Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TUNGGU ! MEREKA AKAN DITEMBAK PETIR

Friday, July 21, 2017

BERGADUH BEREBUT BANGUNAN, PAN MUSNAHKAN PAPAN TANDA PAS KAWASAN BATU UNTUK GEMBIRAKAN HATI TIAN CHUA!!!



Asal PAN memang dari PAS.

Bezanya, wala' dan tsiqah PAN adalah untuk Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng serta DAP. Jadi, mana-mana pemimpin PAS yang terlalu menyayangi DAP dan Lim Anak Beranak, maka itulah ikutan dan akidah mereka.

Manakala PAS pula, di sebalik ketaasuban dan teguhnya kepercayaan mereka bahawa PAS itu adalah satu bentuk perjuangan dan dakwah Islamiah membabitkan syiar dan siyasah, wala' dan tsiqah mereka adalah kepada kepimpinana utama merangkumi Presiden, Mursyidul Am dan Majlis Syura Ulama. Kebanyakan ahli PAS tulen sentiasa menganggap mereka adalah jahil dan berasakan lebih mudah bertakliq kepada pemimpin... sama konsep macam solat jemaah iaitu Imam menanggung jemaah.

PAN bercerai dari PAS kerana Lim Kit Siang-Lim Guan Eng dan DAP tidak redha pimpinan utama PAS enggan mengikut telunjuk mereka. Bermula dari tarikh itulah, DAP menggunakan PAN, bukan sahaja untuk merampas ahli-ahli PAS, malah merampas juga aset-aset PAS Kawasan dengan pelbagai alasan, termasuklah penyertaan ke dalam PAN.

Antara PAS Kawasan yang paling bermasalah adalah PAS Batu. Bermula dari tahun 2013 lagi, iaitu ketika kemuncak sokongan DAP dan PKR ke atas kumpulan bukan berakademik agama tetapi cuba menampilkan imej agama, mahu merampas tampuk kepimpinan utama, PAS Kawasan Batu sudah pun bermasalah besar. Sokongan berlebihan kepada Mat Sabu dan kumpulan 'progresif' selain kekaguman luar biasa terhadap Tian Chua, Naib Presiden PKR yang juga merupakan Ahli Parlimen Batu, merupakan faktor utama mengapa sebahagian besar kepimpinan PAS Kawasan Batu melihat Abdul Hadi Awang dan Majlis Syura PAS sebagai 'musuh' utama mereka.

Hari ini, Yang DiPertua PAS Kawasan Batu Ustaz Ustaz Azhar bin Yahya memaklumkan bagaimana ahli-ahli PAN yang didalangi oleh bekas AJK PAS yang telah menyertai PAN bertindak melampaui batasan dan berlagak samseng.

Isunya adalah membabitkan perebutan markas PAS Kawasan Batu yang sebenarnya masih dalam perbicaraan mahkamah.

Beberapa orang ahli PAN dikatakan telah memusnahkan papan tanda PAS Kawasan Batu di markas tersebut walhal markas dan papan tanda itu dibina daripada wang infaq ahli.


Di atas kertas, Markas PAS Kawasan Batu adalah milik Tuan Haji Mansur Ali yang merupakan bekas Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Batu. Mansur Ali kemudiannya berhadapan dengan masalah kewangan. Pada ketika itulah, dia telah diberikan maklumat salah atau lebih tepat lagi diperdaya, sehingga sanggup mengeluarkan dan menyerahkan Surat Wakil Kuasa kepada 4 orang bekas pimpinan PAS Kawasan yang sekarang ini telah menyertai PAN sebagai balasan kepada pembayaran RM60 ribu bagi mengatasi masalah kewangan Mansur Ali dengan pihak bank.

Dalam kenyataan medianya, Azhar Yahya memaklumkan bahawa keempat-empat 'pemegang amanah' itu telah menyewakan bangunan markas berkenaan kepada pihak lain dan menggunakan duit sewa tersebut untuk menanggung bebanan kewangan serta pelepasan gadaian markas daripada pihak bank. Sepatutnya mereka menyerahkan semula bangunan berkenaan kepada PAS disebabkan pemilikan masih kekal di bawah PAS Kawasan Batu. Bagaimanapun, keempat-empatnya tidak berbuat seperti itu sebaliknya terus mengutip duit sewa bulanan biarpun telah melebihi jumlah yang mereka bayar sebelum itu.

PAS Kawasan Batu bertegas bahawa pemilikan markas berkenaan masih lagi milik mereka. Hal ini juga menurut Azhar Yahya, diperakui oleh penama asal bangunan tersebut, Mansur Ali. Justeru, PAS Kawasan Batu telah membuat keputusan untuk mengambil jalan yang lebih tegas dalam isu ini apabila mendapati rundingan demi rundingan tidak disambut baik oleh mereka yang terbabit.

Peguam yang mewakili PAS Kawasan Batu telah pun menghantar Notis Tuntutan namun tidak diendahkan. Satu saman dan penyata tuntutan juga telah difailkan bagi menuntut hak pemilikan terhadap markas berkenaan. PAS Kawasan Batu menganggap jalan penyelesaian terbaik bagi kemelut ini adalah menerusi jalan undang-undang.

Menurut Azhar Yahya, isu asas bukannya 'nilaian' papan tanda markas yang telah dimusnahkan tetapi lebih kepada syiar PAS yang telah lama bertapak di situ. Mereka yang terlibat tidak ada hak untuk memusnahkan papan tanda tersebut kerana ia adalah hak milik PAS dan mereka yang menginfaqkan kewangan terhadap PAS Kawasan.

Begitulah sikap yang ditunjukkan oleh PAN apabila mereka cuba mencari redha kaum kafir!

7 orang berkata:

Anonymous said...

TAJUK N3 INI DOA YANG TERBAIK DARI HATI PARA ADMIN PAK KARAMU, SEMUGA ALLAH MEMBERI PATUNJUK KEPADA SESIAPA JUA YANG MELAKUKAN KESILAPAN....AMIN AMIN AMIN

Anonymous said...

Ayoooo...apa pasal bubar? Mcm mana hj hadi mau dapat 80 kerusi plastik...

Ini suma dap punya pasal. Kihkihkih

Anonymous said...

begitula akhlak mulia PAN dgn slogan rahmatan fil alamin!...

Anonymous said...

Balikkan doa tu kat hj hadi

Anonymous said...

Kepala butoh

Anonymous said...

Doa pak karam tu diambil dari sligan Membangun bersama ulamak kah? Lanchooooooooow la pak karamm

Anonymous said...

pala butoh PAN...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.