Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HARAPAN KEMBALI CERAH, ORANG KAFIR JANGAN BUKA MULUT DENGAR DULU

INGAT INI TAHUN 1965 PUNYA CERITA,
TIDAK TIMBUL GELOJOH atau TERGESA-GESA
SEBAGAIMANA PANDANGAN MAHFUZ
YANG SENGAJA MEMBUAT ONAR PADA PAS
 
-Pak Karamu-
 
 
Pas tetap bentang RUU355 sidang kali ini
Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tetap akan membentangkan Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU355 pada persidangan Parlimen kali ini.

Beliau berkata, walaupun kerajaan Barisan Nasional memutuskan untuk tidak membentangkan rang undang-undang itu, PAS tetap akan membentangkan sebagai rang undang-undang persendirian dan berharap kerajaan akan menyokong tindakan itu.

"Masa itu, terpulanglah kepada Yang Dipertua untuk menentukan bila waktu yang sesuai mengikut 'Standing Order' perjalanan sidang Parlimen selepas urusan kerajaan.

"Tapi, sudah tentu kerajaan boleh beri masa bila-bila sahaja untuk Pas bawa RUU355...saya seru semua Anggota Parlimen Islam supaya menyokong dan bagi yang bukan Islam pula, hormatilah Perlembagaan.

"Perlembagaan menyatakan ini hak yang berkait dengan orang Islam sahaja," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah mingguan di Rusila di sini, hari ini.

RUU355 dibentangkan buat pertama kalinya oleh Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang di Dewan Rakyat pada Mei 2016 dengan tujuan untuk memperkasakan Mahkamah Syariah. - Bernama

14 orang berkata:

Anonymous said...

Betulkah speaker merangkap MP BN akan benarkan perbentangan usul RU355? Dah bagi 3 kali tapi sendiri tangguh.....pening-pening, lepas tu suruh orang sokong tapi tak bagi penerangan malahan tangguh dan hina orang dengan pelbagai hinaan.

Anonymous said...

Bila nak bentang tu?
Jgn ponteng tau.
Jgn tangguh lagi.
Pru dah makin dekat dah ni.
Kang jadi isu politik pulak.

Anonymous said...

Ada pulak walaunta geng pak karamu bg cadangan hadi bentang ruu di muktamar pas supaya ruu dijadikan perlembagaan parti pas. Makin pusing2, makin pening kita jadinya.

Anonymous said...

Klu mp umno tak berani nak undi sokong ruu hadi tu, sampai takat situ aje la. Semua kena kencing

Anonymous said...

Klu cadangan ruu persendirian hadi diluluskan, ada ke menteri umno yg berani buat bacaan kali kedua? Tak takut ke dgn tentangan mic mca gerakan ppp dan mp serawak? Hehe

Banyak cabarannya tu.
Tapi kita sokong aje la.
Biar Allah tentukan.

Anonymous said...

Bab ponteng ni cer tanya lks klu berani la...dah berzaman org gelang patah x nampak btg idung dia...klu berani la

Anonymous said...

Muktamar dap 2012 pun x setel lagi bro...byk kejadian2 pelik...bkn cai lagi...tlg pangkahkan pn ada

Anonymous said...

Tgk muka ketua lebai ni dah tahu jenis muka penipu..walaun2 biol bolehlah ko lebong jadikan keldai tunggangan.

Anonymous said...

Kit Siang tu kafir tak mcm Hadi yg belajar selok belok agama, tentu tahu hukum halal haram. Nama je ulamak tp kerap mkn elaun haram.

Anonymous said...

Hadi bodo..dan bodo..dan teramat bodooo

Lan said...

Ingatkan dah buat himpunan dah berjaya la ? Alih2 biji butir pun x tau lagi ....tu nancy sukri yg jawab . X keluar ke fatwa kali ni nak tanam kat jirat Cina . Suruh bagi sokongan lah apa lah ....biji butir pun x tau lagi .... Yg sokong tu sokong apa benda nya ?

Anonymous said...

Kalu tuan guru ponteng, ada je alasan yg lembu2 ternak bagi utk sokong perbuatan tuan guru. Patut la selalu ponteng dewan...

Tuan Haji said...

Akibat baca malaysiakini tiap hari...kepala sudah dibasuh mempelecehkan USAHA MENAIKKAN SEBAHAGIAN HUKUM ALLAH...
PAS DAH KATA....INI BUKAN SOAL POLITIK...
INI SOAL AGAMA, AKIDAH...
INI PERINTAH ALLAH...YG KITA WAJIB IKUT N TAAT.... X KIRA SAPA YG BAWA....HATTA PAN,PKR,UMNO,PAS.....INI T/JWB ORG ISLAM.... SETIAP KOMEN MEMPERTIKAIKAN USAHA INI..
SAMALAH MEMPERTIKAIKAN ALLAH....

dong dong23 said...

oakley sunglasses
coach factory online
coach factory outlet
nfl jerseys
new balance sneakers
beats by dr dre
air max uk
nike huarache
fred perry polo shirts
nike air max
20174.15wengdongdong

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.