Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENGALISIS BERFAHAMAN SEKULAR TEGAR


 MENGANALISA PERJUANGAN PAS YANG BERDASARKAN ISLAM TIDAK AKAN DIFAHAMI OLEH ORANG YANG BERFAHAMAN SEKULAR TEGAR

MENGANALISA TANPA MENGAITKAN ASAS PERJUANGAN PAS DENGAR DASARNYA DAN KEADAAN SEMASA ITU BANGANG NAMANYA

SEBAB ITU ASAS DASAR ISLAM TERSANGAT JAUH BEZANYA DENGAN SEKULAR, ORANG SEKULAR HANYA FAHAM DENGAN PANDANGANNYA SAHAJA
SELEPAS ITU MEREKA CUBA BERKOKOH MENGIKUT
ACUANNYA DARIPADA BARAT.



-Pak Karamu-



 
 Pas seperti kalah sebelum bertanding
Wan Saiful Wan Jan
Wan Saiful Wan Jan
 
SHAH ALAM – Pas kini dilihat sebagai parti yang seakan-akan kalah sebelum bertanding PRU14 apabila mengambil pendekatan bergerak sendiri tanpa bersama BN atau Pakatan Harapan.

Penganalisis Politik Ideas, Wan Saiful Wan Jan berkata, apa yang berlaku kepada Pas adalah kesan daripada kesalahan strategi parti itu.

Menurutnya, Pas gagal menguruskan perbezaan pandangan pimpinan parti tertinggi mereka.

"Disebabkan itulah, sebahagian kepimpinan tertinggi mereka keluar parti dan menubuhkan parti baharu.

“Pas dilihat seolah-olah bersikap seperti ahli politik. Mereka tidak boleh begitu, bahkan tidak boleh bersikap seperti NGO,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam Wacana sinar Harian siri ke-48 bertajuk Pakatan Harapan vs Barisan Nasional: Mari Kita Nilai, semalam.

Wan Saiful berkata, kesilapan itu membantu BN untuk mengatur kemenangan dalam PRU14.
“Sikap Pas memberikan faedah kepada BN,” katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, Pas daripada awal mengatakan mereka adalah gerakan Islam.

“Politik hanya wadah untuk menyebarkan Islam. Pas bukan semata-mata nak menang pilihan raya.

“Agenda mereka adalah membawa mesej Islam mengikut cara yang mereka tafsirkan,” katanya.

Wan Saiful berkata, usaha untuk membawa Pas progresif tidak akan berhasil kerana kebanyakan mereka lebih suka duduk sebagai konservatif sahaja.

“Pas kini kembali kepada sifat asal Pas yang hanya menjadi parti ketiga antara BN,” katanya.

15 orang berkata:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [6440] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 680 JUTA , wassalam.
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Sokong pak karaamu,,,matlamat perjuangan pas utk memartabatkan islam khasnya di negara kita. Jika pas memilih utk bersama ph dengan target menawan putrajaya pada pru14 nanti,,kemungkinan kejayaan adalah 60-65%. Tetapi pas pandang jauh,,walaupun dapat tawan putrajaya, tetapi kuasa tertinggi didiminasi kapir dap dan pkr,,maka pas tidak bersetuju. Perkara ini merbahaya kpd islam di negara kita. Sebaik2 dap sekalipun, tidak sama dgn sejahat2 org umno yg islam. Dengan kerana itu pas bersendirian,,lawan umno dan lawan ph,,sudah tentu ia beri kelebihan kpd umno. Umno adalah islam, sekalipun terpalit dgn bnyk salah laku. Salah laku ini masih boleh dibaiki, baik banyak drpd serah putrajaya kpd ph yh didominasi kapir dap. Baik sangatkah dap? Pemilihan cec ditipu oleh dua beranak lks/lge. Lge sudah didakwa rasuah, tapi masih pegang jawatan. Cakap tidak serupa bikin,,mereka yg melaungkan seseorang itu patut bercuti setelah didakwa oleh mahkamah. Pas pandang jauh, rela kalah pru demi menjaga kepentingan islam. Tetapi,,melayu pan dan pkr,,sanggup letak islam dibelakang semata2 gila nak tawan putrajaya....

Anonymous said...

suruh org umnos try rogol mak & kakak,adik2 pompuan kau... pastu kau kata.. tak apa,rogol je lah.rogol puas2... sejahat2 umnos pun.. dia tetap islam gak.asal dia islam, nk bt kepala bapak jahat pun x apa......- cerdik sungguh ayat2 Org Pas ni...

Anonymous said...

lepas baham duit kohilal..
kepala otak dh jadi gelong.. yg haram pun jadi halal.. dah sesat teruk dah puak2 lobai pas ni...

Anonymous said...

x sangka org pas sejahil mcm tu..
patut le ramai ahli dh lari..
dh sesat teruk rupanya..

Anonymous said...

moga2 anak cucu kita dijuahi dari mahkluk jahat lagi sesat yg bergelar pas... pusing agama semata2.. jahat pun x pe.. yg penting dia beragama Islam... umpama Dajjal.... menjual keindahan.. tetapi didalamnya najis nanah & darah....

Anonymous said...

patut le hadi sibuk dok kwn & bela najis umnos.....
umnos dh najis & teruk..
najis dh najis,perompak,penyamun,penyusah rakyat....
dia boleh suruh rakyat sokong pas @ umnos....
perangai mcm dajjal... memang dia nk melingkup parti & ahli pas..

Anonymous said...

ayah peng baru....

Anonymous said...

alahai sembang mcm petir hahaha.. walhal insyaAllah korang cuma jauhi penjual agama pas ni sampai dia kawan ngan dap dan korang balik je.. lepas dia kawan ngan dap dan korang balik.. masa tu insyaAllah backup membackup la balik mcm biase.. ape lagi maaa tu pas tukar fatwa balik la insyaAllah.. turun demo bersih hukumnya wajib dan dapat pahala jihad hehehehe... bodoh piang sembang je deras hahaha

Anonymous said...

Bodoh punya komen. Cerita Islam tapi makan duit, pecah amanah.
Ko dgn umngok bersama ko dgn bn! Dlm bn ada parti kapir MCA, MIC , Gerakan dan banyak lagi.
Bodoh lah kau asyik petik nama dap je...
Dah pergi duduk dlam jubah hadi sana...mangkuk

Anonymous said...

Bodoh puak pigs ni...duit org Islam dlm Kohilal pun makan/rembat. Lagi mau cerita Islam....
Dasar PIGS

Anonymous said...

Bodoh pigs

Anonymous said...

Aku rasa lagi bodoh org yg menuduh pas dgn mcm2 tuduhan,,tapi satu bukti pun tak ada,,,bijak je org mcm ini?

Anonymous said...

Ha ha,,mat sabu si khalwat isteri kawan sendiri tu korang lantik jadi presiden,,dap lgbt tu korang sokong, cerdik sangat la tu?

Anonymous said...

Sudahlah2 wahai anak murid rafizi raja fitnah oi,,makan dedak 90 juta la, rembat balak la, kohilal la,,semua fitnah korang masukkan dlm bakul sampah je,,baik korang tumpukan gerak kerja menjatuhkan pas. Boleh la korang minta tolong golongan gay,lgbt,syiah yg suka mut'ah bini orang,,kapir dap. Oh ya,,jgn lupa minta bantuan jin dan toyol yang memenuhi kerusi semasa program pan....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.