Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HARAM MEMBUNUH KERANA TAKUT,

OIC BERTANGGUNGJAWAB
TERHADAP APA YANG BERLAKU
DI ALEPPO SYRIA
 
 
Apa hukum bunuh isteri sebelum dirogol depan mata?
Apa hukum bunuh isteri sebelum dirogol depan mata?
 
KITA mungkin tidak pernah terfikir untuk bertanya soalan sebegini namun berbeza situasinya di daerah bergolak Aleppo, Syria.

Akibat bimbang dengan nasib atau kekejaman yang bakal dialami oleh ahli keluarga mereka terutama perempuan, lelaki di sana berfikir hingga ke tahap ini. Soalan ini telah dilontarkan kepada ahli agama Muhammad Al Yaqoubi.

"Kami menerima soalan sebegini dari Aleppo, bolehkah seorang lelaki membunuh isteri atau kakak sebelum dia dirogol oleh tentera Assad di hadapannya?

Ini pula jawapan daripada beliau.

 

"Adalah haram membunuh atas sebab takut dirogol atau pun membunuh diri. Kesabaran itu penting. Ganjaran menanti di akhirat.

Membaca kenyataan ini sebenarnya amat menyentuh hati. Sama-samalah kita mendoakan keselamatan saudara seagama kita di sana.

Baca lebih banyak artikel lagi di www.vanillakismis.my

3 orang berkata:

Anonymous said...

Tu la pakkaramu. Patutnya hadi gi syria bg sokongan ngan semangat kat saudara islam kita. Yg dia gi iran syiah menipu persatuan ulamak islam tu kenapa? Sedih dan kecewa sekali perasaan saudara islam syria kita tu tengok hadi menyambut salam dan berpeluk dengan pembunuh saudara dan keluarga mereka. Tak patut hadi buat macam tu. Tentu saudara islam kita di syria berpandangan negatif kepada kita disebabkan perbuatan hadi itu.

Hadi dan pas wajib minta maaf kepada rakyat malaysia, rakyat syria dan persatuan ulamak antarabangsa kerana perbuatan itu. Jangan cover line sangat. Kita tak nak dengar cover line. Kita nak dengar hadi minta maaf.

Anonymous said...

Hadi mewakili pas gi Iran. Dia menyahut jemputan boss syiah iran syaitan pembunuh dan merogol sunni syria.

Bagus sangat la tu

Unknown said...

prada glasses
michael kors
cheap basketball shoes
yeezy
kobe 11
michael kors handbags
michael kors outlet
brady jersey
nmd
basketball shoes

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.