Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SALAHKAH MAHADHIR ? DIA PECAH BELAH RAKYAT ? BN/UMNO TAKUT ? TAKUT KE, BERANI KE BN/UMNO TETAP KALAH PRU 14


Tun M tak patut beri kenyataan pecah belah rakyat
Tun M tak patut beri kenyataan pecah belah rakyat

PUTRAJAYA - Tun Dr Mahathir Mohamad, sebagai bekas perdana menteri dan presiden Umno, tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang boleh memecahbelahkan keharmonian rakyat, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Menteri wilayah persekutuan itu berkata walaupun tindakan Mahathir itu bertujuan menjatuhkan kerajaan sedia ada, ia tidak sepatutnya dibuat ketika rakyat sedang meraikan bulan kemerdekaan negara ke-59 ketika ini.

"Sememangnya Tun Mahathir ingin menjatuhkan kerajaan sedia ada dan dia akan cuba sedaya mungkin untuk mengatakan bermacam-macam bagi menjayakan hasratnya itu...saya dan kita dengar apa yang dia sebut.

"Saya tidak tahu apa pemikiran dia tetapi kaedah ini tidak sepatutnya berlaku. Kita sepatutnya berganding tangan bersama-sama membangunkan negara dan bergerak ke hadapan," katanya kepada pemberita hari ini.

Terdahulu, Tengku Adnan merasmikan Program Kayuhan Merdeka Fun Ride 2016 dan Program Kembara Jalur Gemilang 2016 Peringkat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya di sini yang disertai 2,500 peserta.

Beliau mengulas kenyataan Dr Mahathir baru-baru ini berhubung konsep Bangsa Johor di mana bekas perdana menteri itu mendakwa konsep tersebut mempromosikan semangat kenegerian yang hanya akan memecahbelahkan rakyat selain ungkapan tersebut menggalakkan rasa bangga diri yang tidak sihat.

Berikutan itu, Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menerusi laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris membidas Dr Mahathir berhubung kenyataannya dan menyifatkannya jahil dengan sejarah Johor.

Mengulas lanjut, Tengku Adnan berkata beliau yakin rakyat juga semakin keliru dengan tindakan Dr Mahathir yang sanggup mengaku salah dalam tindakannya mengehadkan kuasa raja-raja apabila mendapati tindakan lampaunya itu tidak memihak kepada kepentingannya ketika ini.

Katanya Mahathir juga sanggup mengaku silap berhubung tindakannya memberi kebebasan kepada internet apabila menyedari keputusan itu kini mengundang pelbagai masalah walaupun semasa pentadbirannya, bekas perdana menteri itulah yang mempengaruhui kabinet supaya meluluskan perkara tersebut.

"Saya pun tidak tahu dengan pemikirannya...jadi, biar dia dengan dunianya tetapi yang penting, kita sebagai kerajaan akan cuba menjaga dan menyelesaikan segala masalah rakyat," katanya. – Bernama

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.