Solat Subuh Berjemaah Di Masjid Wilayah, Adalah Cerita Palsu.

Ini ada cerita menarik yang sedang viral di laman-laman sosial. Ada kaitan dengan Sultan Kelantan, Yang Dipertuan Agong yang baru, berkuatkuasa pada 13 Disember 2016 yang lepas.

Apa ceritanya?

Kononnya, pada pagi 14 Disember, kakitangan Istana Negara kelam kabut. Seawal waktu sebelum subuh menjelma. Ini berlaku kerana YDPA yang baru memilih untuk pergi secara SENDIRIAN, di ulangi SENDIRIAN ke Masjid Wilayah bagi menunaikan solat subuh secara berjemaah. Sultan juga dikhabarkan memandu kenderaannya sendiri kononnya.

Turut dimaklumkan juga, ketika tinggal di Kota Bharu, Kelantan, menunaikan solat secara berjemaah ialah rutin bagi Sultan Muhammad V. Tambahan pula, masjid adalah bersebelahan dengan Istana yang didiami oleh Sultan Muhammad V.

Rujukan gambar : sini.

Perkara itu viral di media sosial dan YDPA yang baru mendapat pujian netizens. Ia juga disebarkan secara meluas dari WhatsApp ke WhatsApp.

Namun apa yang netizens tidak tahu ialah, sebaran cerita berkenaan adalah palsu. Ya, palsu.

Inilah penjelasannya ;


Rujukan.

Menurut Nor Azhar, berita tentang Sultan Muhammad V memandu keretanya sendirian ke Masjid Wilayah adalah laporan palsu dan tidak dapat dikenalpasti tujuan penyebaran berita berkenaan.

Sultan Muhammad V juga tidak dibenarkan ke mana-mana secara bersendirian sesuai dengan statusnya sebagai Ketua Negara Malaysia

Oleh itu kepada mana-mana pihak yang dah tersebar berita palsu ini, mohon ambil maklum.

11 orang berkata:

Anonymous said...

http://www.amenoworld.net/2016/12/isu-makcik-merempat-dalam-khemah-bukan.html

Anonymous said...

pi tolong selesaikan dulu masalah orang Asli di bawah kerajaan Pas Kelantan, jangan ingat nak main rembat lombong mangan ...

Anonymous said...

https://alhusseyn51.blogspot.my/2016/12/anak-hj-hadi-ngada-ngada-yang-melampau.html

Anonymous said...

Anak Hj Hadi sepatutnya cadangkan ayahnya membuka ruang kepada kerajaan Malaysia berunding dengan kerajaan Myanmar berhubung isu Rohingya terlebih dahulu.

Atau pi tolong selesaikan dulu masalah orang Asli di bawah kerajaan Pas Kelantan, jangan ingat nak main rembat lombong mangan ...

Anonymous said...

Pas x sempat nak wat tu semua sebab sibok menghitung hari bila la abg lim guan eng dap nak dtg pujuk ni..mcm2 dah pas buat ni nak sakitkan ati abg lim..abg lim guan eng buat x tau je hehehe

Anonymous said...

Lepas abg lim dh tiduri pas abg lim buat x tau je ye hahaha

Anonymous said...

Abg ajib dah ada

Anonymous said...

Abg ajib hanya tempat pas melepas sunyi tanpa abg lim je..abg lim la cinta hati pas hihihi..lepas menatap wajah abg lim yg pas cintai pas ckp baru la pas tau yg negara islam rupa2nya xda dlm quran..hahaha

Anonymous said...

Dedak 90juta..apa cerita..kalo fitnah..sila ambik tindakan..

Lan said...

Sultan Kelantan tu bukan PAS kelantan ....PAS kelantan naik Range Rover

Anonymous said...

Komen bodoh.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.