Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BILA TERPENGARUH MAKA ITU HANYA BUAT MODAL POLITIK KEBENCIAN

Pas kesal campur tangan asing dalam isu 1MDB
0
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz
KOTA BHARU - Pas kesal apabila isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) melibatkan campur tangan negara luar sedangkan tindakan itu boleh merugikan Malaysia.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, Pas secara jelas menolak 1MDB kerana ia didakwa merupakan satu perniagaan yang salah, sama ada dari sudut syarak atau hukum perniagaan.
“Jabatan Kehakiman (DOJ) berhak untuk melakukan siasatan ke atas siapa yang dia mahu yang melibatkan negara masing-masing termasuk isu 1MDB, tetapi kita rakyat Malaysia tidak boleh terpengaruh dengan apa-apa campur tangan dengan negara asing.
“1MDB ini bukan payah untuk difahami kerana rakyat sudah tahu ia adalah satu perniagaan yang dianggap melibatkan riba dan harta rakyat sebagai jaminan dalam perniagaan itu, malah banyak tadbir urus yang salah, juga ada campur tangan terutama politik,” dakwanya kepada Sinar Harian, di sini, hari ini.

Nik Mohamad Abduh berkata, mencukupi atau memuaskan hati rakyat sekiranya suruhanjaya bebas ditubuhkan, namun apa yang menjadi masalahnya kata beliau, kerajaan dianggap gagal untuk berbuat demikian.

“Mereka bahkan cuba menyembunyikan sesuatu dalam siasatan 1MDB, jadi rakyat sudah boleh buat keputusan bahawa kerajaan BN memang gagal menangani isu 1MDB dan kita tidak perlu campur tangan negara asing.

“Kita tak akan jadikan DOJ sebagai rujukan kerana kita sendiri sudah ada kepakaran untuk menyiasat dan kita yakin isu 1MDB ini boleh disesuaikan dengan cara pembentukan suruhanjaya bebas, malah penubuhan itu sudah dipersetujui semua pihak termasuk pembangkang dan suara rakyat sendiri,” katanya.

Nik Mohamad Abduh yang juga bekas Ketua Pemuda Pas Pusat berkata, hanya BN sahaja yang menolak penubuhan suruhanjaya bebas tersebut, oleh itu segala tangungjawab terhadap isu 1MDB terletak kepada mereka.

“Pas berharap rakyat dapat menilai dengan baik dan menyeru rakyat supaya bangkit memastikan pemerintahan politik kembali ke landasan yang benar dan diurus tadbir dengan baik,” katanya.

21 orang berkata:

Anonymous said...

sape berani nk siasat najib wahai nik beduhhhhhh....????? aku cabar ko gi suruh sprm @ polis siasat pasal kes 1mdb... ko tak kisah le sb ko dpt gaji & elaun buta jadi wakil rakyat..... ckp di atas kusyen selesa ok le nik beduhhhhh.tolong pikir sama duit rakyat yg dirolling 1mdb... ko tahu tak?? pasal isu 1mdb la kerajaan terpaksa naikkan byk cukai & buat cukai baru GST&cuksi Pelancongan utk tampung keborosan 1Mdb... kata MP... tapi bodooooo... mcm ni ka std Wakil Rakyat Parti Islam SeMalaysia.... ckp mcm org pandai.. tapi buduhhhhh...... 2x5 pas=umno

Anonymous said...

sayang....Ayah org hebat!!!
Anak jadi Pencacai Najisssss ......

Anonymous said...

nk Tunggu sampai malaysia bangkrap je la dulu nik beduhhhhhh... baru nk bertindak wahai nik beduhhhhh...

Anonymous said...

lantak Rakyat le Malaysia Bangkrap.... yg penting elaun Wakil Rakyat Jalan...

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [9842] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 990 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Setuju dgn nik abduh. Masalah negara kita,kita sekesaikan dgn cara kita. Mereka yg mengharapkan pihak luar adalah org2 yg tiada jati diri. Mereka adalah pecacai dan walaun pemakan najis khinzir dap. Pengkhianat negara. Maki hamun dan fitnah adalah wirid harian mereka. Apa pengetahuan mereka terhadap isu 1mdb ni? Sembang kosong bagaikan tin kosong je,,pong,,pong,,,pong,,,

Anonymous said...

ko dpt dedak skali pe bro..

Anonymous said...

x bising2 bro..Ruu 355 boleh setlekan Kes 1mdb... kecik punya hal..

Anonymous said...

ko mkn dedak perlahan2.. tercekik susah.. mati ko.. kurang lagi ahli pas.. dh le ahli pas mkin pupus... yg gi oren ade.. yg gi bersatu ade.. yg gi dap pun ade.. yg gi umno pun ade.yg protes senyap pun ramai.. teruk sungguh pas era ni... caca merba... pimpinan nk sedap hati kata ni proses penapisan... ni rahmat utk parti utk singkirkan pengkhianat.. bila dh nazak muncul lah slogan istiqamah...

Anonymous said...

Biasa la lari sikit2 yg kudis tu,,,lari masuk mangkuk najis dap je pun.

Anonymous said...

Mcmna tak kudis bro,,khalwat dengan ister kawan lagi. Kah kah....org mcmni nak kata amanah,,,pigirah....

Anonymous said...

Kenapa lah bodoh sangat pendedak pas abduh.
Ada ke agensi Malaysia ini yang berani nak menyiasat kes 1MDB.
Jangan BODOH sangat wàhai pendedak 90 jota.
Salam jari tengah!

Anonymous said...

Pigs detected!

Anonymous said...

Ulama perasuah akhir zaman

Anonymous said...

Kalau ketua penerangan PAS yang bangang ini tidak berani sebut nama saya secara jelas serta terbuka sebagai pelapor di negara-negara luar tersebut maka saya ingin nyatakan nasrudin hasan seorang yang 'bacul!!'

Kalau takut nak sebut nama saya tolong jangan campurtangan dalam isu skandal 1mdb yang beliau, pemimpin-pemimpin serta parti PAS tidak tahu fakta hakikat kes skandal kewangan yang terbesar di dunia pada dekad ini.

Anonymous said...

Semua orang tahu bahawa ahli pas/pigs itu bodoh.
Oing...oing...oing

Anonymous said...

Apa yg cerdiknya pengikut mat sabu khalwat isteti kawan ni? Cerdik sapu bini kawan ada la...

Anonymous said...

bini ko ke bro???
patut le ko marah sgt....
bini ko rupanya...
gi la repot kt pejabat agama... x pun gi repot kt hd awg..Ruu boleh hukum mat sabu kot..
x dok melalak mcm anjing gila kt sini ....
huduh aku tgk org pas menyalak....

Anonymous said...

pak karamu dah benarkan siaran 3 iklan judi

Unknown said...

Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH BUDI HARTONO yang telah menolong saya dalam kesulitan ini tidak pernah terpikirkan berkat bantuan MBAH yang memberikan pesugihan dana gaib sebesar 1 miliar syukur alhamdulillah kini saya sudah bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada di BANK sisanya untuk buka usaha kemarin saya takut mengikuti pesugihan ini takuk ada tumbal tapi mau di apa dengan kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya coba minta tolong sama MBAH BUDI HARTONO dan dengan senang hati MBAH BUDI HARTONO membantu saya pesugihan dana gaibnya alhamdulillah semuanya bener-benar terbukti pesugihan dari MBAH ternyata aman tanpa tumbal karna saya sudah membuktikannya tidak ada resiko apapun dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur yang bisa di percaya jangan anda takut untuk konsultasi jika anda ingin di bantu seperti saya lansung hubungi MBAH BUDI HARTONO di nomor hp 085-256-077-899 untuk info lebih jelasnya buka blog MBAH klik disini -->> PESUGIHAN DANA GAIB

Anonymous said...

Post wsup gambar kote tak apa kot

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.