Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DISEBABKAN RUU355 INI PAS DITUDUH OLEH MAHFUZ SEBAGAI GELOJOH


RGELOJOH ?
GELOJOH NI TERGESA-GESA KE ?
KALO TERGESA-GESA SAMALAH TUDUHAN INI MACAM KERJA SYAITAN ? 

-Pak Karamu-



355: Tak timbul isu siapa bentang
Satiful Bahri Mamat
Satiful Bahri Mamat
KUALA TERENGGANU - Isu pembentangan Rang Undang-Undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU355 oleh BN tidak seharusnya berbangkit, memandangkan mengikut pelan asal, ia sepatutnya dibentangkan oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pesuruhjaya Pas negeri, Satiful Bahri Mamat berkata, ia hanya timbul apabila Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyatakan pembentangan itu akan dibuat pihak kerajaan pada 17 Mac lalu.

“Apa yang disebut oleh TPM, yang BN nak membawa rang undang-undang tersebut bagi pihak kerajaan. Jadi, kita pimpinan Pas sudah maklumkan, nak tengok dulu apa rang undang-undang tersebut.


“Cuma keputusan (BN semalam) supaya serah kembali pada Ahli Parlimen Marang, memanglah sebab dari awal lagi, saya rasa isu ini tidak berbangkit pun. Pembentangan RUU355 ini akan tetap diteruskan sebagai rang undang-undang persendirian yang akan dibentangkan oleh Presiden PAS,” katanya ketika ditemui selepas Sidang Dun berhenti rehat di sini, hari ini.

Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, BN memutuskan untuk tidak membentangkan RUU355, setelah diputuskan dalam Mesyuarat Dewan Tertinggi BN yang berlangsung di Menara Dato' Onn, Kuala Lumpur, malam tadi.

Keputusan itu selaras dengan amalan BN yang akan membuat keputusan berdasarkan konsensus bersama parti komponen dan ia merupakan undang-undang persendirian yang akan dibawa oleh presiden Pas.

Ketika ditanya usaha BN sebelum ini yang ingin membentangkan RUU355 itu sebagai tanda sokongan PM, beliau bagaimanapun mempersoalkan kenapa ia tidak diteruskan.

“Kalau kita tengok di situ, BN macam takut pada MCA dan parti komponen lain. BN pun flip flop (berdolak dalik)... sekali nak angkat, sekali tak jadi.

“Kita harap, ahli parlimen Islam yang lain termasuk yang bukan Islam itu sendiri, menyokong pindaan ini kerana ia berkait dengan mahkamah syariah, tak berkait pun dengan orang bukan Islam.

 Jadi, sepatutnya mereka beri ruang dan sokongan supaya RUU355 ini dibentangkan,” katanya.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata, Pindaan Rang Undang-undang (RUU) Pindaan Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Perceraian) 1976 [Akta 164] yang sudah dibaca buat kali pertama untuk dikaji dan diteliti balik.

12 orang berkata:

Anonymous said...

Org yg gelojoh bila buat kerje, dia selalu basah lenjun kena kencing. Awak nak kena kencing lagi ke pak karamu?

Anonymous said...

Orang bila dah lenjun kena kencing, mulalah dia spin guling2 sbb nak cover bau hancing kat badan dia. Org kalu selalu kena kencing, maruah dia kat tapak kaki.

Anonymous said...

ruu politik..untuk sakiti hati abg lim..dulu masa bercinta ngan abg lim ruu umno pas tolak..abg lim x sedar yg pas terlalu cintai dia..
hahahaha

Anonymous said...

abg lim tergamak bercinta ngan pan dan tolak pas mcm sampah sarap hehehe..tu yg pas marah..kalo x hasan ali pun pas sanggup tendang la untuk arak2 abg lim..abg lim tergamakkk
hahahaha

Anonymous said...

Bau kencing kuat betul la kat sini...mcm mna unta2 kat sini boleh hidu bau hancing ni

Anonymous said...

Memang sampah pun

Anonymous said...

ni semua jual agama je pun korang ingat pasal apa?..ruu dah ada pun dulu muslim lain usulkan tapi dia tolak sebab masa tu pas dalam dakapan abg lim hehe..pas harap abg lim datang merayu melutut pada pas pasal ruu ni dan tendang pan..
hahahahaha

Anonymous said...

pas sebenarnya gila talak ngan abg lim..dia meroyan hehe..org bodoh je x nampak..umno tau tu game pas jadikan umno dahan berteduh hihi..pas je bodoh dari dulu..mana x bodoh..pasal politik ko doakan muslim lain jahanam kat stadium..last2 stadium dia yg kene telan air..
hahahaha betul2 memalukan anak cucu

Anonymous said...

Pemimpin2 Pas bkn saja gelojoh tapi bebal bertingkat2. Parti lebai lebong.

Anonymous said...

Dah lenjun kena kencing amno, la ni dia nak kencing kita pulak.

Tolong la jangan kencing aku

Huy Nguyen said...

Tìm hiểu chuỗi tiện ích Premier Village Ha Long Resort
Khám phá tiện ích biệt thự biển Sun Group Hạ Long
Hệ thống tiện ích Premier Ha Long
Tiện ích Sun Group Hạ Long

Anonymous said...

Gelojohnya muka dia

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.