Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALO MAHADHIR JUMPA SULTAN DAN MOHON MA'AF, TU KIRA SETTLE LA !


Tun Mahathir digesa menghadap Sultan Johor
Tun Mahathir digesa menghadap Sultan Johor
Syed Hussien (tengah) bersama Rashdan (kiri) dan Muhammed Farhan (kanan) ketika sidang media, di Johor Bahru, hari ini.

JOHOR BAHRU - Persatuan Anak Melayu Johor (PAMJ) Wilayah Persekutuan dan Selangor menggesa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk segera menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Presidennya, Datuk Sri Syed Hussien Al Habshee berkata, perjumpaan berkenaan bertujuan supaya Mahathir dapat memahami secara terperinci mengenai konsep bangsa Johor yang diasaskan daripada moyang baginda Sultan Johor sebagai menyatupadukan pelbagai kaum di negeri ini.

Menurutnya, selain dapat memahami secara terperinci mengenai konsep bangsa Johor, perjumpaan tersebut diharap dapat menjernihkan suasana serta tidak mahu isu ini dipanjangkan lagi.

“Kami berdiri teguh di belakang Sultan Johor yang mempertahankan gagasan bangsa Johor sebagai hak mutlak rakyat Johor yang tidak perlu dipertikaikan.


“Malah, bangsa Johor sememangnya sudah termaktub sebagai satu wadah yang diterima baik dalam menyatupadukan rakyat Johor tanpa mengira keturunan dan etnik.

“Ia juga adalah satu keunikan yang hanya wujud di Johor dan menjadi jati diri anak Johor dan walaupun rasa jati diri ini begitu teguh dan utuh, tidak pula anak-anak Johor menidakkan semangat patriotisme kebangsaaan,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Hadir sama; Pengerusi Dewan Muda Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) negeri, Muhammed Farhan Basheer dan Exco Muda DPMM negeri, Rashdan Raob.

Syed Hussien berpendapat, tidak salah jika rakyat negeri ini mengambil konsep bangsa Johor sebagai identiti kenegeriaannya kerana setiap orang tidak boleh lari dari mana asal mereka kerana ia mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.

“Begitu ramai anak Johor yang berjaya dan tersohor di peringkat nasional dan global. Mereka mengaitkan diri mereka sebagasai bangsa Johor dan pada masa yang sama mereka adalah anak Malaysia.

“Kami bangsa Johor yang bernaung di bawah sultan kami yang adil demi kesejahteraan Johor satu konsep seharusnya diteladani oleh negeri lain dan juga digunapakai di peringkat nasional dalam usaha menyemai perpaduan di kalangan masyarakat berbilang kaum dan etnik,” katanya.

Dalam perkembangan lain, beliau memaklumkan NGO yang ditubuhkan sejak 32 tahun lalu itu akan menganjurkan Festival Makanan Johor pada 10 dan 11 September depan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.

“Dianggarkan kira-kira 300,00 anak Johor yang merantau di Kuala Lumpur dan Selangor yang pastinya mahu merasai pelbagai juadah enak di negeri ini. Dijangka festival tersebut akan dirasmikan oleh Sultan Johor sendiri dan baginda juga turut berkenan memasak pada program itu.

“Malah, kita turut bercadang membuat buletin tentang bangsa Johor untuk dihebahkan serta disebarkan kepada masyarakat sempena program itu,” katanya.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Bila PAS nak saman Sarawak Report pak? Atau memang betul pak lebai PAS mentekedarah duit haram 90juta? Hahaha

IrWrWs said...

Ada sebuah parti yg telah berjaya 'menaikkan' nama Islam dgn menurut apa sahaja kehendak harbi hatta jika terpaksa menyokong aktiviti murtad sekalipun. Pada mereka rahmatallilalamin adalah pabila berjaya menyokong LGBT dan Pesta Arak spt Octoberfest dan spt ketika meraikan kemenangan parti 'islam'.

Pada mereka juga, Islam yg sebenar ialah yg terhad kpd membaca doa ketika majlis rasmi golongan harbi dan golongan murtad serta golongan fasik sahaja. Dgn erti kata lain golongan2 ini perlu lebih diutamakan dari perjuangan hukum hakam Allah Taala.

Dan jika ada golongan lain yg mahu mengikuti ajaran alQuran dan asSunnah, sbg contoh jika ingin melaksanakan hudud atau menentang kemungkaran spt LGBT, ianya adalah dianggap sebagai telah menjual agama.

Sekianlah mereka seadanya!

Mujurlah saya tidak mendedahkan nama mana2 pihak melalui tulisan saya di atas! Mohon tidak terasa oleh mana2 pihak!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.