Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YANG BERANI PEMIMPIN ISLAM YANG BERMAZHAB WAHABI JE !!!!

Pemimpin Islam perlu bersatu lawan kezaliman
DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN
DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN

KANGAR - Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin mahu pemimpin Islam bersatu agar mampu bertindak menentang kezaliman dan bukan sekadar melaungkan kata-kata mengutuk perbuatan tersebut.

Katanya, laungan yang mengecam kekejaman itu tidak memberi kesan kepada mereka yang melakukan kezaliman sebaliknya mereka akan terus bertindak menzalimi umat Islam hingga menyebabkan umat Islam terus hidup menderita.

"Islam merupakan agama terbesar di dunia dan tidak seharusnya dibiarkan dalam kalangan umat Islam tersebut terus hidup ditindas oleh penganut agama lain.

"Malangnya, keadaan ini terus berlaku. Ramai umat Islam hidup menderita malah tidak kurang juga yang menjadi mangsa pembunuhan akibat kedudukan umat Islam sendiri tidak kukuh disebabkan sering berbalah sesama sendiri," katanya  ketika menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Alwi di sini hari ini.

Mohd Asri berkata lebih menyedihkan apabila umat Islam bukan sahaja berbalah sesama mereka kerana kepentingan diri, malah ada kalangan orang Islam sendiri yang membela mereka melakukan kemungkaran dan kezaliman.    

Katanya, umat Islam adalah sebaik-baik umat di dunia ini, tetapi sayangnya mereka tidak mempamerkan sifat umat terunggul kerana tidak mampu mencegah kemungkaran dan kezaliman.

Beliau menegaskan pegangan Islam mencegah kemungkaran bukan sahaja menentang kezaliman terhadap umat Islam tetapi juga menentang kezaliman ke atas semua umat manusia termasuk yang bukan beragama Islam.

"Saya yakin jika seluruh pemimpin Islam di dunia ini bersatu menentang kezaliman sudah pasti dapat membela nasib umat Islam yang sedang dizalimi di Myanmar, Syria, Iraq dan negara-negara Islam lain," katanya. - Bernama

8 orang berkata:

Anonymous said...

budak2 beringus senang je.. dia berhukum pakai kulit muka..kalo kulit muka bersih maknanya dia di jalan yg benar la tu hehehe..org politik lak tengok puak wahabi ni konsisten bantai sape..kalo konsisten bantai parti musuh dia,dia diam2kan je la hehe..
bukannya xda pegangan wahabi pun dlm parti dia sendiri,dr budak beringus masih kecik dah ada dah pegangan wahabi kat parti dia..
"Allah ada muka tapi x mcm muka manusia..
Allah bersila lendit atas arash..tapi x mcm bersila manusia.."hehehe pegangan wahabi la ni"..semua ahlisunnahwaljamaah yg berakidah tanzih 1 dunia ni tau dan mengerti pegangan ni ialah pegangan wahabi ..
budak beringus je x tau,dia berhukum pakai kulit muka cukup dah hehe..kalo kulit muka bersih betul la tu hahaha..
org politik tau tapi kalo wahabi tu gang dia,dia backup2 kan mati2an hehehe..kalo bukan gang dia..baru dia pecah lobang bgtau umum yg org tu wahabi hihihihi..mcm kes kat atas tu la..bukan hal baru tu kat atas tu huhuhu

Anonymous said...

Kalau ucapan seseorang tu tak puaskan hati dia, mengkritik ketua parti dia, mulalah ulang tayang fitnah barua, anjing, babi, kafir, syaitan manusia, kaki empat, wahabi dan lain2.

Kalau kena selera dia dan ketua parti dia, ketua penyamun, ketua perompak pun dia sanggup pimpin tangan. Sanggup peluk-memeluk.

Dunia akhir zaman.
Yang sedap2 di telinga je dia terima.

"MEMBALAK BERSAMA DUIT CIKGU AGAMA"

Anonymous said...

Bila berbeza pendapat terus kena wahabi. Bila ngam sekepala boleh dpt pengakuan ada tiket masuk syurga.

Anonymous said...

Buat hapa pilih pemimpin ambik duit cikgu, kafirkan org, tindas org susah, mungkin janji....dosa je pilih pemimpin mcm ni.

Anonymous said...

Wal harammu Wal halalku
Aku lebai. Halalan toyiban...

Anonymous said...

Bersuara lagi anak haram luar nikah barua sihusam kaki mincing nih....

Anonymous said...

Bersuara lagi anak haram luar nikah barua sihusam kaki mincing nih....

Anonymous said...

wahabi ni cerita pasal pegangan..sama ada kalo dia sependapat atau x sependapat ngan ko..kalo dia pegang pegangan wahabi memang wahabi la...
sebab tu dulu berduyun2 ulamak pondok datang tegur nasehat parti dia sebab ada kes wahabi dalam parti dia mewar2kan pegangan wahabi..dah dibackup oleh pentaksub dia secara beramai2 sampai ke titisan hingus yg terakhir pulak...bukan dia nal tegur,dia backup..ini la masalah jijiknya org politik..kalo org tu x kawan ngan dia dah baru la dia tau org tu wahabi..walhal org dah tau lama..dia la yg tukang backup sampai terkencing terberak..
dulu korang bukan x tau bila org jentik/tegur dap sikit..dia punya melompat backup mcm bini dia yg kene cabul pulak hehehe..ini la terbabas nama dia..lepas tu bila dia x kawan dap baru dia nak cakap ape yg org semua dah tau lama dah..kan jijik tu..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.