Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAMAI YANG BERPANDANGAN PAS TERLALU PENTING

SETELAN DIBUAT TINJAUAN MAKA PAS PENTING DIDALAM KUMPULAN PEMBANGKANG, NAMUN DALAM PEMBANGKANG ADA PARTI YANG EGO DAN PENGKHIANAT YANG BERHIDUNG TINGGI WALAUPUN BERHIDUNG KEMEK. MEREKA INI BERNAFSU BESAR, MULUT BESAR TIDAK MENGHORMATI DASAR KAWAN. MEREKA IBARAT LANUN YANG MENJADI VIRUS KEPADA  KESELAMATAN RAKYAT   - Pak Karamu                                                                                                                                                                     
 
 
 Pas mampu pengaruhi Pakatan Harapan
 Pas mampu pengaruhi Pakatan Harapan
 

WALAUPUN Pakatan Harapan sudah menghulurkan tangan untuk kerjasama dengan Bersatu, ketiadaan Pas bagaimana pun tidak seharusnya dipandang sepi dan ia sememangnya menjadi cabaran kepada Pakatan Harapan.

Lidah pengarang Sin Chew Jit Poh berpendapat, sehingga hari ini, bentuk kerjasama antara parti-parti pembangkang masih belum jelas dan muktamad.

"DAP yang berpendirian ingin bekerjasama dengan Bersatu membuktikan parti ini sudah menolak Pas secara terang-terang, namun parti ini tidak menghalang Bersatu dan PKR untuk berunding dengan Pas mengenai pembahagian kerusi.

"Oleh itu, ini menunjukkan bentuk dan cara kerjasama antara pakatan pembangkang ini sentiasa berubah. Demi kepentingan politik masing-masing, hubungan antara Pakatan Harapan dengan Bersatu serta Pas bakal menentukan masa depan pakatan pembangkang secara keseluruhannya," kata akhbar ini.

Menurut akhbar ini, Pas sebenarnya mampu pengaruhi masa depan Pakatan Harapan dan hakikatnya perlu difikirkan secara mendalam oleh pemimpin DAP, PKR, Amanah dan Bersatu.

Kata akhbar ini, kenyataan pemimpin-pemimpin Pas yang tidak bersedia menyerahkan kerusi milik mereka kepada parti-parti pembangkang lain dan ditambahkan lagi Amanah dan Bersatu yang masih terlalu asing bagi pengundi adalah dua isu besar yang perlu dihadapi oleh Pakatan Harapan dalam PRU akan datang.

"DAP dan Amanah seperti yang diketahui ramai enggan kerjasama dengan Pas, dan pada masa yang sama, PKR dan Bersatu pula masih mengharapkan peluang untuk menarik Pas bersama dengan mereka.

"Melihat keadaan ini, tidak dinafikan Pas mempunyai kedudukan penting dalam menentukan bentuk kerjasama yang ingin dilahirkan antara parti-parti pembangkang tersebut.

"Semua pemimpin pembangkang seharusnya sedar bahawa Pas masih boleh membantu mereka dalam mencapai kemenangan dalam PRU akan datang," tulis akhbar ini lagi.

15 orang berkata:

Anonymous said...

PAN dan PBBM adalah parti tong kosong ajer....macam org berangan nak berbisnis besar-besaran dengan bermodalkan RM 10 ajer...sebab tu diorang sgt berharapkan PAS

Anonymous said...

Hadi dah tak lama lagi dah. Pah tu titm jadi presiden. Susah la najib kalu titm jadi presiden....

Anonymous said...

Dua tiga minggu lepas nampak hot semacam, berkerut2 muka masam je tak senyum langsung.

La ni dah ok sikit nampak cool. Aktiviti membodek bersambung balik. Takut kat bos lebai nanti kena maki macam anjing gigit kereta kebal.
Keh3

Anonymous said...

Betul3
Sangat berharapkan pas cepat tergolek kat kelantan. Selamat segala balak

Anonymous said...

Memang patut bagi masa. Mana la tau bos lebai akan insaf dan taubat macam tun madey. Tapi kalu tak taubat jugak, nak skongkol bos prompak, ikut suka dia la. Kita bg masa dia bertaubat.

Anonymous said...

Org yg kerja makan taik, minum kencing memang susah nak tegur. Klu kita tegur, dia akan kata taik ada vitamin c, d dan mineral yg boleh lebatkan janggut. Kencing pulak byk vitamin b17 yg boleh mengatasi kanser prostat....

Anak buah dua tiga orang angguk je....nak buat cam mana.

Anonymous said...

Buat apa la dok layan parti ajaran sesat nih..parti kampong..

Hamba Allah said...

Ampa tak layan tapi pemimpin bodoh ampa tu dok harap PAS masuk ph...tapi PAS buat tak layan je...skrg dkt sini sapa yg bodoh dan bahalol yg tolol??#phharamjadah

Anonymous said...

pembangkang memang ego dan angkuh..x reti bahasa..hantar la abg lim pujuk pas..pas mencintai abg lim kaw2 sampai agama pun dia gadai..cuba la korang belajar hargai cinta pas pada abg lim tu sikit hehehe..

Anonymous said...

Pas la tolol.
Kena kencing direct!
#pastolol #paskenakincing

Anonymous said...

Mulut jaga sikit klu nak kutuk lebai hadi. Nanti lebai ko tu kata ko mcm anjing gigit kereta kebal kang...

Anonymous said...

Pandai jer ko ngata hadi dah x lama. Ko ingat umur ko lagi lsma dari hadi. Klau tetiba ko kena langgar lori boleh mati mengejut jugak. Tulis biorlah dengan iman bro...

Anonymous said...

Hamba Allah.... Yang hang pi layan puak2 anak haram luar nikah barua si husam ni pasai apa? Asal usul depa ni pun kita tak tahu keluaq perut pompuan mana pun kita x tahu. Klu anak halal depa ada, batas dan tahu haram halal.... jangan layan anak haram yg x tak tahu entah sape mak bapak dia. ..

Anonymous said...

Ala jgn marah2 esok2 dekat pru sok insyaAllah abg lim pujuk la hehehe

Anonymous said...

Puak lebai ni suka dikencing..dah kenyang dgn kencing umngok..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.