KUALA LUMPUR - Himpunan #TangkapMalaysianOfficial1 (#TangkapMO1)‎ dijangka mengambil tempat di beberapa lokasi sekitar Kuala Lumpur, termasuk Dataran Merdeka dan pekarangan kompleks beli-belah Sogo.

Perhimpunan aman ini dijangka bermula jam 2 petang ini.

Tinjauan Sinar Online di sebelah pagi mendapati Masjid Negara hanya menerima kunjungan daripada pelancong dan warga tempatan.

Bagaimanapun, kelihatan anggota polis berkawal di sekitar pekarangan masjid.

Namun, bermula pada jam 2 petang peserta kini mula berhimpun di beberapa lokasi. Ikuti perkembangan terkini perhimpunan ini.

2.00PM: Peserta himpunan berarak daripada Jalan Perdana dan berkumpul di pekarangan Masjid Negara.

Aliran trafik di Jalan Kinabalu dan Jalan Sultan Hishamuddin lancar meskipun himpunan sedang berlangsung.


Menurut pihak polis yang ditemui Sinar Online memaklumkan, 500 anggota polis akan ditempatkan di Dataran Merdeka.

2.15PM: Mahasiswa, aktivis dan pemimpin politik mula berkumpul di hadapan pusat beli belah Sogo sebelum bergerak menuju ke Dataran Merdeka.

2.40PM: Peserta dari Masjid Negara mula berarak menuju ke Dataran Merdeka.

3.15PM: Para peserta Himpunan tiba di Dataran Merdeka.
 
Jalan Parlimen, Jalan Raja Laut dan Jalan Tun Perak dipenuhi peserta #TangkapMalaysianOfficial1 menyebabkan aliran trafik sesak dan jalan ditutup.
 
Peserta himpunan dari pusat beli belah Sogo mula tiba di sekitar Dataran Merdeka.
 
 
3.30PM: Penaja perhimpunan meminta agar para peserta memberi laluan kepada kenderaan yang lalu lintas di laluan Dataran Merdeka.

Kehadiran sebuah bas yang memasuki ke kawasan berkumpul para peserta Himpunan #TangkapMO1 membuatkan keadaan kecoh seketika.

3.50PM - Pentas utama himpunan di sekitar Dataran Merdeka di pindahkan ke hadapan pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi memberi laluan kepada lalu lintas.

AKAN MENYUSUL