Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BUKTI NYATA, PADA PRU 14 NANTI KITA AKAN DAPAT LIHAT DAP AKAN MELETAKKAN CALON MELAYU YANG RAMAI !!!

Tak kejar jawatan PM hanya perangkap politik DAP
bendera dap
Gambar hiasan.
 
SHAH ALAM - Tindakan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengatakan bahawa parti itu tidak mengejar jawatan Perdana Menteri namun mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyandang jawatan tersebut dilihat sebagai perangkap politik oleh mereka.

Sebelum ini, Guan Eng mengutarakan kata-kata tersebut ketika memberikan ucapan di Konvensyen DAP 2016 tempoh hari di mana beliau juga turut menekankan bahawa parti itu tidak berhasrat menguasai kerajaan jika menang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.


Penganalisis politik, Md Shukri Shuib berkata, kenyataan tersebut hanyalah untuk menyedapkan hati Anwar dan PKR sahaja dan ia adalah perangkap politik yang dibuat oleh parti itu.

“DAP sedar bahawa mereka memerlukan Anwar dan keluarganya untuk mendapatkan sokongan masyarakat dan undi orang Melayu.

“Kini, dengan sokongan Tun (Mahathir Mohamad) dan Bersatu mungkin dapat memberi peluang kepada Dap untuk menambah kerusi mereka di kawasan penduduk Melayu,” katanya ketika dihubungi Sinar Online.

Tambahnya lagi, tidak mustahil sekiranya Anwar akan dipinggirkan oleh DAP setelah mendapat rakan kongsi baru.

“Saya melihat tidak mustahil jika selepas ini Anwar akan diketepikan oleh DAP dengan sokongan terang-terangan Tun kepada agenda dan politik parti tersebut,” katanya lagi.

Selain itu, berdasarkan pengalaman lepas, beliau tidak menolak kemungkinan bahawa DAP mahu menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada individu yang boleh mereka jadikan 'boneka’.

“Ada yang pernah mengatakan bahawa DAP pernah 'membonekakan' Menteri Besar Perak sewaktu Pas menduduki kerusi tersebut.

“Mungkin sebab inilah Pas sudah tidak sudi lagi untuk bersama DAP,” katanya. Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan bahawa DAP menyasarkan jawatan strategik dahulu sebelum mengusai kerajaan.

“Contohnya seperti Kementerian dalam negeri dan juga berkaitan urus tadbir undang-undang serta berkait dengan hal ehwal kewangan dan ekonomi,” tambahnya lagi.

Sementara itu, beliau juga mendakwa kenyataan Guan Eng itu menunjukkan dia tidak yakin bahawa Pakatan Harapan boleh memenangi PRU akan datang.

“Kenyataan Guan Eng memberi petanda bahawa Pakatan tiada harapan untuk kuasai Putrajaya oleh itu  Umno/ BN  boleh mengambil peluang dari perkara ini.

“Ia juga merupakan satu pengiktirafan menyatakan hanya Presiden Umno sahaja yang masih layak untuk kekal menerajui kepimpinan negara,” katanya.

9 orang berkata:

Anonymous said...

Calon melayu DAP bukan org Islam ka?
Parti islam pun dituduh rembat rm90juta, itu belum jadi PM. Kata nak saman sarawak report, bila tu? Ke mmg betul rembat 90juta, sebab tu takut nak saman.

Anonymous said...

Dap letak calon melayu Islam pun salah ker???

Kalu pas letak calon India kafir boleh pulak tu....Lepas tu lebai ulamak pakat undi. Halalan toyiban!

Wal harammu, Wal halalku....Kan Kan

"MEMBALAK BERSAMA ULAMAK"

Anonymous said...

Guna pakai duit cikgu yik tanpa izin kalau ikut hukum Islam memang haram. Tapi orang buat jugak... Lepas tu buat ruu 355 suruh guna org sokong pulak.

Klu ikut hukum Ruu 355, guna pakai duit cikgu yik tu kena hukum 100 sebatan tak??? Kena penjara 30 tahun tak?? Kalau ada, aku sokong ruu 355 tu. Biar org yg buat terima halalan sbb menganiaya cikgu agama.

Persoalannya: siapa ulamak yg suruh lebai duit cikgu yik sampai 14 juta tu?? Adakah ia dilakukan secara individu atau berjemaah?

Anonymous said...

Memang x tau malu betul anak haram luar nikah barua si husam nih...nk buat camne lahir pun x de sijil nikah. Memang padanlah suka dok maki Ulamak. Ulang2 cite husam psl balak. YIK.. Peh si husam dgn 10 anak haramnya...

Anonymous said...

Ulamak kepala butooo.
Ulamak apa kalu cilok duit cikgu yik sampai 14 juta?

Anonymous said...

Kebas duit cikgu yik tu bukan ulamak. Tu ularmak. Ular dalam semakkk

Anonymous said...

Ulama itu bagus.

Tapi ularmak itu lanchoww.
Ular dalam semak suka balak.
Kepala penyamun pun suka ularmak.

Ulama macam khalifah umar abdul aziz. Nak guna minyak pelita rakyat pun takutttt.

Ular dalam semak? 14 juta dia buat selamba. Ini ular dalam semak2 banyak kat uganda sana.


HIDOOOOP OLAR DALAM SEMAK2..heeee

Anonymous said...

Yg kita maki tu ularmak la.
Bukan ulamak.

Errrr...amanat lama tu dah tarik balik ke??

Anonymous said...

Memang sah dio nih anak haram luar nikah bilo dibutoh dan dilancaukn para Ulamak pewaris nabi.. Nak buat camno dio tak di omak bapak yg halal utk ajar bondo baik. Mulut dan lidah pun samo dengan omak bapak dio berzina sobolum nikah sampai lahir dio kek dunio. Bilo bosar dan pandai baco nulih pulak jadi barua macai si husam yg bolo 10 jin anak haram pulak tu... Memang ngam bonarr team Eko ni semuo

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.