Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAP PUNCA PEMBANGKANG BERPECAH, BIADAB TERHADAP DASAR PAS

Pas punca pembangkang berpecah
Pas
PAS didakwa menjadi punca parti-parti pembangkang berpecah sehingga mewujudkan pertembungan banyak penjuru pada PRU akan datang.


"Pas telah memecah-belahkan gabungan parti pembangkang. Pada PRU akan datang, parti-parti pembangkang sudah tentu tidak dapat mengelakkan daripada menghadapi pertandingan dengan lebih sukar," kata Setiausaha Organisasi DAP, Loke Siew Fook kepada China Press.



"Bermula selepas Pakatan Rakyat dibubarkan, Pas kemudian mengadakan hubungan baik dengan Umno dan terkini ingin membina blok politik ketiga. Ini akan menyebabkan pembangkang terus berpecah.



"Kami tiada pilihan lain kecuali perlu memantapkan Pakatan Harapan dan merancang strategik bagaimana menghadapi pertandingan membabitkan banyak penjuru," kata Siew Fook.



Menurut beliau, Pakatan Harapan terdiri daripada DAP, Amanah dan PKR dan sekiranya Pas tetap berkeras mahu berebut kerusi dengan Pakatan Harapan, situasi 'satu lawan satu dengan BN' mustahil boleh menjadi kenyataan.



"Bagaimana pun, pertandingan banyak penjuru tidak dapat memberikan kemenangan seratus peratus kepada BN. Ini kerana Pas hanya mempunyai kekuatan di pantai timur.



"Kemenangan Pas di kawasan pantai barat pada PRU lalu adalah disebabkan kerjasama yang diberikan parti-parti dalam Pakatan Rakyat," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.