Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BN (BARANG NAIK ?)

Apa lagi naik, jika BN menang?
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man 
 
SHAH ALAM - Pas akan menerajui kempen “Apa lagi yang akan naik kalau BN menang lagi?” menjelang PRU14 akan datang.

Ini kerana menurut Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, kempen itu merupakan senjata ampuh parti itu untuk mengajak rakyat ke arah perubahan bersama Gagasan Sejahtera.

"Soalan 'Apa lagi yang akan naik kalau BN menang lagi ?” akan menjadi senjata yang sangat tajam menjelang pilihanraya umum ke 14 nanti.

"Dan Pas akan menerajui kempen ini untuk menerajui perubahan itu," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, empat tahun sejak 2013, rakyat menyaksikan sejak kehadiran Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan kejatuhan nilai Ringgit yang mendadak.

"Kedua-dua musibah ini telah mengakibatkan kehidupan rakyat berubah dengan rancak," katanya.

Rentetan itu, katanya, kini, rakyat terpaksa bergelut dengan kos sara hidup yang meningkat jauh lebih cepat daripada pendapatan mereka sementara mendengar berita demi berita bagaimana wang negara dibazirkan, diselewengkan, dicuri dan juga keciciran.

"Bajet-bajet kementerian dipotong, termasuklah dua bajet yang tidak seharusnya disentuh jika kerajaan sayang terhadap generasi seterusnya iaitu pendidikan dan perubatan," katanya.

Justeru, katanya, sesiapa yang berada di dalam golongan berpendapatan sederhana dan rendah, terutamanya kakitangan kerajaan akan merasai apa yang diperkatakan.

10 orang berkata:

Anonymous said...

Temberang je lebih. Dah dekat pru baru nak pikir pasal rakyat. Klu tak tu sibuk ruu 24 jam. Sibuk kafirkan melayu 24 jam...boleh jalan daaa

Anonymous said...

Titm memang mengarut ,,tp ko anon 3.02 aku rasa lagi karut. Tak ada pulak titm mengkafirkan melayu 24 jam..?

Anonymous said...

Bukan dia la. Geng lobai dia..

Anonymous said...

Pru dah dekat baru nak teringat rakyat hidup susah.


Tapi mana ada ahli pas yg hidup susah?

Anonymous said...

Elehhhh geng lobai dia jugak yg buat org asli hidup lebih susah kan????
Tak payah la pura2 nak ambik berat pasal kesusahan rakyat. Nak buat drama pulak dah....

Anonymous said...

Aku rasa hadi tak akan setuju pendapat titm. Titm mana ada kuasa. Kita kena tunggu hadi cakap dulu.

Anonymous said...

Rakyat susah sbb tak ada highway. Buang masa jem kat atas jln raya kampung. Agaknya bila nik abdoh jadi MB barulah highway boleh buat.

Anonymous said...

BN = bolih di tafsir berbagai,contoh
Barang Naik,Btg Naik,Butoh Naik,Bangang
Nya,Bodoh Nya dan lain2,pangkah satu sahaja.

Anonymous said...

Aku x percaya statement pas begitu. Ini gimik memujuk ahli sendiri dari keluar sedikit demi sedikit saban hari.
Kronik pas skang ni.
Semua sudah maklum pas pro umno/bn.
Tunggu shjlah hukumannya.

Anonymous said...

aikk..dari masa dia kawan ngan dap pun pas dah x leh caya dah sebenarnya..asal skrg baru ko nampak?adakah bagi ko bila pas dah xkawan ngan dap baru dia x leh percaya.. ei badigol dari dulu pun pas x leh dipecayai dah la badigol..lim guan eng tu pakcik ko ke?maksud aku adakah dia ialah adik kpd mak ko atau adik kepada ayah ko?sebab tu baru sekarang pas x dapat dipercayai walhal dia memang x dapat dipercayai semenjak dulu masa dia masih kawan ngan pakcik ko tu lagi(lim guan eng hehehe)... ok xpe esok2 dia dah kawan ngan pakcik ko tu(lim guan eng hehehe), ko percaya balik la kat pas ok.. hihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.