Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POKOKNYA BERAPA KERAT BEKAS AHLI UMNO DALAM BERSATU ? BERAPA CAWANGAN DAN BAHAGIAN ?


JIKA PAS MENYERTAI PAKATAN HARAPAN BERERTI PAS JILAT MUNTAH DIA,

LA NI YANG PALING KUAT DALAM PAKATAN HARAPANPUN DAP,

DAP JADI KETUA HANGPA.  IAITU DAP YANG TOLAK MEMPERBAIKI RUU 355,

TIADA PARTI YANG KUKUH DALAN PAKATAN
HARAPAN MELAINKAN DAP,

KALAU PAS MASUK PAKATAN HARAPAN MACAM
 GELUMANG TAIK

SEBAB

DALAM PAKATAN HARAPAN ADA PENGKHIANAT
DAN ADA YANG HINA DASAR PAS

-Pak Karamu- 


Pas umpama lepaskan peluang keemasan
Mahfuz Omar
Mahfuz Omar

SHAH ALAM – Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berharap parti itu menimbang semula keputusan untuk tidak menyertai Pakatan Harapan.

Ini kerana menurutnya, dengan adanya Bersatu dalam gabungan itu, Pas umpama sedang melepaskan peluang keemasan untuk memposisikan kedudukannya dalam arena politik negara.

“Kini Bersatu sudah berjaya menarik sokongan ahli-ahli Umno untuk menyokong mereka. Sekiranya Pas berada dalam Pakatan (Harapan), Bersatu mampu mempengaruhi ahli-ahli Umno yang sudah ditarik sokongannya untuk menyokong Pas pula.

“Tetapi bila Pas tidak menyertai Pakatan Harapan, Pas telah melepaskan peluang untuk meraih undi sokongan daripada bekas ahli Umno,” katanya menerusi video pendek yang dikirimkan beliau kepada Sinar Online.


Menurutnya lagi, ahli Umno yang masih berada dalam parti itu sukar untuk memberikan sokongan kepada Pas kerana mereka terlalu ‘hard core’ (terlalu setia) dengan Umno.

“Kecuali kalau mereka memilih untuk kerjasama dengan Umno, barulah mereka boleh berfungsi.

“Bagi saya, ini adalah peluang yang terbaik untuk Pas. Elakkan tertinggal atau terpinggir daripada membawa perubahan,” katanya lagi.

Pas sebelum ini menegaskan pendirian untuk tidak menyertai Pakatan Harapan.

Menurut Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, ia kerana DAP dan Amanah berada dalam gabungan parti pembangkang itu.

Parti itu kemudiannya dikatakan akan membincangkan mengenai kerjasama dengan parti lain pada Muktamar Tahunan kali ke-63.

Dalam perkembangan terkini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan undingan kerjasama politik antara parti itu dan Bersatu berakhir sebaik sahaja parti yang dinaungi Tun Dr Mahathir Mohamad itu secara rasmi menyertai Pakatan Harapan.

"Secara rasmi tiada kerjasama, kalau itulah rasminya Bersatu (menyertai Pakatan Harapan)," katanya pada sidang medianya selepas menghadiri Konvensyen Profesional Malaysia, di sini hari ini.

3 orang berkata:

Lone ranger pomen said...

Habis mcm mane nak perintah selangor. Dulu pas masuk selangor pun pasal sokongan PR masa tu. Ramai sgt ke ahli pas kat selangor. Tapi pas pun memang dah jilat segala kekotoran pun bila berdiam dgn segala beban yg ditekan kepada rakyat. Takut dgn 50 kerusi. Kalau dap nak kuasai malaysia pun melayu ramai yg tak bagi. Jgn risau. Kate nak masuk syurga. Takkan berjuang dan syahid taknak. Lawan cina nak kuasai negara islam tu. Ape punya manusia la.

Lone ranger pomen said...

Udah2 la tu wak. Ini blog org islam tau. Kami tak main nombor.

Unknown said...

Pengikut islam yang terkasih

Nama saya Hendra Setiawan dari Malang Indonesia
Apakah saya di sini untuk memberi tahu semua saudara dan saudari saya tahu bahwa ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan pinjaman tanpa stres dan perusahaan pinjaman ini 100% dipercaya dan peduli pada kesejahteraan orang lain dan mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang untuk membantu kebutuhan keuangan mereka

Jadi saya memberi tahu Anda pencari pinjaman untuk mengajukan pinjaman di METROLINA CREDIT COMPANY
Mereka jujur dan saya jamin Anda bahwa Anda tidak akan menyesal mendapatkan pinjaman dari perusahaan ini dan yang terbaik adalah mereka tidak akan menangkap Anda atau menyaring properti Anda jika Anda tidak dapat memenuhi jangka waktu pinjaman selama Anda memiliki penjelasan yang masuk akal ketidakmampuan Anda untuk memenuhi pembayaran pinjaman pada saat jatuh tempo

METROLINA CREDIT COMPANY adalah perusahaan pemberi pinjaman terbaik di sektor peminjaman dan saya akan menyarankan agar Anda mengajukan pinjaman sekarang dan keluar dari tekanan keuangan

Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman selama bertahun-tahun dan ini membuat saya lebih banyak hutang dan saya sangat lemah dan bahkan tidak dapat membayar schoo; biaya untuk anak-anak saya lagi. anak saya tinggal di mengasah selama 1 tahun sebelum saya mendapat pinjaman dari METROLINA CREDIT COMPANY dan sejak itu hidup saya berubah menjadi lebih baik dan saya memiliki bisnis yang lebih baik untuk istri saya dan PABRIK ROTI saya hampir selesai sekarang
Saya lebih bahagia daripada saya dulu dan sekarang saya tahu bahwa hidup memiliki lebih banyak untuk ditawarkan ketika Anda memiliki uang
Hubungi  METROLINA CREDIT COMPANY hari ini dan tulis ulang kisah Anda seperti saya


COMPANY NAME ::: METROLINA CREDIT COMPANY
GMAIL :: metrolinacreditcompany@gmail.com
facebook ::::: Perusahaan Kredit Metrolina /
IG :::: Kredit MetrolinaWHATSAPP ;;;;;  + 1 650 382 2846

        KONTAK SAYA
Nama Saya :: Hendra Setiawan
GMAIL saya ::: hendrasetiawanhendra502@gmail.com
SEMUA TERIMA KASIH ATAS PERUSAHAAN KREDIT METROLINA

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.