Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERIMALAH SEADANYA


Nawawi jangan dolak-dalik
Nawawi nafi maksudkan Agong sebagai MO1
Nawawi menunjukkan laporan yang dibuat di Balai Polis Hulu Kelang.

SHAH ALAM - Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad diminta jangan berdolak dalik dalam isu Yang di-Pertuan Agong.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mendakwa, ungkapan Nawawi mengenai perkataan Malaysian Official 1 (MO1) adalah Agong menerusi petikan kenyataan daripada Facebooknya.

"Walaupun dia merujuk pada perlembagaan Persekutuan. Ternyata tafsirannya salah sama sekali kerana Yang di-Pertuan Agong bukannya penjawat awam.

"Yang di-Pertuan Agong adalah simbolik kuasa eksekutif atau lambang autoriti dan terma kuasa eksekutif merujuk kepada kerajaan yang memerintah (government of the day) yang dilaksanakan oleh PM (Perdana Menteri).

"Yang di-Pertuan Agong dipilih oleh Majlis Raja-Raja dan terikat dengan nasihat PM dan Jemaah Menteri," katanya dalam kenyataan hari ini.


Mahfuz dalam masa sama turut menggesa Nawawi meminta maaf kepada Agong.

Dalam masa yang sama, Nawawi turut diminta memohon maaf kepada rakyat negara ini berhubung isu tersebut.

"Tidak perlu beliau menunggu titah Tuanku untuk mohon ampun. Tuanku Agong seorang yang lemah lembut dan berbudi bahasa," katanya lagi.

"Sebagai rakyat Malaysia dan negeri Kedah,  Nawawi perlu mohon ampun kepada Tuanku Agong tanpa tunggu titah Tuanku Agong.

"Jangan cuba mengheret Tuanku Agong untuk melindungi jenayah 1MDB yang dilakukan oleh MO1," katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.