Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HAAAAAA , BARU TAHU FAIZ NI BUDAK AMANAH YANG TERLALU BAIK !



Selepas Dikritik Barulah AMANAH Terhegeh-Hegeh Nak Membela Ahlinya - Faiz Akhirnya Disahkan Ahli Amanah.

Ketika Ali Abd Jalil ditangkap di bawah Akta Hasutan kerana menghina Sultan Selangor dan Sultan Johor, Ali bukanlah ahli mana-mana parti politik, walaupun Ali agak rapat dengan beberapa ahli PSM.
Kerana hubungan rapat inilah, berserta pendirian dan dasar konsisten PSM yang menentang sebarang ketidakadilan pemerintah, PSM bangkit membantu Ali. From day one, in fact from minute one, PSM hantar peguam percuma, tubuhkan team propaganda, wujudkan kumpulan penyokong, berikan moral support kepada family, you name it.
Arul PSM malah berkampung berhari-hari di JB, untuk berunding secara diplomasi dengan pegawai tertinggi polis dan pihak authority lain, demi menjaga kebajikan dan keselamatan Ali.
Apabila Faiz ditangkap, apa yang AMANAH buat? Keluarkan statement rasmi as soon as possible untuk menafikan sebarang hubungan dengan Faiz. Jelaslah bahawa AMANAH adalah sebuah parti lalang, yang tiada pendirian dan dasar yang teguh dan konsisten pun.
Saya akan tolak AMANAH, sebagaimana saya telah menolak PAS!


---------------------------

Pandangan aku.

1. Mungkin PAN neh dah kena sumpahan atau tulahan ahli2 PAS yang asyik2 maki PAN tu sebagai PENGKHIANAT.

2. Dalam kes Faiz, PAN betul-betul menunjukkan watak pengkhianat mereka terutamanya menerusi Shazni Munir. Rujuk sini untuk fahamkan point aku. 

3. Macam aku sebutkan sebelum ini la. PAN tak perlu pun bersetuju dengan kenyataan Faiz. Dan ya juga Faiz keluarkan statement peribadi yang sama sekali tidak mewakili AMANAH.

4. Namun walaupun tidak bersetuju tak bermaksud PAN patut lepas tangan. 

5. Statement Shazni --> MASALAHNYE AMANAH BUKANNYA KENAL DIA NEH SAPER. Menunjukkan pemimpin muda dalam AMANAH neh bangang. Tak mustahil pun untuk kau tidak kenal kesemua ahli AMANAH sebab ahli kau bukannya dua tiga ratus orang. Cara kau bercakap seolah2 ahli PAN neh sikit sangat dan memang saling kenal mengenal. Tu sebab aku kata dia neh bangang.

6. PAN boleh keluarkan statement diplomasi, tarik rambut dalam tepung ibaratnya (dah pun dikeluarkan sebenarnya, itupun lepas kena kritik kaw-kaw le tu).

7. Tambahan pula, statement Faiz itu tidak menghina. Di ulangi tidak menghina. Statement Khalid terhadap Tajuddin, menteri sial, menteri sial itu baru contoh statement menghina, faham?

8. Sikap double standard, ciri-ciri pengkhianat, tikam belakang, kurangnya semangat setiakawan, tidak berlapang dada, semua ada dalam PAN dalam kes FAIZ neh kalau nak dijadikan contoh beb.

9. Kalau nak tahu, bebudak PAN neh siap jaja fb ke fb, wassap ke wassap kata Faiz neh budak UMNO dalam operasi blackops. Babi betul. Aku nampak sorang. Fendi nama budak tu. Dapat la maki aku sedas dua sebab bangang sangat.

10. Apa yang patut PAN buat ialah membantu Faiz selesaikan masalah dia. Ye, ini pengajaran buat dia dan PAN patut bantu dia untuk dia melalui pengajaran tersebut. Maksudnya, PAN jadi macam ibu bapa la pada ahli2nya. Tak perlu bersetuju pun dengan statement Faiz tetapi jangan tinggalkan dia terkapai2 seolah2 macam dia tu bukan ahli parti kamu pula padahal dia memang ahli parti kamu.

11. Aku dapat info yang PAN dah amek langkah2 susulan bagi membantu Faiz. Yang mana benda2 neh patut PAN buat sebelum orang2 macam aku dan Asiah tampil mengkritik PAN. Dalam kes neh aku jadikan PKR sebagai contoh. Ahli atau mana2 aktivis pembangkang yang ditahan sebab buat salah ke buat betul ke itu tolak tepi, hak pembelaan dulu diutamakan. Yang lain2 akan diselesaikan kemudian.

12. Semoga AMANAH belajar la sesuatu dari kes ini. Banyak lagi benda yang korang kena perbaiki. Bukan kerja nak mengutuk PAS je hari-hari.  

Muahahahahahahahaha.   

10 orang berkata:

Anonymous said...

Kalu ada sorang lebai tu kaki skodeng janda, apakah boleh kita kata pas parti skodeng janda???

Kalu ada sorang lebai tu kaki nak tanam orang dlm jirat cina, bole ke kita rumuskan pas ni perti tanam org kat jirat cina???

Boleh kot??

Anonymous said...

Kalu lebai dol berpeluk laga pipi 3 kali dgn imam ali kheimenei al-seikh al-syiah, boleh ker parti lebai tu kita panggil parti syiah semesia??



Saja tanya. Jgn marah haaa

Anonymous said...

Meh pegang2 tangan....kt bwh pokok manggis...nak pegang2 dlm terowong xbley lagi..terowong x siap

Anonymous said...

Sapa mau jadi pm sama itu tpm...wa sudah set...lu olang kasi setuju saja...yangan mangkang...klu mangkang...itu tanda lu olang talak simangat pakatan halapan

Anonymous said...

Kolik semak: cadangan yg baik! Bernas dan rahmatun...
May sabun: setuju tuan....

Anonymous said...

Pkr lbh rela bg kerusi pd bersatu dari pan...ah...ah....ah

Anonymous said...

Selangor bkn milik pkr...tapi dap...faham! Putrajaya pun milik dap...bapak tokong dah keluar fatwa...dgr dan taat!

Anonymous said...

Sebagai balaci dan khadam dap...bkn saja kami janji utk pertahankan dap...malah kami sanggup tolak sesama islam...fitnah pum xper...alhamdulillim

Anonymous said...

Sabda bapak kpd tokong lim...ah lim...tolak islam bkn tanda benci islam...alhamdulillim...benarlah kata2 bapak tokong lim...ah lim...yg konsensus lagi adil...rahmantundrm

Anonymous said...

Ada sape2 sini berani suruh tokong berehat dulu?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.