Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HU,HU,HU ATE ? YANG LAIN SURUH LETAK TAK LETAK-LETAK, TAKKAN KJ NAK LOTAKKKKK !

Pemuda Pas Pusat desak KJ letak jawatan
Ahmad Fadhli Shaari
Ahmad Fadhli Shaari

KOTA BHARU - Pemuda Pas Pusat mendesak agar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin meletakkan jawatan segera kerana terbukti gagal memastikan wang rakyat diurus dengan sebaik mungkin oleh kementerian kendaliannya.

Ketua Penerangannya, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Khairy seharusnya mengambil tanggungjawab sepenuhnya ke atas penyelewengan dana yang sangat besar ini.

“Adalah amat mustahil penyelewengan sebesar ini berlaku dalam masa yang singkat dan tanpa konspirasi daripada pentadbiran tertinggi Kementerian.

“Sekalipun menurut Khairy, penyelewengan tersebut tidak dapat dikesan oleh kementerian kerana suspek berkenaan menggunakan prosedur yang tidak memerlukan kelulusan daripada pihak atasan, ia tetap merupakan satu kelemahan yang tidak boleh dimaafkan,”katanya dalam satu kenyataan di sini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Najib arah buat siasatan segera]  

Menurutnya, satu perkara yang sangat menyedihkan apabila dilaporkan bahawa pegawai berkenaan telah hidup mewah hasil rasuah dengan membeli kereta mewah, jam berjenama, barang kemas dan unit-unit saham dalam satu tempoh masa yang agak lama.

Ahmad Fadhli yang juga Ketua Pemuda Pas negeri turut mempersoalkan, adakah perkara sebegini tidak pernah menimbulkan tanda tanya di kalangan warga Kementerian sehingga pihak pengurusan boleh ditipu begitu sahaja.

“Di manakah sistem pemantauan yang disediakan bagi memastikan setiap urusan tuntutan sesuai dengan program yang dijalankan?

“Kami sepenuhnya berpandangan bahawa siasatan secara telus dan adil tanpa sebarang campur tangan oleh pihak atasan hanya akan dapat dijalankan sekiranya menteri berkenaan meletakkan jawatan terlebih dahulu.

“Tanpa pengunduran, tiada sebarang jaminan siasatan dapat dilaksanakan dengan telus apatah lagi jika benar andaian bahawa sebahagian daripada hasil penyelewengan berkenaan diperuntukkan untuk ‘aktiviti politik’ parti-parti tertentu,”katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.