Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CAKAP-CAKAP POPULAR MUHYIDDING JADI PI EM

Tampil segera Kabinet bayangan
Tampil segera Kabinet bayangan

SHAH ALAM - Pembangkang perlu tampil segera dengan Kabinet bayangan bagi meyakinkan rakyat terhadap perjuangan mereka, khususnya menjelang PRU14.

Penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Sivamurugan Pandian berkata, selama ini pembangkang hanya mencari kelemahan BN dengan membuat pendedahan tertentu kepada pihak umum.

“BN pula sentiasa hadir dengan kekuatan baru dan pembangkang sewajarnya menonjolkan kelebihan yang mereka miliki berbanding mencari kelemahan pihak lawan,” katanya, semalam.

Sebelum ini, Naib Presiden PKR, Mohd Rafizi Ramli menggesa pembangkang berhenti berbincang tentang calon perdana menteri dan Kabinet bayangan, sebaliknya menumpukan perhatian kepada isu yang memberi kesan langsung kepada rakyat.

Sehubungan itu, beliau berkata, pembangkang sewajarnya mewujudkan Kabinet bayangan bagi menunjukkan kepada rakyat keunikan mereka, di samping meyakinkan pengundi mereka.
“Mereka wajar menunjukkan kerangka dasar atau polisi yang berbeza dengan BN bagi meyakinkan rakyat di negara ini,” katanya.

Bagaimanapun, seorang lagi penganalisis politik, Prof Madya Datuk Dr Samsul Adabi Mamat mempunyai pandangan berbeza dan berpendapat, Kabinet bayangan hanya perlu diwujudkan pada masa yang betul.

Menurutnya, dalam situasi politik tanah air pada masa kini, sesuatu tindakan yang diambil itu perlu berhati-hati bagi menggelakkan parti terlibat mendapat kesan buruk pada masa hadapan.
“Kalau mereka (pembangkang) kemukakan Kabinet bayangan tidak realistik, itu akan jadi 'paku buah keras' dan terpelanting kepada mereka balik.

“Ini menyebabkan mereka perlu fikir dua kali sebelum ambil sesuatu tindakan,” katanya.
Selain Kabinet bayangan, Samsul Adabi berkata, yang penting dalam sesebuah parti adalah manifesto dan janji kepada rakyat.

Menurutnya, Kabinet bayangan sukar untuk diwujudkan dengan segera kerana ia perlu mengambil kira banyak faktor bagi menggelakkan sebarang permasalahan pada masa akan datang.

“Di negara pelbagai kaum ini, Kabinet bayangan adalah sesuatu yang sangat bahaya.
“Kalau salah letak nama, ia akan beri kesan kepada parti, khususnya krisis di peringkat dalaman,” katanya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Sapa2 pun bole jadi pm. Harap2 bukan dari keturunan bani pas dan bani BN.

Anonymous said...

Tempoh pm patutnya 5 tahun saja. Lepas tu pencen.

Anonymous said...

Saya cadangkan gaji pm 1000 sebulan. Menteri 1200 sebulan. Gaji mp 700 sebulan. Gaji mb 750 sebulan. Gaji adun 500 sebulan. Gaji opis boy 30 000 sebulan.

Aku rasa lebai2 pun berlumba2 letak jawatan adun kejar jawatan opis boy.

Anonymous said...

Kalu kita naikkan gaji pencuci tandas rm150000 sebulan, aku rasa lebai dol merengek2 nak mintak jawatan pencuci tandas. Aku pun nak jugak....

Anonymous said...

Gaji kecik takpe...asal side income jota2 sebulan.

Anonymous said...

Naib prediden kuis tu berapa income? Letak jawatan aje la. Mintak jawatan baru kat ali kheimenei....

Anonymous said...

saya talak perlu litak jawatan...saya sipisial...olang lain sulah tentu mesti tulun...saya talak...saya sipisial...lu olang mau itu payment...kasi luduk liam2 pasai ini celita

Anonymous said...

baik tokong...menjunjung titah...hidup tokong...hidup tokong...hidup tokong

Anonymous said...

wo ai ni...wo ai ni...hen hao...hen hao...sikolah sulah mau buka...wa tambah 10% ini bulan kasi lu olang beli balang2 utk sikolah...see...wa byk baik...talak anti sama lu olang...kelija baguih wa ganda...hahahahahahaha

powertrain1648 said...

terima kasih....terima kasih...syukur....terima kasih

Unknown said...

ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-9177-2208
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.