Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SETAKAT BUAT BISING HANYA BUANG MASA

TPP: Pas akan terus buat bising
Nasrudin Hassan
Nasrudin Hassan
 
SHAH ALAM - Pas tidak akan berdiam diri malah akan terus mendesak dalam segenap ruang yang masih ada untuk membantah Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP), walaupun ia sudah diluluskan di Parlimen semalam. 
 
Ketua Penerangannya, Nasrudin Hassan berkata, oleh itu salah satu caranya ialah mendapatkan referendum rakyat bagi membantah perjanjian ini.

"Pas sangat kesal dengan tindakan kerajaan yang hanya menjadikan Dewan Rakyat sebagai tempat untuk 'endorst' keputusan yang telah siap.

"Malah, Pas turut menjangkakan sudah wujud pra konsensus dalam kalangan BN untuk menandatangani perjanjian TPP meskipun rakyat dan banyak NGO membantah secara besar-besaran agenda ini. Ingat, perjanjian TPP bukan solusi utama dan betul untuk memulihkan ekonomi negara," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau mendakwa, kerajaan telah tunduk dengan cengkaman perjanjian ini.

"Tidakkah ini merupakan satu agenda imperialisma yang merombak kebebasan dan kedaulatan negara?

"...Pas melahirkan rasa kesal terhadap semua ahli Parlimen BN (127) yang telah meluluskan usul menandatangani perjanjian TPP di Dewan Rakyat semalam. Tidak semua kebenaran berpihak kepada suara majoriti.

"Masih ada ruang bagi mereka menyatakan bantahan sebelum Perdana Menteri menandatangani perjanjian ini yang dijangka akan dilakukan pada bulan hadapan," katanya.

Semalam, Sinar Harian melaporkan usul penyertaan Malaysia ke dalam perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP) telah diluluskan oleh Dewan Rakyat.

[ARTIKEL BERKAITAN: Dewan Rakyat lulus usul TPP]‎

Seramai  211 ahli parlimen membuat undian, dimana daripada jumlah tersebut, 127 ahli parlimen bersetuju dengan usul tersebut dan  84  tidak bersetuju.

Perjanjian TPP akan ditandatangani di Auckland, New Zealand pada 4 Februari depan.

Malaysia adalah antara 12 negara yang terlibat dalam TPP bersama Australia, Brunei, Kanada, Chile, Jepun, Mexico, New Zealand, Peru, Singapura, Amerika Syarikat dan

1 orang berkata:

sabila said...

Bising apa lg bang oi mcm bising najib dgn bilion bilion nya sj.belit sana belit sini akhirnya rakyat juga yg terbelit

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.