Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALO POLIS DAH TAK BAGI TAPI DATANG JUGA ? NAK BUAT APA ?

Saya tetap akan datang dialog: Nazri
Mohamed Nazri Abdul Aziz
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

KUALA LUMPUR - "25 Mac ini saya tetap akan datang," itu kata Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengenai dialog antara dirinya dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga turut mengharapkan agar Mahathir akan turun berdialog seperti mana yang dijadualkan di Dewan Dato' Maharajalela, Maktab Rendah Sains Mara (MRSM), Kuala Kangsar, Sabtu ini.

"Saya akan tetap teruskan dan berharap agar Mahathir juga akan datang pada hari tersebut," katanya ketika ditemui di pekarangan Dewan Rakyat hari ini. 

Polis Perak dalam satu kenyataan hari ini menolak permohonan penganjur bagi mengadakan dialog di antara kedua-dua pemimpin itu. 


Pemangku Ketua Polis Perak, Datuk Hasnan Hassan berkata, permohonan tersebut ditolak setelah mengambil kira faktor keselamatan, ketenteraman awam, perlindungan hak dan kebebasan orang ramai. 

Menurut Hasnan, antara faktor permohonan itu ditolak ialah kelewatan mengemukakan borang pemberitahuan sepertimana yang dinyatakan di bawah Seksyen 9(1) APA 2012. 

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Nazri yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno nyata kecewa dengan keputusan itu.

"Saya amat  berdukacita denga berita ini dan sangat terganggu dengannya, alasan yang diberikan adalah dari segi keselamatan dan terdapat beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang menghalang dialog ini.

"Saya hairan bila masa pula daerah ini jadi negara polis? Saya merupakan ahli Parlimen tempat ni, tak kan lah saya nak buat perkara tidak diingini?" katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.