Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MCA TUNTUT RM BUAT SEKOLAH CINA

PARAH KERAJAAN PUSAT NAK CARI DUIT, JIKA SETIAP KAUM TUNTUT UNTUK SEKOLAH SETIAP KAM MAKA BAHASA KEBANGSAAN  JADI TERPINGGIR MERDEKAAAAAAA ! -  Pak Karamu
 
 
 
MCA tetap mahu RM50 juta
MCA tetap mahu RM50 juta
Foto internet
 
MCA tetap berpendirian sekolah-sekolah rendah Cina berhak mendapat peruntukan RM50 juta seperti yang dijanjikan dalam bajet tahun lalu.

Ketua Pemuda MCA, Senator Datuk Chong Sin Woon berkata, MCA bertegas tidak mahu menerima peruntukan kurang daripada RM50 juta yang diberikan oleh Kementerian Pendidikan.

Sin Woon berkata demikian kepada Nanyang Siang Pau ketika diminta mengulas kenyataan Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid  yang meminta sekolah-sekolah Cina agar menerima peruntukan apa yang ada dulu walaupun tidak sepenuhnya.

Kelmarin, Mahdzir dipetik sebagai berkata, pemotongan bajet untuk Kementerian Pendidikan menjejaskan peruntukan bagi penyelenggaraan dan pembangunan untuk sekolah-sekolah rendah Cina pada tahun ini.

“Jika ia tidak diselesaikan pada akhir bulan ini, ambil dulu mana yang ada,” kata Mahdzir.

Kata Sin Woon, pemimpin MCA telah menemui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini, dan perdana menteri bersetuju menyelesaikan isu itu.

“Sekiranya peruntukan yang diterima kurang daripada RM50 juta, MCA enggan menerima dan tetap akan tuntut RM50 juta sehingga berjaya,” katanya yang juga Timbalan Menteri Pendidikan.

Sin Woon menjelaskan, tujuan utama peruntukan itu untuk digunakan bagi kerja-kerja penyelenggaraan sekolah.

Oleh itu katanya, sekiranya tanpa peruntukan tersebut, ia tetap tidak akan mengganggu operasi harian sekolah.

“Ketika pembentangan Bajet 2016 oleh perdana menteri tahun lalu, beliau telah mengumumkan peruntukan RM50 juta kepada sekolah-sekolah Cina di seluruh negara, namun tidak disebut dengan jelas jumlah sebenar diperoleh oleh setiap sekolah,” katanya.

Menurut beliau, Kementerian Pendidikan telah meminta Kementerian Kewangan menyediakan peruntukan dengan kadar segera, memandangkan Kementerian Kewangan hanya mengeluarkan peruntukan pada September lalu, namun jumlahnya masih tidak mencukupi.

3 orang berkata:

Anonymous said...

Tuntut permata utk cina pulak ker???

Adoi laaaa

cass said...

cina ni tak kira dipelosok dunia mana pun tetap cina...dorang tak peduli hak orang ke hak siapa ke...dorang akan ambil...baik dengan jalan betul atau jalan salah...kaum yang hanya hidup bertuhankan duit dan harta benda....sebab itu sampaisudah mati berkurun pun dorang tetap membakar kertas bersimbol duit...untuk kegunaan di neraka...sampai begitu sekali pengaruh duit dan kemewahan dalam sistem kehidupan mereka....umpama bagi betis hendakkan peha...inilah cina...percayalah cina yang ada dinegara kita ini...satu hari akan meranapkan segalanya yang menjadi milik melayu...tak akan ada satu pun yang tersisa lagi...sebelum terlambat...baik kita kekang musibah ini dari berlaku...mari kita pertahankan hak dan negara kita dari diambil kaum keparat ini....hingga ketitisan darah yang terakhir...demi maruah agama...bangsa dan tanahair...cukup sudah kita berlembut...mca dan gerakan hanya bersandiwara dengan kita...berpura pura menyokong dan menyebelahi kita...bila tiba pilihanraya ....mca dan gerakan berpaling mengundi dap...dikawasan yang tiada dap bertanding dorang langsung tak turun mengundi...kalau pun turun...dorang akan bagi undi rosak....lihat saja pilihanraya lepas...tidak ada satu pun kerusi yang dimenangi mca dan gerakan....menteri cina yang ada sekarang...hanyalah yang dilantik...sebab itu dorang naik tocang....walaupun kalah kita tetap melantik dorang....seolah olah...kalau dorang tiada dalam kabinet...negara kita...pentadbiran kita...ekonomi kita akan lumpuh...dan kita semua tidak dapat hidup....siapa sebenarnya yang salah dalam musibah ini?..... siapa yang benarkan kaum cina menangguk diair keruh dibumi kita tercinta ini....? siapa ?

Anonymous said...

Time umno dan pas lemah je, org cina mesti kena kutuk.

Time x ada duit nak bayar hutang 1mdb gi jugak kat cina china, sepupu cina msia.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.