Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KEDAH, DIANTARA KUASA ADUN DAN KUASA AKAR UMBI, KEDAH PILIH MANA ?

Tolak MB: Akar umbi tidak selesa
Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani
SHAH ALAM - Kalau Menteri Besar Kedah sekarang ditukar, BN perlu mencari penganti yang disukai rakyat di setiap lapisan dan di kalangan ahli Umno. 

Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata, namun keadaan agak sukar kerana Menteri Besar Kedah kini Datuk Seri Mukhriz Mahathir masih menjadi pilihan ramai.


"Akar umbi sekarang agak tidak selesa dengan suasana kini sebab Mukhriz disukai kebanyakan belia di Kedah. Tetapi BN masih ada dua tahun untuk pulihkan sokongan sebelum pilihan raya umum akan datang," katanya kepada Sinar Online hari ini.


Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan beberapa akhbar hari ini yang melaporkan Kedah bakal mendapat Menteri Besar Ke-12 selewat-lewatnya Rabu  atau lusa ini ekoran prosedur pelantikan menggantikan Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir dikatakan giat disusun oleh mereka yang terlibat.


Sementara itu ketika ditanya calon yang paling sesuai bagi mengantikan Mukhriz, Mohd Azizuddin berkata, Exco Pendidikan, Pengangkutan dan Perumahan Kerajaan Tempatan Kedah, Datuk Tajul Urus Mat Zain dilihat paling layak.

"Orang paling kanan dalam Umno Kedah ialah Datuk Ahmad Bashah. Tapi bagi saya setakat ini orang yang paling sesuai untuk menyatukan Umno yang sedang berbalah ini ialah Datuk Tajul Arus. Saya lihat dia mampu memimpin Kedah untuk PRU akan datang," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.