Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YANG TERBAIK PARTI PEMBANGKANG JANGAN SEBUT HAL EHWAL PAS, JAGA DIRI MASING-MASING


‘Jangan pujuk, Pas tak keliru’
Mahfuz Omar
Mahfuz Omar


ALOR SETAR - Bukan Pas yang keliru, sebaliknya parti pembangkang yang masih keliru dengan pendirian yang dinyatakan Pas sebelum ini.

Demikian tegas Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berhubung pendirian Pas yang masih lagi belum memutuskan sama ada akan bersama Pakatan Harapan atau bekerjasama dengan BN.

“Parti pembangkang masih harap Pas bersama mereka, sebenarnya Pakatan Harapan dan Bersatu keliru. Pas tidak keliru, kenyataan Pas amat jelas ketika menyatakan syarat dan pendirian parti itu,” katanya.

Menurutnya, jika pendirian Pas itu difahami secara tersurat, amat jelas Pas tidak bersedia menjalin kerjasama dengan mana-mana pihak.

“Pemikiran pimpinan parti jelas belum bersedia bersama rakan-rakan dalam parti pembangkang, tidak perlulah membuang masa meminang atau memujuk Pas.Apabila Pas letak syarat sebegitu, bermakna mereka menolak secara baik,” katanya.

Mahfuz berkata, jika Pas berminat sudah pasti diadakan rundingan terlebih dahulu sebelum letak syarat sebagai panduan.

Menurutnya, Pas hanya mempunyai dua pilihan sama ada kembali kepada gabungan pembangkang atau mewujudkan kerjasama politik dengan BN untuk menghadapi PRU14.

“Tidak semestinya Pas sertai BN, cuma perlu ada kerjasama elak pertembungan antara Pas dan BN. Jika berlaku pertembungan tiga penjuru, Umno akan merebut undi Pas, dan Pas juga akan rebut undi Umno, ia tidak beri keuntungan kepada kedua-dua parti,” katanya.

Sebaliknya, katanya, sekiranya Pas-Umno seiring, mereka akan dapat gabungkan kekuatan undi itu.

“Itu antara yang perlu difikirkan oleh Pas. Ini kerana mereka yang lari dari Umno sokong Bersatu, yang lari dari Pas pula sokong Amanah, di mana mereka akan menyokong gabungan pembangkang,” katanya.

Mengulas sama ada Pas sengaja guna taktik membuat keputusan di saat akhir, katanya, tidak mustahil Pas masih bergelut untuk meneutralkan ahli parti itu yang agak tegar menolak Umno.

“Mungkin sekarang dalam proses ubah minda ahli yang sebelum ini terikat pada amanat Presiden, Datuk Seri Abd Hadi Awang, supaya dapat menerima Umno untuk elak masalah menjelang PRU14,” katanya.

Bagaimana pun, katanya, sekiranya masalah dalaman itu masih tidak dapat diselesaikan, PRU14 akan menyaksikan pertembungan antara Pas-gabungan pembangkang-BN.

“Gabungan pembangkang tanpa Pas dilihat lebih kuat untuk menang jika berlakunya pertembungan tiga penjuru,” katanya.

25 orang berkata:

Anonymous said...

Dap je boleh pujuk hehehe..dap pujaan hati pas hihihi

Anonymous said...

yg lain pujuk memang la x jalan..nak abg lin guan eng pujuk rayu baru la pas stim hehe..pas syg kat dap bukan main2 ,sampai jual agama..cuba dap pujuk tengok insyaAllah lentok hihi

Anonymous said...

Tapi hady lebih suka kena kencing kpla perampok

Anonymous said...

X yah pujuk. Dia nak jd penasihat. Dedak byk blh dpt

Anonymous said...

Klu kalah dia blh tangkp sotong. Buat sotong kreng.

Anonymous said...

Ph dan bersatu kena main jauh2. Jgn dekat2 dgn orang parti angkut sampah. Kang bau hancing melekat plk.

Anonymous said...

Sbg ahli pas, kita mesti sokong hadi sepenuh hati. Tanpa dia, kita ni cuma barua. Rakyat tak sokong yg hudup melarat tu boleh pergi mampus.

Anonymous said...

Kita percaya 100% pas akan terus berkuasa di klantan dan dapat menawan terengganu. Ramai ahli umno telah menunjukkan perubahan positif dan akan mengundi pas pada pru14 ini. Umno tidak perlu masuk calon di klantan dan terengganu. Sokongan umno yang semakin baik akan membungkus pan dan party madey.

Anonymous said...

Jika pas ditakdirkan tewas di klantan, nasib org melayu islam akan terpinggir menjadi barua. Selama ini pas berjuang mengangkat martabat melayu islam. Pas bukan berjuang untuk politik.

Anonymous said...

Mahpos ni tak guna punya orang. Duduk dalam pas tapi hati pada pan. Pergilah berambus pd pan. Buat apa duduk dlm pas tapi rosakkan pas. Org mcn mahpos ni satu pergi 10 lori boleh ganti.

Anonymous said...

Kalau bn bergabung dgn pandap, pkr dan bersatu sekalipun, belum tentu boleh kalahkan pas. Jentera pas sangat kuat dan kental.

Anonymous said...

Jika pan kacau kerusi pas, pas tidak akan teragak2 bertanding di semua kerusi di malaysis pada pru14 ini. Malaysia akan ditadbir oleh parti pas selepas pru14.

Anonymous said...

Lebai kencibg merata2

Anonymous said...

Takut parti ko je mampos lepas ni

Anonymous said...

Lawak no 1 di dunia....kih3

Anonymous said...

Dah kena kencing tak nak mengaku tu. 4 kaki betul la ko ni

Anonymous said...

Ahli umno nak undi pas? Aku sunat lagi skali la dol....

Anonymous said...

Oittt...bukan ke pas yg baruakan melayu islam... Ko ni mabuk pil kuda kot..

Anonymous said...

Tak berjuang utk politik.
Berjuang utk dedak dan balak

Anonymous said...

Kalu ada telo, sila pecat mahfuz. Pas takut pecat mahfuz sbb mp pas tinggal 7 org. Ramai yg akan berbondong2 kuar pas spt yg terjadi pd husam.

Klu ada telo, ada pelir sila pecat mahfuz.

Dayus si lebai mana berani pecat mahfuz dan nik maizan.

Anonymous said...

Takut satu kerusi pun tak menang. Kencing je merata. Bongkak giler

Anonymous said...

Memang kuat. Kuat merapu dan menipu

Anonymous said...

Lagi lawak 1 malaysia.
Lawak anak buah lebai biawak.
Jom kita tepuk tangan...

Anonymous said...

Terlebih minum air kencing biawak mamat neh

Anonymous said...

Pas hari2 ternanti2 abang dap dtg memujuk hihihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.