Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAKYAT SUUUKAAAA, SEBAB TU BN/UMNO SENTIASA MENANG !

Rakyat semakin malu dengan isu rasuah
Mukhriz Mahathir
Datuk Seri Mukhriz Mahathir

SHAH ALAM – Rakyat negara ini kini semakin malu apabila nama Malaysia terpalit dengan budaya rasuah yang semakin diketahui seluruh pelosok dunia.

Ahli Jawatankuasa Parti Pribumi Bersatu (Bersatu), Datuk Seri Mukhriz Mahathir mendakwa, selain daripada pemimpin negara yang terlibat dengan budaya rasuah, rakyat juga menanggung malu apabila sistem demokrasi di negara ini tidak mampu untuk membetulkan keadaan tersebut.

“Rakyat semakin malu kerana nama baik Malaysia diheret ke kancah rasuah yang kini diketahui di seluruh pelosok dunia,” katanya menerusi kemas kini status di laman Facebooknya semalam.


Selain daripada itu, Mukhriz berkata, menerusi Mesyuarat Agung Tahunan Sayap dan Bahagian Umno sebelum ini, pemimpin parti telah menggesa setiap ahlinya untuk memberi teguran sekiranya terdapat sebarang kesilapan dalam pentadbiran.

Namun begitu, Mukhriz berkata, malang sekali apabila ada pihak menegur presiden Umno, individu berkenaan telah dikenakan tindakan termasuk berdepan hukuman pemecatan jawatan parti dan kerajaan.

“Tahukah anda bahawa Umno rosak bukan disebabkan mereka yang menegur kebatilan namun berpunca dari pemimpin seperti presiden parti yang mengaku mengambil duit dari pihak negara asing kononnya untuk parti dan tidak pernah mengisytiharkan sehingga didedahkan oleh media asing,” katanya.

Dalam pada itu, bersempena dengan sambutan Hari Kebangsaan ini, Mukhriz turut menggesa ahli Umno agar dapat memerdekakan jiwa dan raga mereka dari dibelenggu sifat taksub berikutan daripada suapan oleh pemimpin mereka.

“Wahai Umno, segeralah insaf dan bertaubat sebelum azab ALLAH SWT turun dan semua yang membisu turut menerima padahnya

“Sesungguhnya Malaysia berhak ke atas sesuatu yang jauh lebih baik dari apa kita alami sekarang,”katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.