Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PKR AKAN DITOLAK RAKYAT ....

Pas Terengganu: PKR akan ditolak rakyat
Satiful Bahri Mamat
Satiful Bahri Mamat
 
KUALA TERENGGANU – Pas Terengganu menjangka sekiranya PKR mengambil tindakan bertentangan dengan parti itu, PKR mungkin ditolak rakyat pada pilihan raya umum akan datang.

Pesuruhjayanya, Satiful Bahri Mamat berkata, sekiranya keadaan itu berlaku, beliau tidak menolak kemungkinan akan berlaku pertembungan kerusi sebagaimana di beberapa kerusi pada pilihan raya umum lepas.

Menurutnya, keadaan mungkin akan menjadi sukar kepada PKR apatah lagi beliau mendakwa adanya petugas Pas yang bekerja untuk memenangkan calon PKR.

“Kalau ambil sikap konfrontasi dengan Pas, dia akan ditolak dan tidak mustahil boleh jadi pertembungan kerusi (pada PRU14),” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Mengulas lanjut, beliau tidak menolak bahawa hubungan parti itu dengan PKR di peringkat negeri agak longgar ketika ini.

Dengan perkembangan yang berlaku sebelum ini termasuk isu saman bekas calon PKR terhadap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ditambah pula dengan perkembangan politik di peringkat Pusat, beliau berkata, ia turut mempengaruhi hubungan tersebut dan tidak menolak memberi kesan terhadap sokongan rakyat kepada PKR di peringkat negeri.

Beliau berkata, isu terbaharu melibatkan hudud juga dilihat memberi kesan terhadap sokongan rakyat kepada PKR apatah lagi pimpinan PKR peringkat Pusat sebelum ini turut memberi kenyataan tidak menyokong hudud.

Beliau memberitahu, keadaan politik di Terengganu agak berbeza kerana ia lebih didominasi oleh Umno dan Pas.

Sementara itu, beliau turut mempersoalkan kenyataan Pengerusi DAP Terengganu Ng Chai Hing yang akur terhadap kepimpinan DAP Pusat untuk memutuskan hubungan dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau memberitahu, Chai Hing sebelum ini boleh bertindak membelakangi parti apabila keluar daripada DAP apabila menjadi pegawai kepada Abdul Hadi yang juga Menteri Besar Terengganu ketika Pas mentadbir Terengganu pada 1999 hingga 2004.

Menurutnya, pada waktu itu DAP memutuskan untuk keluar daripada Barisan Alternatif selepas Dun Terengganu meluluskan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah di Terengganu.

“Masa itu pemimpin Pusat suruh dia berhenti (jadi pegawai menteri besar) tetapi dia letak jawatan dalam DAP dan selalu bercakap pasal hudud, itu bermakna dia faham.

“Kalau dulu dia pernah tidak ikut (DAP), sekarang pula ikut Pusat. Adakah dia lupa sejarah,” katanya.

Beliau turut memberitahu adalah lebih baik Chai Hing tidak memberi kenyataan mengenai arahan DAP Pusat untuk putuskan hubungan dengan Abdul Hadi sebelum ini bagi mengelak kekeruhan memandangkan Pas dan Abdul Hadi lebih sinonim di Terengganu.

“Beliau umpama ayah. Adakah kita sebagai anak mahu membiarkan orang lain menyakiti ayah kita.. dengan ayah mahu bermusuh tetapi dengan anak mahu berkawan pula,” katanya.

3 orang berkata:

Pak Kusniadi said...


Sebelum saya ceritrakan kisah hudupku terlebih dahulu perkenalkan nama saya Pak Kusniadi. Dari Bogor. saya hanya ingin berbagi ceritah dengan kalian semua para penggilah togel, awalnya itu saya hanya kuli bagunan,punya anak dua,dan istri saya hanya penjual syayur keliling dikampung kami , ekonomi kami sangat pas-pasan, hutan tambah numpuk, anak saya juga butuh biaya sekolah,hidup ini bener-bener susah.Tapi akhirnya ada teman saya yang bilang bila mau merubah nasib coba hubungi nomor hp MBAH JEJE katanya dia bisa membantu orang yang lagi susah. jadi saya lansung hubungi MBAH JEJE dan saya menceritakan semuanya, tenteng keluarga kami akhirnya saya di kasih angka ghaib [4d,] sudah 3x putaran tembus,dengan adanya MBAH JEJE saya sekeluarga bersukur semua utang saya lunas bahkan sekarang saya sudah buka usaha. silahkan anda buktikan sendiri insya allah anda tidak akan kecewa dari angka ghaib MBAH JEJE bagi yang berminat hubungi MBAH JEJE TRIJAYA di nomor ini: 0823 3737 6471 atau silahkan KLIK DISINI dan saya sudah buktikan sendiri angka ghaib hasil ritual dari beliau terima kasih.

Hidup Najib! said...

Dlm PRU lepas pun pas dah khianat ostad oiii...last minute letak calon kat kawasan yg ditandingi pkr...hebat sgt ke pas ni sampai sepenggal je perintah trengganu ngan kodah..dah siap post mortem kekalahan teruk pas kat kedua2 negeri ni..next pru belum tentu lu buleh retain kdlantan brader..rakyat dan muak...masih duduk dlm khemah..pemimpin rembat balak,duit yik dan banyak lagi...

Unknown said...

Ustaz. ni cakap je lebih tapi mende kejayaan diTerangganu yg dibanggakan sangat,.semua projek yg dibuat berakhir dengan runtuh tak masuk lagi projek yg terbengkalai tu sebab hanya sepenggal je memerintah Terangganu ,..muak sangat bila membaca pasal ustaz2 pas ni,..hancusss!!!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.