Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ROS ADA UNDANG-UNDANG, LAKSANAKAN SAHAJA UNDANG-UNDANG TERSEBUT

IKUT UNDANG-UNDANG.
TAK IKUT UNDANG-UNDANG HARAMKAN SAHAJA
PAYAH SANGAT KE  ???
 
 
 
 
 -Pak Karam-
 
 
 
 
 RoS perlu bertindak profesional
Zahid
Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
 
BAGAN DATUK - Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) diminta bertindak secara profesional dalam menanggani pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baharu melibatkan 20 anggota perwakilan yang sah dan diiktiraf.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, Ketua Pengarah ROS Datuk Mohammad Razin Abdullah ada bertemu dengannya dan beliau telah meminta Mohammad Razin agar bertindak secara profesional serta tidak menggunakan emosi.

"Saya juga telah meminta dia supaya tidak menggunakan mana-mana pemikiran di luar kotak perlembagaan DAP sendiri serta Akta Pertubuhan 1966 dalam menanggani isu ini.

"Ini kerana ROS merupakan badan yang bertindak bagi menjaga mana-mana ahli pertubuhan termasuk pertubuhan politik kerana perlembagaan merupakan asas kepada parti politik atau pertubuhan tersebut," katanya kepada pemberita ketika sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Bagan Datuk, semalam.

Tambahnya, pihaknya menyerahkan segala tindakan kepada ROS yang diyakini bertindak berdasarkan ruang lingkup yang terdapat dalam perlembagaan untuk menjaga anggota DAP.

"Saya yakin ROS akan menghantar surat rasmi kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam memberikan jawapan jawapan rasmi," katanya.

Ahmad Zahid yang juga merupakan Menteri Dalam Negeri turut mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Mohammad Razin adalah sebagai penyelesaian terhadap kenyataan ahli pimpinan DAP sebelum ini.

Terdahulu, Mohammad Razin menyatakan pelantikan 20 anggota CEC DAP serta pemegang jawatan utama hasil pemilihan semula yang diadakan pada 29 September 2013 adalah tidak sah dari segi undang-undang.

Pemilihan semula yang diadakan itu sepatutnya berdasarkan kepada senarai nama perwakilan yang berhak hadir dan mengundi pada pemilihan CEC DAP bertarikh 15 Disember 2012, iaitu yang melibatkan seramai 2,576 perwakilan dari 865 buah cawangan.

Ini kerana hanya anggota CEC yang sah dan diiktiraf sahaja boleh melantik pemegang jawatan utama yang sah dan diiktiraf mengikut Akta Pertubuhan 1966 dan Perlembagaan Parti DAP.

20 orang berkata:

Anonymous said...

Ros x boleh ambik tindakan parti yg guna kaedah undi cai ker?

Anonymous said...

Parti cai lepas bro. Ada chop halal 1MDB. Parti cai dah peluk2 kawtim dgn najib.

Anonymous said...

Tahniah pas kelantan.

MEMBANGUN BERSAMA ROCK

Anonymous said...

Tahniah pas kelantan.

MEMBANGUN BERSAMA GELEK DANGDUT

Anonymous said...

Tahniah pas kelantan.

MEMBANGUN BERSAMA BALAK

Anonymous said...

Lobai2.....
Seronok tengok rock?
Heeeee

Anonymous said...

Terangkat sorban lobai tengok ponggong goyang

Haha

Ajk cai pusat said...

Membangun bersama dangdut

Anonymous said...

tu la bodoh abg lim sombong ngan pas.. memang betul2 dia bodoh.. tengok dyana sofya dlu x pakai tudung pas backup.. isteri najib x pakai tudung neraka jahanam dia cakap.. nampak x berapa rugi dan bodoh abg lim sombong ngan pas.. eli wong telanjang pas backup..demo bersih dapat pahala jihad.. ruu pas tentanh, arak abg lim kat selangor pas backup, hasan ali yg nak hapus arak dia humban masuk loji taik.. haishhh memang tol2 bodoh abg lim.. hehehehe.. bangang

Anonymous said...

*ruu pas tentang/lawan

Anonymous said...

Aku ingat Dap baguih punya cara buat kerja,,pemilihan cec pun tak betul. Baruah2 dap ni buat tahu pulak ye?? Diri sendiri bergelumang najis khinzir,,ada hati nak kata org busuk ye....

Anonymous said...

tol tu bodoh abg lim sombong ngan pas kiki

Ajk cai pusat said...

Membangun bersama rock

Tar snake totey @ cagu said...

Hidup pas 3x

Anonymous said...

Abg lim bodoh tu klu suruh jilat kelentit mak ko laju aje gi kiki

Anonymous said...

salah tu, suh abg nua parti kaki bontot tebuk bontot mak ko hihi.. gangbang ngan abg kit siang.. bapak ko lak tukang rakam hihihi

PAK SUTOMO DI PALEMBANG said...

mungkin ini sudah rejeki saya,tanpa di sengaja kemarin saya buka2 internet,saya lihat postingan orang tentan MBAH BUDI HARTONO.katanya bisa membantu orang melunasi hutang melalui program pesugihan,jadi saya memberanikan diri untuk hubungi,karna ekonomi sangat susah,semenjak usaha bangrut,syukur alhamdulillah MBAH BUDI HARTONO mau membantu saya,saya di kasi pesugihan dana gaib 5Miliar.terima kasih banyak MBAH,usaha yang dulunya bangrut,kini sudah saya bangun kembali,berkat bantuan MBAH.rencana saya dan keluarga,mau datang ketempat MBAH untuk silatuh rahmi,bagi saudarah2 yang ingin merubah nasib seperti saya,silahkan hubungi O85_256_077_899 MBAH BUDI HARTONO untuk info lebih lengkap buka blog MBAH agar lebih di mengerti KLIK PESUGIHAN DANA GAIB silahkan buktikan sendiri,karna saya sudah membuktikan,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kalinya..

Anonymous said...

Bodoh2 betul la pecaccai dap dan pengikut mat sabu si khalwat isteri kawan sendiri ni,,,mat sabu,,,he he syiah mau mut'ah dgn bini org je yg dia suke.

Ajk cai pusat uganda said...

Mamat yg hantar gambo konek kat ika tu kira suci sbb x ada 4 saksi telan pil kuda

Anonymous said...

Syokk ker tengok gambar ika lembah pantat bogel?

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.