Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RUU355 MENYERLAHKAN MUSUH BARU PAS


Khamis, 30 Mac 2017

PAS Akan Bentang RUU355, Tidak Timbul Soal Kencing Mengencing



29 Mac 2017, dalam satu sidang media selepas mesyuarat Barisan Nasional, Dato Seri Najib menyatakan bahawa kerajaan BN tidak akan bentangkan RUU355.
 
 Selepas kenyataan ini dikeluarkan maka bertepuk dan bersoraklah puak puak pendokong LGBT, homoseksual, liberal dan pluralisme kononnya PAS sudah kena kencing dengan UMNO.

Padahal puak puak itu baru membaca "headline story" sahaja, belum membaca habis lagi kandungan ceritanya. BN telah buat keputusan bersama dalam mesyuarat tentang RUU355. Keputusan dicapai secara sepakat bukannya seperti Pakatan Harapan, hari ini keputusan lain, esok keputusan lain.

BN tidak halang RUU355 untuk dibentangkan secara bersendirian di Dewan Rakyat. Ini yang Dato Seri Najib sebut "rang undang undang ini akan terus menjadi rang undang undang persendirian dan terserah kepada Speaker (Yang Dipertua Dewan Rakyat) menentukan. 
 
Sekiranya beliau putuskan akan bentangkan, maka ia akan dibentangkan dan beliau akan menentukan peraturan undang undang tersebut". Ini tidak dibaca habis oleh macai macai pembangkang.

Mereka tidak faham bahawa ada dua jenis usul di Parlimen. Usul kerajaan dan usul persendirian.
 
 Pindaan RUU355 dibawa secara usul persendirian oleh Ahli Parlimen Marang, Hadi Awang. Ianya masih kekal sebagai usul persendirian sehingga hari ini mengikut Aturan Urusan Mesyuarat Dewan Rakyat.

Perkara ini dibincang dalam DT BN kerana pada 17 Mac 2017 yang lalu, Dato' Zahid Hamidi telah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan BN akan membentangkan Pindaan Akta 355 di mesyuarat pertama penggal kelima Parlimen ke 13 ini.

Keputusan Dewan Tertinggi (DT) Barisan Nasional memberi maksud; kerajaan tidak akan menjadikan pindaan RUU355 sebagai usul kerajaan.

Hadi Awang akan kekal sebagai pencadang usul ini. Skop perbincangan DT Barisan Nasional malam tadi adalah mengenai dua pilihan :

1) Biarkan Hadi Awang bentangkan di bawah usul persendirian; atau

2) Kerajaan ambil alih dan bentang melalui usul kerajaan

Akhirnya DT BN secara konsensus memilih pilihan pertama dan membuat keputusan untuk tidak membawanya di bawah usul kerajaan.
 
 Jadi persoalan kononnya BN menolak RUU355 hanyalah satu dakwaan dan tuduhan puak puak pembangkang sahaja. Lebih teruk puak puak liberal itu menuduh kononnya PAS sudah kena kencing dengan UMNO.

Nasruddin Tantawi, Ketua Penerangan PAS juga sudah bercakap mengenai keputusan DT BN ini. Nasruddin melihat cadangan Dato Zahid untuk BN membentangkan RUU355 adalah sebagai satu pilihan sahaja. Nasruddin menyatakan PAS kekal dengan format pembentangan asal RUU355.

"Pengisytiharan DT BN itu tidak menjejaskan apa-apa bagi pihak PAS. Situasinya adalah _"kekal pada format asal"_.
 
 Sememangnya, Ahli Parlimen PAS sejak awal telah diletakkan dalam _'mode standby'_ bagi menghadapi perbahasan di parlimen" ulas Nasruddin Tantawi

Puak liberal dan pluralisme ini meloncat yang bukan bukan. Dulu mereka meloncat kata PAS kena kencing bila Dato Zahid kata BN akan bentangkan RUU355. Kini bila BN tidak bentang dan PAS akan bentang secara bersendirian, mereka meloncat juga kata PAS kena kencing. 
 
Puak puak liberal ini yang sebenarnya kencing merata rata. Mereka hilang arah, hilang punca bila melihat ribuan orang Islam bersatu sokong RUU355 di Padang Merbok.

Lebih mereka runsing bila RUU355 ini menjadi medan penyatuan dan kesatuan ummah tanpa mengira parti politik dan warna kulit. Tuduhlah PAS kena kencing dengan UMNO, padahal format asal pembentangan RUU355 tidak pun berubah.
 
 Mati kutu lagilah puak puak liberal ini. Apa lagi yang mereka hendak cakap selepas ini?

23 orang berkata:

Anonymous said...

Pak karamu....

Sebenarnya umno serah balik ruu355 sbb mic, MCA, gerakan tak setuju. Ruu ni klu umno bentang, BN akan pecah sbb mic, MCA, gerakan dah warning awal2 dulu. So umno serah balik kat pas supaya BN tetap kukuh. Klu sungguh jujur, dia akan bentang sendri. Drp BN berpecah, baik Pas yg berpecah.

Tentang sokongan umno kpd ruu355 ni, Pak karam baca sendiri pandangan datuk Nancy sukri. Rasanya pandangan beliau sama dgn pandangan pH.

Tq

Anonymous said...

Jadinya lebai hadi bolehlah bentang ruu persendirian dia tu. Tapi dah jumpa majlis raja2 ke belum? Jgn main tibai je. Negara kita ni Ada raja. Raja tu ketua agama. Jgn sampai tak hormati ketua agama pulak.

Anonymous said...

Umno kan pemerintah. Ada kuasa. Tapi kenapa tak nak bentang? Umno kan Islam. Dah ambik nak bentang, kenapa tiba2 pulangkan balik kat pas. Adakah pas lebih sesuai?

Ada udang besar di sebalik mi...

Anonymous said...

Kurang maklumat disebabkan kelemahan penerangan dan dakwah secara menyeluruh menyebabkan org ramai bimbang untuk menyokongnya. Bukan sahaja pH, umno pun sama.

Kenyataan bahawa sudah byk penerangan ttg Ruu 355 ini adalah tidak tepat. Mereka bagi penerangan ruu sikit je, selebihnya mereka hentam lge, mat Sabu dan Husam.

Anonymous said...

Basah lencun untaa2 tu kena kencing

Anonymous said...

Hahaha orang dah kena kencing byk kali akan spin guling2 untuk hilangkan bau hancing.

Betul tak, Pak karam?

Anonymous said...

Penyokong2 @ walaun PA$ mmg bebal. Tgk kelaku Hadi dan lebai2 pondan dlm PA$ dah boleh tahu mereka tu munafik peralatkan Islam. Walaun2 biol rela dikencing dgn lebai2 90juta berkali2. Mcm org takde akal.

Anonymous said...

Pak walaun..PA$ dan pengikut2nya dari dulu lg suka buat musuh dgn byk pihak. Mcm mana umat Islam boleh berkembang dgn cara politik bodoh yg lebai2 PA$ tunjukkan. Korang semua mencemarkan imej Islam yg sempurna..Parti Ajaran Syaitan berketuakan dajjal.

Anonymous said...

Pak karamu, kita ni dah tua dah. Janganlah asyik kena kencing. Buat malu anak cucu kita aje. Nampak sangat tok wan dia bengap.

Anonymous said...

Pas...buat je...lantakkan org lain yg tak mau...pedulikan mrk...janji buat...berhasil atau tidak..biar Allah yg mnentukan..
Istiqamah terus istiqamah

Huy Nguyen said...

Tìm hiểu chuỗi tiện ích Premier Village Ha Long Resort
Khám phá tiện ích biệt thự biển Sun Group Hạ Long
Hệ thống tiện ích Premier Ha Long
Tiện ích Sun Group Hạ Long

Anonymous said...

Istiqamah jual Islam dgn harga 90juta.

Anonymous said...

Macai libral. Meroyan kepala tengah pening sb umat islam makin bersatu. Moga allah memberi hidayah cahaya islam kepada kamu.ameeeen

Anonymous said...

Raja2 dah lama bersetuju.

Anonymous said...

Pas perjuangkan islam. Kamu perjuangkan lge. 90j fitnah dan isu itu menaikkan lagi ketokohan pemimpin pas. Pas mintak bukti tapi pandap pusing cerita lain.

Anonymous said...

Kamu kafir mana faham perjuangan islam dan kamu tidak akan nak faham tapi sekarang kamu dah berani cerita tentang islam moga kamu mendapat hidayah seperti abu sufian.

Anonymous said...

Cucu kamu tak akan mengaku kamu tok wan dia sebab jadi khadam.

Anonymous said...

Komen sibertrup kafir dasar puak kafir libral itu aja kerja dia hari2 hina islam. Islam tetap skan berkembang hasil dari penghinasn puak kafir libral.

Anonymous said...

Islam apa yg Pas perjuangkan? Yg npk ketara ajaran sesat yg Pas ajar pd walaun2 biol. Tgk akhlak kelaku Hadi dan lebai2 munafik jual agama sekor pun tak npk mcm ikut ajaran nabi.

Knp 90juta fitnah? Pernah Hadi bersumpah menafikan tuduhan? Bila nak saman SR atau Husam?

Ada tak Hadi atau lebai2 pondan PAS bersumpah tak mkn duit rasuah haram 90juta? YA atau TIDAK?

Anonymous said...

Nak menipu mcm ketua lebai agak2lah sikit. Skrg zaman info hujung jari. Bila masa raja2 melayu ada bersidang utk bersetuju ruuHadi?

Anonymous said...

Sebab itulah org panggil PAS sesat ni Parti Ajaran Syaitan. Sesiapa yg tak bersetuju dilabel kafir dan mcm2 gelaran.

Anon 9:26 dah serupa perangai dajjal. Nabi suruh Islam disebar, umat Muhammad dikembangkan. Walaun mangkuk ayun senang2 nak kafirkan org mcm ketua lebai munafik pembohong bersiri mengkafirkan ahli Umno.

PAS..Parti Ajaran Syaitan

Anonymous said...

Ramai org hina PAS gadai agama bkn hina Islam. Biol betul walaun ni.

PAS..Parti Ajaran Syaitan

dong dong23 said...

true religion
columbia shoes
nike air max 2016
converse shoes
nike roshe run
polo shirts
the north face
true religion jeans
cat boots
louis vuitton
20174.15wengdongdong

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.