Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MELAYU JANGAN MUDAH LUPA, HILANGKAN KEBENGONGAN

Selasa, 4 Julai 2017

Bila Bekas Diktator Cuba Mengulingkan Rejim

Sajak 'Melayu Mudah Lupa' cukup sinonim dengan Chet Det yang ketika itu hati berat nak lepas jawatan walaupun mulut lancar jer mengumumkannya. Selama 22 tahun memerintah dengan penuh zalim yang mana tiada siapa pemimpin Umno berani menegur beliau. Rakyat di tutup mulut dengan berbagai-bagai akta, berapa ramai yang beliau ISAkan jika pemimpin politik yang menentang beliau dan tidak cukup dengan itu beliau sanggup membunuh di Memali, Lubuk Merbau dan beberapa yang disembunyikan.

Bila hayatnya di panjangkan, bukan kerana beliau seorang doktor yang cukup menjaga pemakanan atau kesihatan tetapi beliau sebenarnya di beri peluang untuk bertaubat di atas segala kejahatan beliau terhadap rakyat marhaen. Sisa-sisa hidupnya di ibaratkan ''banglo dan harta kata pergi ler kubur kata mai ler" telah disia-siakan demi menjaga harta kekayaan anak-anak, keluarga dan proksi dari diselongkar oleh SPRM yang di bawah kawalan PM dengan singkatan BPR.

Jika para pandir-pandir, barua-barua dan pencacai-pencacai mengatakan tindakan Chet Det aktif semula dalam politik untuk menyelamatkan negara dari rejim Najib dan Rosmah maka sahlah mereka telah memakan dedak yang di tabur oleh Chet Det. Lupakah Bani Melayu dengan sajak yang didendangkan oleh Chet Det 'Melayu Mudah Lupa'. Benarkan si diktator yang pernah memerintah negara dengan kuasa mutlak 100 % selama 22 tahun bangkit untuk menjatuhkan rejim Najib sebagaimana beliau lakukan terhadap Pak Lah.
Di sinilah kita boleh melihat bagaimana pertualang yang mengaku mereka adalah golongan bijak pandai terulung dan ulama luar biasa yang di buang oleh para perwakilan di perbodohkan oleh Chet Det. Cerdikkah pemakan dedak yang kononnya sudah mengantikan PAS dengan Pan setelah semua ahli dan harta milik PAS sudah bertukar tangan kepada Pan yang bersatu hati untuk menumbangkan rejim Najib bukannya Umno/BN.

PPBM hanyalah topeng sahaja kerana Chet Det tidak akan membiarkan UMNO Baru yang beliau sendiri tubuhkan tidak di nasabkan kepada anaknya. Beliau  sedar akan nasib anak-anaknya jika rejim Najib/Rosmah  tetap berkuasa selepas PRU14. Rejim Najib/Rosmah tidak akan melepaskan dengan mudah untung  nasib anak-anak Chet Det dan kekayaan milik anak-beranak dan proksinya  sebagaimana beliau memalukan rejim Najib/Rosmah di mata dunia.

Senyum  Najib bukan sebarang senyum, senyum Najib adalah senyum seorang yang akan yang mengorek segala kekayaan luarbiasa anak-anak Chet Det yang bukan dari golongan orang yang pandai dalam perniagaan jika bukan kerana bapaknya diktator paling berkuasa di Malaysia sehinggakan kekebalan Raja-Raja Melayu di lucutkan. Senyum manis Najib adalah senyuman yang penuh dengan dendam kesumat yang hanya menunggu masa sahaja untuk bertindak.

Pendedahan  kerugian BNM sebanyak USD10 bilion ketika beliau masih seorang diktator adalah signal awal rejim Najib/Rosmah untuk mengheret Chet Det ketika PRU14 bakal berlangsung. Jika di ukur dengan 1MDB kerugian matawang BNM USD10 bilion lebih besar kalau mengikut nilai RM  sekarang yang lesap tanpa dapat dikesan. Kerugian yang di alami 1MDB sekurang-kurangnya masih memiliki aset.

Hakikatnya jika jatuhnya rejim Umno/BN, kita akan menuntut agar siasatan dilakukan ke atas semua pemimpin Umno/BN bermula dari rejim Chet Det dimana negara kehilangan RM1.1 Trilion yang tidak dapat di kesan. RM1.1 trilion. RM1.1 trilion bro bukannya RM1.1 juta dan jika diberikan kepada rakyat Malaysia yangseramai 28 juta orang, masing-masing akan dapat hampir RM400,000 seorang. Cukuplah kita di tipu oleh Umno/BN dan jangan sesekali mengundi BN dan PH pada PRU akan datang. Inilah masanya pakar SD tampil kedepan tetapi adakah beliau berani melakukannya kerana ramai pimpinan PKR  masih terikat dengan DNA Umno  dan PPBM usah di katakan kerana mereka masih totok Umno./GANR

2 orang berkata:

Anonymous said...

Statement dari pendedak BN, umno khasnya kerana takut pemerintahan beralih kuasa. Bermacam isu cuba dikaitkan bagi membuatkan rakyat serba - salah.
Kenapa tidak boleh undi PH hanya kerana Mahadir?
Hakikatnya rakyat mahukan suatu perubahan dalam pemerintahan negara.
Rakyat mahukan pembelaan akan masa depan yang lebih baik.
Hakikatnya walau ada yang mengatakan semua ahli politik itu sama dan korup tetapi tidak adil kerana belum mencuba kemampuan merwka memerintah.
Siapa kamu menafikan hak rakyat mengundi!
Akan ada mahluk2 bervirus perosak menyerang parti2 pencabar.
Jangan dangkal dan dunggu menjadi rakyat!
Jangan memperbodohkan rakyat!

Unknown said...

Sudah berkali-kali saya mencari tempat yang menyediakan pesugihan,mungkin lebih dari 15 kali saya mencari paranormal mulai dari daerah jawa garut,sukabumi, cirebon, semarang, hingga pernah sampai ke bali ,namun tidak satupun berhasil, niat mendapat uang dengan jalan pintas namun yang ada malah kehabisan uang hingga puluhan juta, suatu hari saya sedang iseng buka-buka internet dan menemukan website dari MBAH BUDI HARTONO, sebenarnya saya ragu-ragu jangan sampai sama dengan yang lainnya tidak ada hasil juga, saya coba konsultasikan dan bertanya meminta petunjuk pesugihan apa yang bagus dan cepat untuk saya, nasehatnya pada saya hanya disuruh yakin dan melaksanakan apa yang di sampaikan Mbah Budi Hartono, semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari alhamdulilah akhirnya MBAH BUDI HARTONO membantu saya pesugihan dana gaib 3M yang saya tunggu-tunggu tidak mengecewakan, yang di janjikan cair keesokan harinya, kini saya sudah melunasi hutang-hutang saya dan saat ini saya sudah memiliki usaha sendiri di palembang, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi MBAH BUDI HARTONO di 085256077899 atau kunjungi wibsitenya agar lebih di mengerti KLIK PESUGIHAN DANA GAIB DISINI tidak lansung datang ke jawa juga bisa, saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. alhamdulillah hasilnya sama baik

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.