Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAGHU HANGPA TAUUUU. BI'AQ PIIII LAAAA !

CENGKADAK YANG NGAKU ISLAM DALAM P.H
NAK KATA APA ?

TUAN BESAR MUFTI P.PINANG SUUUUNYIIIII SEEEEEPIIIIII !!!!


-Pak Karamu-



Fatwa: Pas serah memorandum kepada YDP Agong
0
Pas

KEPALA BATAS - Pas Pulau Pinang akan mengemukakan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong bagi membantah campur tangan kerajaan DAP Pulau Pinang dalam proses pewartaan fatwa di negeri itu.

Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang, Muhammad Fauzi Yusof berkata, Pas negeri konsisten meminta kerajaan negeri menarik balik pekeliling yang menyatakan bahawa keputusan mewartakan sesuatu fatwa oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri perlu dirujuk kepada Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri Pulau Pinang terlebih dahulu sebelum dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.
"Kita harap mereka tarik balik (pekeliling itu). Saya harap mereka memohon maaf kepada seluruh masyarakat Islam di Pulau Pinang khususnya dan di Malaysia amnya kerana soal fatwa ini adalah perkara yang tidak patut campur tangan luar berlaku. Isu ini hangat diperkatakan dan sudah lama.
"Pas Pulau Pinang konsisten mendesak... sampai setakat ini tidak ada apa-apa daripada kerajaan negeri khususnya DAP untuk memohon maaf," katanya kepada pemberita pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Badan Perhubungan Pas Pulau Pinang di Markas Tarbiyyah Pas Pongsu Seribu, di sini hari ini.

Turut  hadir Timbalan Menteri Luar, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, Adun Bertam, Shariful Azhar Othman dan Adun Penaga, Datuk Mohd Zain Ahmad.

Pada 10 Feb lepas, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Zainal Abidin Osman berkata, pekeliling itu bercanggah  dengan Seksyen 48 Enakmen  Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang 2004 pecahan (3) dan (4).

Beliau berkata, enakmen berkenaan tidak menyebut fatwa yang telah diluluskan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang perlu  dibawa untuk makluman atau  perkenan MMK Negeri Pulau Pinang yang dipengerusikan oleh Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri sebelum dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong  untuk mendapatkan perkenan.

Pas Pulau Pinang sebelum ini turut membuat laporan polis mendesak kerajaan negeri pimpinan DAP berhenti mencampuri urusan Jawatankuasa Fatwa Negeri, termasuk membenarkan empat fatwa yang dikatakan tertangguh diwartakan segera.

Muhammad Fauzi berkata, pihaknya sedang bekerjasama dengan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan badan bukan kerajaan Islam (NGI) untuk membincangkan cara dan kaedah yang sesuai bagi menyelesaikan isu itu.

Sementara itu, Reezal Merican yang juga Ahli  Parlimen Kepala Batas berkata, Jawatankuasa Fatwa sepatutnya menjadi sebuah badan bebas yang tidak memerlukan campur tangan daripada mana-mana pihak.

"Jawatankuasa Fatwa perlu merupakan suatu platform yang bebas. Ini bersesuaian dengan Perkara 3 dalam Perlembagaan Persekutuan. Tapi apa yang dibuat (campur tangan kerajaan negeri) sedikit sebanyak seakan-akan fatwa yang dibuat oleh Jawatankuasa Fatwa boleh dikekang oleh Exco,” katanya. - Bernama

16 orang berkata:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [8939] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 790 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

"Baruah" dap sebenarnya berasa bangga apabila lks boleh masuk campur urusan fatwa. Mereka juga berasa bangga dan terharu golongan gay adakan iftor jamaei pd bulan ramadhan yg lalu. Sebaliknya mereka berasa sesak nafas apabila mp marang bentang ruu355. Kita boleh lihat bagaimana gelagat khalid samad ,,,,he he. Inilah pengikut presiden pan yg di tangkap khakwat dengan isteri kawan dia sendiri....

Anonymous said...

aku org Kedah..
kt Kedah dh keluar Fatwa pasal merokok Haram lama dah... tapi mcm tak ade pa2 pun pasal rokok.. Tok Imam,Bilal,Siak Masjid slumber je merokok tepi tangga Masjid.. kt dapur masak... belum lagi tgk budak tahfiz,pondok yg merokok.. Ydp pas pun ade yg merokok.. kalau Ahli pas rasa2 ramai lagi le yg merokok..
x payah hipokrit sgt wahai org Pas... Sebelum nk jadi hero.. Tarbiah dulu Ahli anda utk hormat & patuhi Fatwa... belum lagi tgk fatwa Dadah,Ketum,ekor. Kelantan Champion no1..politikus je lebih Org Pas ni.. senang citer wayang je... dh x de modal..

Anonymous said...

Yg aku nampak asyik dok mengutuk , memfitnah & maki hamun ni puak2 parti kuali, tapi dok fitnah kata lebai2 PAS yg memaki hamun. Kesian, dendam punya pasal. Sasau habis

Anonymous said...

Pendedak PIGS detected

pak mansur dari riau said...

Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH BUDI HARTONO yang telah menolong saya dalam kesulitan ini tidak pernah terpikirkan berkat bantuan MBAH yang memberikan pesugihan dana gaib sebesar 1 miliar syukur alhamdulillah kini saya sudah bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada di BANK sisanya untuk buka usaha kemarin saya takut mengikuti pesugihan ini takuk ada tumbal tapi mau di apa dengan kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya coba minta tolong sama MBAH BUDI HARTONO dan dengan senang hati MBAH BUDI HARTONO membantu saya pesugihan dana gaibnya alhamdulillah semuanya bener-benar terbukti pesugihan dari MBAH ternyata aman tanpa tumbal karna saya sudah membuktikannya tidak ada resiko apapun dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur yang bisa di percaya jangan anda takut untuk konsultasi jika anda ingin di bantu seperti saya lansung hubungi MBAH BUDI HARTONO di nomor hp 085-256-077-899 untuk info lebih jelasnya buka blog MBAH klik disini -->> PESUGIHAN DANA GAIB

Anonymous said...

Anon 8.46...
pembaham dedak babi...org bercerita psl DAP kapir kacau proses pemfatwaan, ko dok sasau psal fatwa rokok yg dah difatwa..aparaa

Anonymous said...

Pecacai makan tahi dap ni memang bodoh tak boleh di ajar. Negeri lain tak ada jenayah ke? Sahabat nabi pun lakukan kesalahan,,nabi saw gagal ke? Tgna yg korang puja tu gagal lah. Trengganu ok. Haji hadi okay la jika mcmtu. Mat sabu khalwat dgn bini kawan tu la yg gagal,,bukan sekadar gagal lagi,,kawan makan kawan lagi oo...

antiug said...

Ha ha ha bhs jiwa bangsa, walaun ni pas ke amno ? Nak daulat islam konon....he he he....

Anonymous said...

Mat sabu presiden hang khalwat bini org tu nak daulatkan islam ke,,,?

Anonymous said...

Pakkaramu ni keaian kat dia

Byk ketinggalan fakta.
Mata dia satu ja..seperti dajal yg menutup mata dari melihat kepada kebenaran..

Anonymous said...

Setakat bentang tapi x berani bahas nak buat hapa....

Dah lulus ke?

Anonymous said...

Parti lobai memang terkenal maki hamun.

Barua betul la

Anonymous said...

Ahli kumpulan pigs ni...

Anonymous said...

Spender putih?

Anonymous said...

Woiii...
Ko kenal tar snake takk?
Alaaaa yg pakai topi jerman turrr

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.