Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

YANG PAN SEKULAR NI SEBUK PASAL APA ?

Usaha Pas pinda RUU355 semakin mustahil
Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub

SHAH ALAM - Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub membayangkan usaha Pas untuk meminda Rang Undang -Undang Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 semakin sukar.

Beliau berkata, keputusan kerajaan untuk tidak mengambil alih pembentangan usul menjadikan hasrat parti Islam itu hampir mustahil.

“Dari segi moralnya, apabila kerajaan BN telah katakan tidak boleh bawa, sedangkan urusan dalam parlimen untuk bawa sesuatu rang undang-undang mestilah dengan konsensus daripada sistem whip.

“Jadi, mana mungkin usul persendirian itu boleh menjadi undang-undang jika tidak melalui proses itu,” katanya mengulas pendirian Pas yang tetap meneruskan langkah bagi meminda Akta 355 meskipun kerajaan telah memutuskan tidak mengambil alih pembentangan tersebut.

Malah Salahuddin berkata, mustahil perkara itu menjadi rang undang-undang tanpa sokongan daripada majoriti ahli parlimen.

Mernurutnya, rang undang-undang sepatutnya dilaksanakan oleh kerajaan.

“Rang undang-undang ini urusan kerajaan dan sebagai bekas ahli parlimen yang memahami peraturan, adalah terlalu sukar dan hampir mustahil rang undang-undang persendirian diterima dalam sejarah negara,” katanya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Walaunta yg sokong ketua lebai jual agama 90juta..lagi bangsat..

Anonymous said...

Besekongkol dgn kafir menentang islam.
Berapa kali bangsat bro...

Anonymous said...

Kesian kepada penyembah-penyembah berita daripada Sarawak Report. Hari ini terbukti bahawa Sarawak Report adalah portal yang memuatkan berita palsu dan edit semata-mata bagi tujuan mendapat habuan tertentu.

Anonymous said...

Saman la kalau ada bukti berita tu palsu. Untung2 boleh dpt 90 juta.

Anonymous said...

TGNA dulu pun sama hingga kematiannya. Kita ikut the kita.

Anonymous said...

Bila pulak PAS itu agama? Siapa yang sembah parti dan disamakan dengan agama apa hukumnya?

Anonymous said...

Menyembah selain Allah, hukumnya kafir. Apa hukumnya memfitnah orang Islam dengan menuduhnya sebagai penyembah-pemyembah berita? Apa pula hukumnya mentaati seorang pemimpin yang cenderong kepada kezaliman wahai Anonymous 1:01AM

Anonymous said...

Masa angkat sumpah dun dan mp dulu janji nak berkhidmat utk masyarakat. Dah jadi adun dan mp sibuk beli kereta besor, maki hamun Dan kecoh 24 jam dgn ruu355 yg tak kemana. Bila masa nak berkhidmat utk masyarakat. Buat ceramah politik mintak derma tin milo tu berkhidmat utk masyarakat ke, tn haji?

Anonymous said...

Maki hamun dan kafirkan orang tu pun kira berkhidmat untuk bangsa, agama dan negara ke, tuan haji?

Senang kerja adun dan mp kalu mcm tu, kan tn haji kan?

Anonymous said...

Tn haji ambik elaun mp tu untuk kerja2 tahnim, buat ceramah dan buat ruu ker tn haji? Kan lebih baik tn haji jadi penceramah agama bebas je. Tak la kena duduk parlimen lama2 sampai demam.

Anonymous said...

Hampa jgn cakap lebeh2 nooo. Satgi geng2 depa kapiaqkan hangpa

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.