Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS BELAJAR DARI SG BESAR DAN K.KANGSAR, BOLEH FAHAM ?

'Pelik, kenapa Pas ajak rakyat tolak Pakatan Harapan?'
Anuar Tahir
Anuar Tahir

SHAH ALAM - Tindakan Pas menubuhkan Gagasan Sejahtera (Gagasan) dan mengajak rakyat agar menolak Pakatan Harapan tidak akan memberi kelebihan kepada pembangkang.

Setiausaha Agung Parti Amanah Negara (Amanah), Anuar Tahir berkata, Pas sepatutnya memikirkan kepentingan rakyat, bukannya organisasi mereka.

“Jika Pas sarankan rakyat tolak BN, tak mengapa. Tapi kita hairan mengapa perlu Pas ajak rakyat tolak Pakatan Harapan.

“Sikap Pas yang sebegini akan memberi kesan tidak baik kepada pembangkang secara keseluruhannya. Kalau betul-betul Pas sayangkan rakyat dan inginkan perubahan, lupakan kepentingan diri dan organisasi,” katanya, semalam.

Sabtu lalu, Pas mengumumkan pembentukan blok pakatan pembangkang baharu bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) yang dikenali sebagai Gagasan.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, dengan kewujudan Gagasan, rakyat tidak terikat dengan dua jalur pilihan politik sahaja.

“Justeru rakyat tidak perlu lagi terikat dengan dua pilihan jalur politik sedia ada yang mana satunya terbukti membawa budaya korup, kronisme, nepotisme serta kegagalan menguruskan pentadbiran negara iaitu Blok Umno/BN.

“(Dan) satu lagi jalur politik (Pakatan Harapan) yang menekankan budaya politik emosi, politiking melampau, permusuhan dan kemarahan membuta tuli dalam kalangan rakyat,” katanya.

Anuar berkata, walaupun Pas bersikap demikian, Amanah tidak akan menutup pintu untuk bekerjasama dengan parti itu terutamanya menjelang PRU14.

“Sebagai orang politik, kita kena amalkan sikap yang positif. Bukan bermakna kita tiada jalan untuk berdamai.

“Jika Pas tidak mahu berbincang dengan Amanah atau DAP, mereka boleh berunding dengan pihak lain. Kita tidak akan tutup pintu sebaliknya terbuka untuk bekerjasama asalkan membawa kepentingan rakyat,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.